• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403041308785
  • خبرنگار : 71129

تنش در حزب کارگر استرالیا پس از رای نماینده حزب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

تنش در حزب کارگر استرالیا پس از رای نماینده حزب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

یک سناتور استرالیایی پس از تعلیق از گروه پارلمانی حزب حاکم کارگر در پی رای دادن به پیشنهادی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، همکاران خود را به ارعاب متهم کرد.

به گزارش ایسنا، «فاطمه پیمان»، متولد افغانستان، مخالف صریح جنگ غزه و مدافع مساله فلسطین، پس از مخالفت با حزب خود و رای دادن با سبزها، خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد. او روز یکشنبه از گروه پارلمانی حزب حاکم تعلیق شد و روز سه‌شنبه، این گروه در پارلمان استرالیا به اتفاق آرا به تایید این تصمیم رای دادند.

به نوشته روزنامه گاردین، وی در بیانیه‌ای مکتوب پس از صدور حکم تعلیقش نوشت: «من تعلیق شده‌ام. این اقدامات من را به این باور رساند که برخی از اعضای حزب تلاش می‌کنند تا من را بابت کناره گیری‌ام از سنای استرالیا بترسانند.»

پیمان که زنی کاملا محجبه فعال در پارلمان استرالیا و با ۲۹ سال سن، جوانترین قانونگذار است، گفت: «در میانه گمانه زنی‌ها درباره اینکه شاید از حزب کارگر استعفا دهم و چهار سال دیگر از شش سال مانده را به عنوان کاندیدای مستقل فعالیت داشته باشم، در حال بررسی موقعیتم هستم.»

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا از حزب کارگر در ابتدا برای این سناتور به دلیل نقض قوانین ۱۳۰ ساله حزب، تعلیق یک هفته‌ای تعیین کرده بود.

اما آلبانیز و اعضای تیمش پس از آنکه فاطمه پیمان در مصاحبه‌ای تلویزیونی قول داد که بار دیگر به اقدامی مشابه دست می‌زند، حکم تعلیق او را نامحدود اعلام کردند.

فاطمه پیمان به رغم تعلیق عضویت خود گفته است همچنان حامی کشور مستقل فلسطین است، اما قصد ترک حزب را ندارد.

همچنین یک سخنگوی حزب کارگر استرالیا گفت: «اگر سناتور پیمان تصمیم بگیرد به گروه و همکاران خود احترام بگذارد، می‌تواند برگردد ولی تا آن زمان از حق شرکت در جلسات و گفت‌وگوهای حزب کارگر در پارلمان تعلیق شده است.»

حزب کارگر استرالیا اعلام کرده حامی به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین است البته به شرطی که بخشی از راه حل دو دولتی باشد.

برخی از رهبران مسلمان و برجسته استرالیا از اقدام قانونگذار مسلمان حمایت کرده و قول داده‌اند تا پیش از انتخابات بعدی در کشور که پیش از مه ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، جوامع را برای کارزاری علیه دولت کانبرا بسیج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha