• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403040805166
  • خبرنگار : 50300

/گزارش/

سنگ تمام ‌اهوازی‌ها پای صندوق‌های رای

سنگ تمام ‌اهوازی‌ها پای صندوق‌های رای

ایسنا/خوزستان امروز سراسر ایران اسلامی، شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای برای تعیین سکاندار چهاردهمین دولت است و مردم ولایتمدار و متدین و انقلابی اهواز نیز همگام با مردم سراسر کشور پای صندوق‌ها حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (۸ تیر) ساعت ۸ صبح در حالی برگزار شد که به دلیل شهادت رییس جمهور سید ابراهیم رییسی و تنها با گذشت ۴۰ روز از شهادت ایشان و همراهان وی، در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، آغاز به کار کرد.

امروز از ساعات ابتدایی آغاز به کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با وجود دمای بیش از ۴۰ درجه اهواز، شعبه اخذ رای مسجد جوادالائمه اهواز میزان جمعیت کثیری از مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد اهوازی است.    

مردم اهواز بار دیگر آمده‌اند تا مانند روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس ثابت کنند، در هر شرایطی و با وجود دغدغه‌ها و چالش‌های فراوان به ویژه در حوزه اقتصاد، معیشت و زیرساخت‌های عمرانی شهری، همچنان پای کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانده‌اند.

حضور در انتخابات، تکلیف، حق و وظیفه است

عنایت‌الله، مرد ۶۰ ساله اهوازی پس از انداختن رای خود در صندوق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه حضور مردم چشمگیر است. با وجود تعطیل بودن و گرمای هوا، اما جای سوزن انداختن نیست. حضور در انتخابات، تکلیف، حق و وظیفه است و ما با شرکت در انتخابات، سرنوشت خود را برای چهار سال آینده تعیین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با شرکت مردم در انتخابات، نظام اسلامی آبرو و اقتدار پیدا می‌کند. با تبعیت از دستور مقام معظم رهبری، در انتخابات شرکت کردیم. با توجه به دمای هوا، از مردم دعوت می‌کنم که هرچه زودتر به این صف عظیم بپیوندند و تکلیف خود را انجام دهند.

این شهروند افزود: از دولت آینده نیز انتظار داریم که راه شهید رییسی را ادامه دهند و پروژه‌ها و طرح‌های تکمیل نشده دولت را اجرا کنند. انتظار داریم دولت مردمی، خدمتگزار و خستگی‌ناپذیر انتخاب شود و شب و روز را نشناسد و از امامین انقلاب اطاعت داشته باشد.

سنگ تمام ‌اهوازی‌ها پای صندوق‌های رای

هنوز هستیم و سرباز هستیم

یک مرد حدودا ۵۵ ساله نیز بیان کرد: امروز آمده‌ایم تا بگوییم هنوز هستیم و سرباز هستیم و بندهای پوتین خود را محکم می‌بندیم تا در برابر دشمنان ایران، بایستیم. امروز ایران، درخت تنومندی است که نیاز به آبیاری دارد.

وی ادامه داد: امروز برای حفظ امنیت کشور آمده‌ام و انتظار داریم که هر کسی که پیروز این رقابت می‌شود، با وجدان بیدار کار کند. کوتاهی‌هایی در برخی حوزه‌ها شده است و انتظار می‌رود که رسیدگی بیشتری شود.

مشارکت مردم، دفاعی ویژه از رهبری و شهدای کشور

رضا ۴۵ ساله شهروند دیگر اهوازی پس از انداختن رای در صندوق عنوان کرد: امروز، مردم برای گرامیداشت خدمات دولت آیت‌الله رییسی و همراهانش حضور پیدا کرده‌اند. مشارکت مردم، دفاعی ویژه از رهبری و شهدای کشور از ابتدای انقلاب تا امروز است.

وی با اشاره به مطالبات خود از دولت چهاردهم افزود: مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه ما از دولت در حوزه اقتصاد است که شامل مهار تورم و توجه به معیشت و سفره مردم است. همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های امروز مردم خوزستان است. 

سنگ تمام ‌اهوازی‌ها پای صندوق‌های رای

باید به داشتن چنین مردمانی افتخار کرد

پریسا شاغل در یک دستگاه دولتی است نیز اظهار کرد: خوشبختانه تب انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان واقعا بالا است و خوشحالم که مردم ایران به ویژه مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان خوزستان تا این اندازه به سرنوشت خود و ایران عزیز اهمیت می‌دهند.

وی ادامه داد: واقعا باید به داشتن چنین مردمانی افتخار کرد و به خود ببالیم که مردمان ما تا این حد، آن هم با وجود کارشکنی دشمنان برای نیامدن مردم به پای صندوق‌های رای، احساس مسئولیت کرده و موجبات ناامیدی دشمنان ایران اسلامی را فراهم کردند.

این شهروند اهوازی اضافه کرد: خود من با توجه به اینکه شاغلم و شغلم به صورتی بود که امروز باید حتما در محل کار حضور پیدا می‌کردم و متاسفانه کارت ملی خود را فراموش کردم همراهم بیاورم اما به تب و تاب افتادم که هر طور شده باید سریع تر رای بدهم، از برادرم خواستم که هر چه سریع تر کارت ملی‌ام را به من برساند تا در این فریضه الهی شرکت کنم. بی شک با توجه به حضور پرشوری که از مردم شاهدیم، انتخابات ریاست جمهوری به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

برای ادامه یافتن راه شهید خدمت آمده‌ام

یک مرد ۷۰ ساله رزمنده دوران دفاع مقدس نیز عنوان کرد: انتظار دارم دولت جدید بتواند راه آیت‌الله رییسی را ادامه دهد و خدمتگزار مردم باشد. 

وی افزود: سال‌های سال است مشکلات خوزستان پایدار بوده و است. چه می‌توان گفت؟ مردم خوزستان با بدترین شرایط ساخته‌اند. فاضلاب و مشکلات زیرساختی مردم را نابود کرده است. اگر دولت شهید رییسی ادامه داشت این مشکلات حل می‌شد. از ساعت ۴ صبح امروز تردید داشتم که حضور پیدا کنم اما برای ادامه یافتن راه شهید خدمت آمده‌ام.

مردم ایران مثل همیشه سنگ‌تمام گذاشتند

محمد ۴۰ ساله شهروند دیگر اهوازی بیان کرد: مردم ایران مثل همیشه برای ادای وظیفه ملی و حق خود سنگ‌تمام گذاشتند. همانطور که شهید رییسی به مردم خدمت کرد برای جبران این خدمت امروز در انتخابات شرکت می‌کنیم.

سنگ تمام ‌اهوازی‌ها پای صندوق‌های رای

دولت چهاردهم به فکر محرومان باشد

وی ادامه داد: از دولت چهاردهم انتظار داریم که به فکر محرومان باشد و خدمت‌رسانی کند. از رییس جمهور آینده انتظار داریم که پشت میز ننشیند و فقط اسم رییس جمهور را با خود حمل نکند بلکه واقعا مشکلات و چالش‌های مردم را بشناسند و از نزدیک ببیند.

این شهروند اهوازی افزود: همانطور که ما حضور و شرکت در انتخابات و رای دادن را وظیفه می‌دانیم، متقابلا انتظار داریم که رییس جمهور نیز به فکر مردم باشد و برنامه‌ای جامع برای حل مشکلات داشته باشد.

پیروز انتخابات اقتصاد را اولویت اصلی خود قرار دهد

یک عکاس خبرنگار ۳۰ ساله نیز پای صندوق رای گفت: به عنوان یک عکاس و خبرنگار، احساس تکلیف می‌کنم که در بزنگاه‌ها و برهه‌های حساس و در مسائل سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشم. اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، مشکلات کشور نیز حل نخواهند شد.

وی ادامه داد: دولت و نظام به همراهی و مشارکت مردم نیاز دارد؛ مردم خوزستان نیز طی سالیان گذشته ثابت کردند که در برهه‌های حساس و برای حل مشکلات و چالش‌ها همراه و در کنار نظام و دولت‌ها هستند.

این شهروند اهوازی گفت: برخی از هم‌وطنان به دلیل مشکلات اقتصادی نارضایتی‌هایی دارند که کاملا به حق است اما مردم می‌آیند و ثابت می‌کنند همچنان پای آرمان‌ها هستند. بسیاری از نارضایتی‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی است و هرکسی که در این ماراتن پیروز شود، باید قدر این مردم را بداند و اقتصاد را اولویت اصلی خود قرار دهد.

سنگ تمام ‌اهوازی‌ها پای صندوق‌های رای

به وضعیت خوزستان بیشتر رسیدگی شود

یک خانم ۳۸ ساله اهوازی نیز گفت: بخاطر کشور و برای ایستادن در مقابل دشمن، رای می‌دهیم. تنها خواست مردم این است که به وضع موجود رسیدگی شود و هرکسی که قرار است ریاست دولت چهاردهم را برای چهار سال برعهده بگیرد، مدیران کارآمدی و توانمندی را به کار گیرد. انتظار می‌رود به وضعیت خوزستان بیشتر رسیدگی شود.

دولت آینده قدر مردم را بداند و صدای آن‌ها را بشنود

فاطمه دختر ۲۷ ساله اهوازی بیان کرد: در مقایسه با انتخابات دوره‌های قبل به ویژه اسفندماه سال گذشته، حضور مردم پررنگ‌تر است و با توجه به گرمای هوا احتمالا تا شب نیز شاهد حضور بیشتر مردم باشیم.

وی با اشاره به چالش‌ها گفت: اصلی‌ترین مشکلات فعلی کشور در حوزه اقتصاد و معیشت است که با حل مشکلات این بخش، می‌توان از بسیاری از بحران‌ها و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گذر کرد. مردم ما قانع و نجیب هستند. فارغ از اینکه چه جناج و دولتی روی کار خواهد آمد، از دولت انتظار می‌رود قدر مردم را بداند و صدای مردم را بشنود. 

امیدآفرینی و توجه به اشتغال جوانان

این شهروند ادامه داد: متاسفانه با وجود این مشکلات و از سویی تبلیغات رسانه‌های خارج از کشور، قشر جوان و به ویژه دانشجویان، به فکر مهاجرت هستند. باید برای این جوانان کاری کرد. شاید مهمترین کار در وهله اول، امیدآفرینی و توجه به اشتغال باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha