• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403040906080
  • خبرنگار : 71974

فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

دور دوم انتخابات فرصت مناسبی برای پیروزی جبهه اصولگرایی است

دور دوم انتخابات فرصت مناسبی برای پیروزی جبهه اصولگرایی است

فعال حوزه دانشجویی با بیان اینکه اصلاح طلبان تنها به دلیل عدم اجماع اصولگرایان توانستند آراء خود را افزایش دهند،‌ گفت: دور دوم انتخابات فرصت مناسبی برای جبهه اصولگرایی است تا با اقتدار پیروز این دور از انتخابات شود.

اکبر محرابی، فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه فرضیه افزایش مشارکت باحضور اصلاح طلبان شکست خورده است،‌ اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل، نارضایتی عمومی از عملکرد دولت‌های اصلاح‌طلب در دوره‌های گذشته بود. بسیاری از مردم احساس کردند که وعده‌های داده شده تحقق نیافته و مشکلات اقتصادی و اجتماعی همچنان پابرجاست. این نارضایتی منجر به کاهش اعتماد عمومی به اصلاح طلبان و کاهش انگیزه مشارکت در انتخابات شد. از سوی دیگر، نبود یک کاندیدای جذاب و کاریزماتیک که بتواند حمایت گسترده را جلب کند نیز در این شکست موثر بود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی اعتماد عمومی و افزایش مشارکت، اصلاح طلبان نیازمند چندین اقدام مهم بودند، افزود: ارائه برنامه‌های واقعی و قابل اجرا که به نیازها و خواسته‌های مردم وارتباط مستقیم و موثر با مردم و شنیدن دغدغه‌های آن‌ها به صورت مستمر نقش مهمی در بازیابی چهره این تشکل سیاسی دارد،‌تجربه ارتباط مستقیم با مردم در دولت سیزدهم وجود داشته است و این موضوع می‌تواند الگوی برای سایر احزاب باشد.

محرابی عنوان کرد: اصلاح طلبان همواره بر استفاده از ظرفیت و یا نگاه مثبتی که مردم به آنها داشتند،‌اتکا می کردند اما  این توجه عمومی در سایه عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی و وابستگی آنها در سیات خارجه کاهش محسوسی داشته است که این موضوع در دور اول انتخابات ریاست جمهوری خود را نشان داد.

این فعال حوزه دانشجویی با بیان اینکه اصلاح طلبان تنها به دلیل عدم اجماع اصولگرایان توانستند آراء خود را افزایش دهند،‌ بیان کرد: دور دوم انتخابات فرصت مناسبی برای جبهه اصولگرایی است تا با اقتدار پیروز این دور از انتخابات شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha