• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041107053
  • خبرنگار : 50649

مهار آتش‌سوزی منطقه ماله گاله با همکاری نیروهای ارتش

مهار آتش‌سوزی منطقه ماله گاله با همکاری نیروهای ارتش

ایسنا/فارس مسئول مرکز مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: یک فقره آتش‌سوزی در منطقه ماله گاله شیراز رخ داد و با ورود نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، یگان منابع طبیعی و بسیچ و اعزام نیرو به منطقه این آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان مهار شد.

مجید خانبازی امروز، ۱۱ تیرماه با تقدیر از فرمانده تیپ ۳۷ شیراز گفت: مشارکت نیروهای نظامی در قالب یک اتوبوس نیروی ورزیده موجب شد که با تجهیزات کامل این نیروها در اطفای آتش حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: فصل گرما که می‌رسد، آتش‌سوزی در مراتع، مزارع و جنگل‌ها به دغدغه‌ای برای کشاورزان، محیط بانان و دوستداران و فعالان محیط زیست تبدیل می‌شود، امسال نیز با شروع تابستان موارد متعددی از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش شده است.

خانبازی، خواستار مشارکت بیشتر نیروها و جوامع محلی و پایش مناطق طبیعی شد و از گردشگران نیز خواست تا موازین ایمنی را در طبیعت گردی رعایت کنند و ادامه داد: مناطق طبیعی سرمایه‌ای بی نظیر است که حفاظت از آن مسئولیتی بزرگ محسوب می‌شود، فعالان این عرصه در عین حال که بر پیشگیری از آتش‌سوزی و به‌کارگیری نیروهای بومی و محلی تاکید می‌کنند از صرف بودجه، اعتبار و تامین تجهیزات مورد نیاز هم غافل نیستند، زنجیره‌ای که هر کدام باید به درستی در موقعیت مناسب استفاده شده تا این سرمایه به خوبی حفظ شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، مسئول مدیریت بحران محیط زیست فارس اضافه کرد: سال‌های پرباران پوشش گیاهی خوب را به همراه دارد و مراتع پربار می‌شوند و این روی خوش ماجراست که نیاز به مدیریت دارد چرا که با رسیدن فصل گرما، پوشش گیاهی بالا خطر آتش‌سوزی را بیشتر می‌کند و این نکته به ما یادآوری می‌کند، تغییر اقلیم مخاطره‌ای جدی است که اگر به هوش نباشیم هم خشکسالی و هم ترسالی‌اش می‌تواند موجب آسیب و خطر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha