• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403041409581
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پیام رییس دانشگاه شهید چمران برای مشارکت دانشگاهیان و مردم خوزستان در انتخابات

پیام رییس دانشگاه شهید چمران برای مشارکت دانشگاهیان و مردم خوزستان در انتخابات

ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی از جامعه دانشگاهی و مردم خوزستان برای مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، در پیام علی‌محمد آخوندعلی، آمده است:

«جامعه ما نیک می‌داند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصلی‌ترین خواستگاه و مبانی قدرت و مشروعیت نظام سیاسی کشور مبتنی بر اراده و خواست مردم بوده است. کنش اجتماعی مردم چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم در نظام حکمرانی و ارکان حاکمیت نقشی جدی و تعیین کننده دارد. این ویژگی باعث شده است که همواره همه مردم در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نقشی فعال داشته و به مدد این نگاه و نگرش آرمانی است که مردم در همه عرصه‌ها همراه و همگام نظام سیاسی کشور بوده‌اند. در کشور ما انتخابات بارزترین عرصه تجلی اراده مردم برای قوام و دوام نظام سیاسی و تعیین مصادر مهمی چون تشکیل قوه مجریه در بعد اجرایی و قوه مقننه به عنوان اصلی‌ترین رکن قانونگذاری کشور و سایر جایگاه‌های مهم و تاثیرگذار است. به همین سبب حضور پررنگ و فعال مردم ضامن قوام بخشی بیشتر به نظام سیاسی است. فرایند مشارکت مردم در این عرصه هم در اغلب مواقع نشانه و گواه روشنی از این جایگاه و بایستگی این نقش است.

باید دانست مشارکت فعال و همه‌گیر می‌تواند موجب ایجاد امید و انگیزه در جامعه و در نقش بزرگترین نیروی اثربخش هم ضامن قدرت بخشی به نظام سیاسی کشور ما در میدان‌های بین‌المللی و هم موجب تقویت رویکردها در ساخت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی برای تحول و پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها به ویژه بهبود زندگی مردم شود.

 به یقین رشد و پیشرفت و تعالی کشور در همه عرصه‌ها، حضور جدی و فراگیر مردم در میدان است. به همین سبب انتظار آن است که همه مردم به ویژه مردم خوزستان و دانشگاهیان و دانشجویان عزیز برای سربلندی و شکوه ایران اسلامی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت منسجم، همپا و به هم‌پیوسته در روز جمعه ۱۵ تیرماه پرچمدار این شکوه باشند و اصلح این عرصه را جهت مدیریت اجرایی کشور انتخاب کنند.» 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha