• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403041308719
  • منبع : بازار

ابطال مزایده بعد از انتقال سند و نقش وکیل بانکی در آن

ابطال مزایده بعد از انتقال سند و نقش وکیل بانکی در آن

یکی از بدترین مشکلات فعالان اقتصادی، مصادره اموال آن‌ها توسط بانک‌ها است. مشکلی که موجب تعطیلی کسب‌وکارها شده زیان مالی شدیدی را متوجه کارآفرینان می‌کند. در این یادداشت درباره ابطال مزایده پس‌ازآنتقال سند می‌خوانید؛ فرآیند حقوقی‌ای که اصطلاحاً ابطال سند انتقال اجرایی نامیده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت سوبارش، یکی از بدترین مشکلات فعالان اقتصادی، مصادره اموال آن‌ها توسط بانک‌ها است. مشکلی که موجب تعطیلی کسب‌وکارها شده زیان مالی شدیدی را متوجه کارآفرینان می‌کند. در این یادداشت درباره ابطال مزایده پس‌ازآنتقال سند می‌خوانید؛ فرآیند حقوقی‌ای که اصطلاحاً ابطال سند انتقال اجرایی نامیده می‌شود.

ابطال سند انتقال اجرایی

با بیشتر شدن بدهی وام‌گیرنده، بانک برای وصول معوقات به اداره ثبت مراجعه کرده و وثیقه‌های وام‌گیرنده را به اجرا گذاشته و درخواست صدور اجراییه بانکی می‌کند. پس از طی مراحل قانونی مختلف، اموال، املاک و یا اسناد در وثیقه بدهکار به بانک منتقل شده و سند انتقال به نام بانک می‌شود. بانک نیز به فراخور شرایط خود، ممکن است املاک موردنظر را حفظ کرده و یا به مزایده گذارد.

ابطال سند انتقال اجرایی یعنی پس از فروش املاک توسط بانک، با رأی دادگاه، املاک فروخته‌شده مجدد به نام وام‌گیرنده بازگردد.

ابطال مزایده بعد از انتقال سند

برای ابطال مزایده بعد از انتقال سند، تسهیلات گیرنده باید با تنظیم دادخواست، ابتدا خواهان ابطال اجراییه بانکی شود. با دستور ابطال اجراییه بانکی، عملیات اجرایی بانک تعلیق شده و به‌عنوان خواسته دوم باید خواستار ابطال و توقف عملیات اجرایی شد. با ابطال عملیات اجرایی، مزایده و فرآیندهای پس‌ازآن نیز معلق می‌شوند، بنابراین به‌عنوان خواسته آخر، خواهان ابطال مزایده و ابطال سند انتقال اجرایی می‌شوید.

مزایده فروش املاک تسهیلات‌گیرنده توسط بانک در مرحله عملیات اجرایی اتفاق می‌افتد. با توجه به آنچه پیش‌تر گفتیم، حتی پس از تنظیم سند انتقال اجرایی به نام برنده مزایده، وام‌گیرنده کماکان می‌تواند با ارائه دادخواست ابطال سند انتقال اجرایی، عملیات اجرایی را باطل کرده و با استناد به ابطال عملیات اجرایی، مزایده را باطل کرده و سند املاک موردنظر را به نام خود بازگرداند.

آیا نیازی به وکیل دعاوی بانکی خواهید داشت؟

یکی از پیچیده‌ترین دعاوی بانکی، دعوای ابطال سند انتقال اجرایی و ابطال مزایده بعد از انتقال سند است؛ بازگرداندن سند ملکی که بانک به نفع خود در مزایده به فروش رسانده است حتی روی کاغذ هم کار بسیار سختی به نظر می‌آید. بدیهی است که چنین کار حقوقی‌ای، نیاز به اشراف کامل به قوانین و آئین‌نامه‌ها و تجربه بالا در محاکم حقوقی مرتبط با دعاوی بانکی است.

تنها راه موفقیت در چنین پرونده‌ای، همراهی یک وکیل بانکی متخصص و باتجربه است که سابقه گرفتن رأی از چنین محاکمی را داشته و به پیچ‌وخم‌های حقوقی آن آشنا باشد. تنها یک وکیل دعاوی بانکی است که می‌تواند با ارائه ادله قانونی لازم، دادگاه را اقناع به بازگرداندن املاک به نفع تسهیلات گیرنده کند.

گروه وکلای حقوقی سوبارش، با سال‌ها تجربه در عرصه دعاوی بانکی، یکی از بهترین مراکز برای به دست‌گیری پرونده شما است. وکلای بانکی سوبارش، با تسلط کامل به قوانین بانکی و مالی و تجربه‌ای که از حضور در دادگاه‌های بانکی دارند و همچنین رزومه‌ای قوی از گرفتن رأی از پیچیده‌ترین پرونده‌های بانکی، بهترین گزینه برای نجات کسب‌وکار شما و جلوگیری از مصادره اموال شما توسط بانک هستند.

همین حالا و با جست‌وجوی عبارت «وکیل بانکی سوبارش» در موتورهای جست‌وجوگر، وارد وب‌سایت ما شده و از طریق راه‌های ارتباطی معرفی‌شده در سایت، مشکل خود را با کارشناسان ما مطرح کنید؛ این اولین گام برای حل‌وفصل کامل و بازپس‌گیری اموال شما از بانک خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha