• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403041006273
  • خبرنگار : 71938

درخواست نمایندگان برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و معیشتی معلمان در سراسر کشور

درخواست نمایندگان برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و معیشتی معلمان در سراسر کشور

تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه امروز علنی مجلس شورای اسلامی به بیان نکاتی درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان و معیشتی معلمان پرداختند.

به گزارش ایسنا ، رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳بیان کرد: امیدوارم جمعه آینده حضور فعال‌تری در انتخابات پیش رو شاهد باشیم. امروز بازنشستگان آموزش و پرورش اثربخشی در حوزه آموزش و پرورش ندارند و باید از بارش مغزی آنان استفاده کنیم. امروز کمبود نیروی انسانی را در این وزارتخانه شاهد هستیم. از سویی هنوز معوقات بازنشستگان داده نشده است. امروز ۷۲ هزار میلیارد آموزش و پرورش کسری بودجه دارد. هنرستان‌ها نیز تجهیزاتی کهنه دارند

شیخی‌زاده: بومی گزینی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد 

در ادامه محمد رسول شیخی زاده، نماینده مردم قروه اظهار کرد: از اقدامات بنیادین وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه تشکر می‌کنم. بومی گزینی در کنکور سراری یکی از نقاط بسیار حساس در مناطق کم برخوردار است. مدارس رنگارنگ با عدالت آموزشی همخوانی ندارد. ارتقای علمی معلمان متناسب با رشد علمی در دنیا حائز اهمیت است. امسال حوزه های امتحانی از امنیت کمی برخوردار بودند. درحالی که ۵۰ درصد آینده دانش آموزان از همین امتحانات است.

ابراهیم‌پور: تعدادی از معلمان هنوز رتبه‌بندی نشدند

فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم ایذه در مجلس گفت: مشکل کمبود ۲۵ هزار معلم چگونه برطرف شد؟ حجم زیادی از معلمان فاقد رتبه بندی هستند. باید امنیت حوزه های امتحانی تامین شود. درحالی که در صدور کارت ورود به جلسه نیز مشکل به وجود آمده بود. هدایت تحصیلی باید همراه کارنامه در خرداد ماه داده می‌شد. سامانه های آموزش و پرورش مشکل دارد و طولانی بودن گزینش مشکل آفرین شده است. عدم توزیع اعتبارات عمرانی نیز باید حل شود. به معلمان اعتماد کنید و مدارس را به آنان واگذار کنید.

عزیزی: آموزش و پرورش در اولویت دولت قرار گیرد

حمیدرضا عزیزی نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ عنوان کرد: تحصیل در کشور ما رایگان نیست. بودجه آموزش و پرورش در ژاپن ۵۲ برابر ایران است. در عمل هیچ دولتی تاکنون آموزش و پرورش را در اولویت قرار نداده است. اکثر مراکز آموزشی فرسوده و با کمبود معلم مواجه شده است.

بجارزهی: به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توجه جدی شود 

محمد انور بجارزهی، نامیده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از هر صد دانش آموز در سیستان و بلوچستان, ۶۰ نفرشان به پایه دوازدهم نمیرسد. سهمیه دانشگاه فرهنگیان در سیستان و بلوچستان کمتر شده است. آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان روزهای بدی را سپری می‌کند.

راستینه: دولت شهید رئیسی رتبه بندی معلمان را اجرا کرد

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد بیان کرد: فرق میکند چه کسی رئیس جمهور باشد. یکی مثل شهید رئیسی لایحه رتبه بندی را عملی می‌کند و برخی دولت ها فقط شعار می‌دهند. به  این افراد که درحال حاضر نیز برخی شعارها را می دهند میگویم که تغییر به نفع مردم در دولت شهید رئیسی بود چرا که جذب هیئت علمی و تغییر معیشتی معلمان در این دولت اتفاق افتاد. این هایی که شعار تغییر به نفع مردم را میدهند به مردم دروغ نگویند. توجه به سرانه دانش آموزی مورد عنایت قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha