• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041107353
  • خبرنگار : 71443

دیلی‌میل: دستیاران بایدن حقایق را درباره وضعیت سلامت او پنهان می‌کنند

دیلی‌میل: دستیاران بایدن حقایق را درباره وضعیت سلامت او پنهان می‌کنند

پس از عملکرد ضعیف رئیس جمهور بایدن در اولین مناظره انتخاباتی‌اش با رقیب جمهوری‌خواه، دستیاران سابق و فعلی در کاخ سفید افشاگری‌هایی را درباره وضعیت سلامت او و اینکه پشت صحنه چگونه است، مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه روز پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن اولین مناظره انتخاباتی خود را برگزار کردند که به دلیل عملکرد ضعیف بایدن در آن با حاشیه‌های زیادی همراه بود، تا جایی که بسیاری خواهان کناره‌گیری او از رقابت‌ها و جایگزین شدن فردی دیگر به‌عنوان کاندیدای دموکرات‌ها شدند.

اکنون کاخ سفید و کمپین انتخاباتی بایدن سرماخوردگی را دلیل صدای ضعیف او در مناظره بیان کردند که در لحظات زیادی حتی قابل شنیدن نبوده است. اما برخی دیگر می‌گویند که وضعیت کنونی رئیس جمهور دقیقا همین است.

چندلر وست، معاون سابق مدیر عکاسان کاخ سفید در یک استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: زمان رفتن [جو بایدن] فرا رسیده است.

وست افزود: من بسیاری از این افراد و نحوه عملکرد کاخ سفید را می‌شناسم. آنها می‌گویند که او سرماخوردگی داشته یا شب بدی را تجربه کرده است اما برای هفته‌ها و ماه‌ها، در محافل خصوصی، همه آنها آنچه را که ما دیشب دیدیم، گفته‌اند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، کمپین بایدن تلاش کرد این وضعیت را ساماندهی کند و گفت که مناظره شامگاه پنج‌شنبه صرفا یک «شروع آرام» بوده است.

چندلر وست که از ژانویه ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ در این سمت در کاخ سفید بود، به پایگاه خبری آکسیوس گفت: این مناظره اولین روز بد [بایدن]  نبود و آخرین روز هم نخواهد بود.

دیلی میل ادامه داد: خبرنگاران سال‌ها از نحوه دسترسی به رئیس‌جمهور شکایت کرده‌ و ادعا می‌کنند که اطرافیان بایدن تلاش می‌کنند تا او را با کم‌ترین زمان ممکن با مطبوعات تنها بگذارند.

گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که به‌ویژه با آشکار شدن محدودیت‌های بایدن در مناظره پنج‌شنبه شب، جیل بایدن، همسر او نیز تحت حفاظت شدید قرار دارد. یکی از مقامات سابق اقامتگاه رئیس جمهور در کاخ سفید به آکسیوس گفت: جیل خیلی از رئیس جمهور محافظت می‌کرد و دستیار ارشد بانوی اول هم فقط از او محافظت می‌کند و آنها اغلب به ما اجازه نمی‌دادند کاری برایشان انجام دهیم.

بنابر گزارش دیلی میل، از همان ماه‌های اول ریاست جمهوری، کارکنان اقامتگاه رئیس جمهور احساس می‌کردند که نزدیک‌ترین متحدان بایدن تلاش می‌کنند هر چیزی را در مورد سلامتی او پنهان نگه دارند.

به عنوان مثال، طی یک مراسم به مناسبت روز استقلال در چمن جنوبی کاخ سفید در ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ که هوا بسیار گرم بود، بایدن به کاخ سفید بازگشت و درها به سرعت پشت سر او بسته شد تا جایی که کارکنان اقامتگاه امکان و فرصت کمک کردن به رئیس جمهور را پیدا نکردند.

سپس دستیاران او توضیح دادند که بایدن بیش از حد گرمش شده است اما این سوء‌ظن را در میان کارکنان و سایرین ایجاد کرد که آنها چیزی را در مورد مسائل مربوط به سلامتی‌اش پنهان می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی فکر نمی‌کنند بایدن برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر قدرت و سلامتی ذهنی کافی داشته باشد. این، یک افزایش هفت درصدی نسبت به نظرسنجی مشابه در ژوئن به شمار می‌آید که پیش از مناظره پنج‌شنبه شب انجام شده بود.

رونی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید و نماینده کنونی از ایالت تگزاس بارها سلامت شناختی و جسمی بایدن را زیر سوال برده است.

او می‌گوید که حضور هفت روزه بایدن در کمپ دیوید برای آماده شدن در جهت حضور در مناظره و راهی برای تهیه داروهای تقویتی لازم، درست قبل از رویارویی با ترامپ بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha