• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041308918
  • خبرنگار : 50200

یک کارشناس موسیقی:

انتخابات نشانگر وجود دموکراسی در نظام است

انتخابات نشانگر وجود دموکراسی در نظام است

ایسنا/مازندران یک کارشناس موسیقی با اشاره به دعوت به حضور حداکثری جامعه در پای صندوق‌های رأی، انتخاب رئیس دولت توسط مردم را بیانگر وجود دموکراسی در نظام دانست و خطاب به رئیس جمهور آینده درخواست کرد: باید ابزارهایی یافت تا موسیقی ایران در جهان مطرح شود.

امیر ابر، کارشناس موسیقی در جمع خبرنگاران، به انتخابات پیش رو کشور اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات نتیجه اعتماد به رای مردم است، گفت: اینکه مردم خود می‌توانند مسئولان عالی رتبه کشورشان را انتخاب کنند بیانگر وجود یک دموکراسی عالی در نظام است و مطمئنا مردم و جامعه موسیقی نیز با آگاهی در این رویداد مهم شرکت خواهند کرد.

ابر با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک بحث است و انتخاب اصلح و آگاهانه بحث دیگریست، در خصوص انتظارات جامعه از رئیس‌جمهور آینده نیز گفت: رسیدگی به وضع معیشتی، اشتغال و توجه بیشتر به اوضاع مردم از جمله مطالباتی است که جامعه از نامزدها دارند.

وی درباره اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در روز انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم ما آگاه هستند و در ۴ دهه گذشته و در همه مقاطع حساس نظام صادقانه در صحنه حضور داشتند و پای کار نظام بوده‌اند و این بار هم قطعاً اینگونه خواهند بود.

این کارشناس موسیقی با بیان اینکه مردم باید رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنند، تصریح کرد: هر فردی که رئیس جمهور شود، باید به موضوعات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم توجه کند.

ابر با تاکید بر اینکه همه ما باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم، افزود: مردم پشتوانه انقلاب اسلامی ایران هستند و قطعاً مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی تأثیر مثبت زیادی دارد.

وی در مورد جهانی‌شدن در عرصه‌ فرهنگ و هنر اظهار کرد: باید توجه داشت که این عرصه با عرصه‌های دیگر از قبیل اقتصاد و سیاست کاملا متفاوت است، موسیقی بخشی انتزاعی از فرهنگ ماست که دارای پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خاص خود است؛ جهانی شدن به این معناست که یک فرهنگ با تمدنی بتواند خود را به جهان معرفی کند و جهانیان به آن توجه کنند، اقدامات رئیس جمهور در حوزه موسیقی باید به گونه‌ای باشد که در واقع بتواند دنیا را مخاطب خود قرار دهد.

این کارشناس موسیقی، اضافه کرد: موسیقی امروز ایران در مجموع روند مثبتی داشته و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است؛ برای مثال ما امروزه تعداد بسیار زیادی مخاطب و هنرجو داریم و جوان‌ها و روشنفکران ایران به طور جدی به مسئله موسیقی توجه دارند.

ابر با اشاره به ضعف رسانه‌های عمومی در حوزه موسیقایی، تأکید کرد: تنها راه برای پیشرفت موسیقی این است که مراکزی وجود داشته باشند که در زمینه‌ موسیقی تحقیق و پژوهش کنند و زیبایی شناسی موسیقی ما را تدوین کنند و ویژگی های موسیقی ایران را بشناسند.

وی خطاب به رئیس جمهور آینده درخواست کرد: باید ابزارهایی یافت تا موسیقی ایران در جهان مطرح شود و با تولیداتی با کیفیت مناسب که در درجه‌ اول از داخل کشور باید شروع شود می‌توان گفت که در سطح جهانی بدون در نظر گرفتن مرزهای خاکی، مطرح می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha