• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403041006754
  • خبرنگار : 71415

برگزاری اجلاس سالانه حزب حاکم کره‌شمالی

برگزاری اجلاس سالانه حزب حاکم کره‌شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی از برگزاری اجلاس عمومی حزب حاکم این کشور موسوم به حزب کارگران کره با شرکت کیم جونگ اون خبر داد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، حزب کارگران کره، حاکم بر این کشور، با شرکت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اجلاس عمومی خود را برگزار کرده و پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس تدابیر مرتبط با اجرای پیمان شراکت جدید پیونگ‌یانگ و مسکو مورد بحث قرار بگیرد.

طبق این گزارش، کره شمالی دهمین اجلاس عمومی گسترش یافته مربوط به هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره را با هدف بررسی عملکردهای سیاسی مربوط به نیم سال اول (۶ ماهه) برگزار کرده است.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است، یک محور دیگر برگزاری این اجلاس «بحث و تصمیم‌گیری در مورد مجموعه‌ای از مسائل مهم فوری مربوط به حفظ روند رو به رشد توسعه جامع سوسیالیسم به سبک کره‌ای» است.

برگزاری اجلاس سالانه حزب حاکم کره‌شمالی
برگزاری اجلاس سالانه حزب حاکم کره‌شمالی با حضور کیم جونگ اون

در ادامه این گزارش نوشته شده است، پنج موضوع دستورکار حزب توسط همه اعضای کمیته مرکزی حزب کارگران کره تصویب می‌شوند و بحث در مورد آنها در جریان است اما جزئیات بیشتری درباره این موارد داده نشد.

کره شمالی معمولا هر سال در ماه ژوئن اجلاس عمومی حزب حاکم را به مدت چند روز برگزار می‌کند. اجلاس این حزب در سال جاری با توجه به امکان بحث بر سر تدابیر دقیق مربوط به گسترش همکاری‌ها با روسیه در پی انعقاد پیمان شراکت جامع راهبردی بین مسکو و پیونگ‌یانگ بیش از هر اجلاس دیگری در گذشته مورد توجه قرار دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز ۱۹ ژوئن در پیونگ‌یانگ دیدار کردند. آنها در جریان این دیدار خود، معاهده مذکور را به امضا رساندند. این معاهده ۲ طرف را به ارائه کمک نظامی به یکدیگر، بدون هیچ گونه تاخیر، در صورتی که طرف مقابل تحت حمله مسلحانه قرار گرفته باشد، متعهد می‌کند.

طبق بند چهارم این معاهده، مداخله نظامی یک طرف در زمان وقوع حمله به کشور دیگر مجاز می‌شود. همچنین این معاهده به منزله بازیابی یک ائتلاف متعلق به دوره جنگ سرد برای نخستین بار در عرض ۲۸ سال اخیر می‌شود.

برگزاری اجلاس سالانه حزب حاکم کره‌شمالی
تصویر رهبر کره‌شمالی روی لباس اعضای حزب حاکم

در تحولی دیگر، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، برخی تصاویر جدید حاکی از آن هستند که مقام‌های کره شمالی برای نخستین بار پین‌هایی با تصویر رهبر این کشور را به روی لباسشان نصب کرده‌اند.

طبق این تصاویر مقام‌های سخنران در اجلاس حزب حاکم کره شمالی پین‌هایی در سمت چپ و راست کت‌های خود نصب کرده‌اند که اولی حاوی تصویر پرتره‌ای از صورت کیم جونگ اون در پس زمینه‌ای قرمز بوده و دومی نیز دارای لوگوی معمول حزب کارگران کره است.

رسانه‌ کره شمالی همچنین تصاویری از نمایش پرتره کیم جونگ اون در کنار پرتره پدرش، کیم جونگ ایل و پدربزرگش کیم ایل سونگ خبر داد که نشان‌دهنده تلاش کیم جونگ اون برای مطرح کردن جایگاه خود به عنوان رهبری هم‌تراز با پدر و پدربزرگش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha