• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040905719
  • خبرنگار : 71588

اذعان ژنرال صهیونیست به دشواری رویای از بین بردن حماس

اذعان ژنرال صهیونیست به دشواری رویای از بین بردن حماس

یک ژنرال صهیونیست اعلام کرد از بین بردن توانایی حماس به زمان احتیاج دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک ژنرال صهیونیست نوشت از بین بردن توانایی حماس برای حکمرانی به زمان احتیاج دارد اما این جنبش به حیات خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود تخریب تونل‌های حماس یک عملیات پیچیده است که ۶ ماه به طول می‌انجامد و مستلزم حضور در محور فیلادلفیا است.

محور فیلادلفیا یا محور صلاح الدین در طول مرز میان باریکه غزه و مصر واقع است‌. طول آن ۱۴ کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب امتداد دارد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به غزه مدعی است به دنبال دستیابی به اهداف ادعایی خود از این جنگ از جمله «حذف» حماس و آزادی اسرای صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی با وجود بیش از هشت ماه جنگ علیه مردم غزه، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ برسد. اراضی اشغالی در دوره اخیر شاهد تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. آن‌ها نتانیاهو را مانع معامله تبادل اسرا با حماس می‌دانند و خواهان برکناری وی هستند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته که ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشت. از زمان آغاز جنگ اشغالگران علیه غزه در هفت اکتبر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «نابودی حماس» را به‌عنوان یکی از اهداف جنگ تعیین کرده است، اما بسیاری از تحلیلگران و ناظران نظامی این رژیم در امکان دستیابی به این امر تردید دارند.

رژیم صهیونیستی با وجود ۲ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به شهر رفح و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع «نسل‌کشی» و بهبود وضعیت بد انسانی در نوار غزه، به جنگ مرگبار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha