• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403040704634
  • خبرنگار : 50158

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان سمنان:

اجازه استقرار هیچ واحدی بدون مجوزهای زیست‌محیطی را نمی‌دهیم

اجازه استقرار هیچ واحدی بدون مجوزهای زیست‌محیطی را نمی‌دهیم

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان سمنان از مسائل محیط‌زیستی به عنوان مهمترین اولویت در این حوزه نام برد و گفت: اجازه استقرار هیچ واحدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بدون مجوزهای زیست‌محیطی را نمی‌دهیم.

محمدرضا باقری ۷ تیرماه در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: با وجود طولانی بودن فرآیند اخذ مجوزهای زیست محیطی، تا واحدها، مجوزهای لازم را اخذ نکنند اجازه فعالیت به آنها داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرکت شهرک‌ها، اداره کل محیط زیست استان نیز بر روند فعالیت واحدها نظارت دارد ادامه داد: فعالیت عمده واحدهای صنعتی از سوی محیط زیست مورد پایش آنلاین قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان از تعامل سازنده دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در این استان خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان از این منظر یکی از هماهنگ‌ترین استان‌ها در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی به پیشنه مدیریتی خود در چندین استان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی و وجود برخی قوانین نظیر محدودیت استقرار واحدها در شعاع ۱۲۰ کیلومتری منجر به سرمایه گذاری‌های متعددی در سمنان شد و در ادامه قانون محدودیت راه اندازی واحدهای صنعتی تا ۶۰ کیلومتری تهران به رشد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در گرمسار، ایوانکی و آرادان شد. اخیرا نیز استقبال قابل توجهی از سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی شرق استان سمنان و از جمله دامغان و شاهرود شده است.

 کمبود آب مهمترین معضل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان

باقری از کمبود منابع آبی به عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات بخش صنعت و معدن و خصوصا شرکت شهرک های صنعتی در استان نام برد و اضافه کرد: بخش مهمی از مشکلات این بخش در دولت سیزدهم مرتفع شد.

وی با اشاره به حمایت های دولت مردمی شهید رئیسی از بخش صنعت و تولید به اجرای طرح های متعدد با هدف تامین آب برای واحدها پرداخت و گفت: تا قبل از دولت آیت الله رئیسی طی همه سال‌های گذشته در مجموع ۴۱۸ لیتر برثانیه آب برای صنایع مستقر از واحدهای شهرک های صنعتی استان که این رقم در این دولت به دو برابر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان ادامه داد:طی این سه ساله و در دوره فعالیت دولت سیزدهم ۴۷۸ لیتر بر ثانبه به این منابع آبی در دسترس شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزوده شده است.

باقری خاطرنشان کرد: با تامین این ۴۷۸ لیتر، در حال حاضر ۸۹۶ لیتر بر ثانیه آب و پساب شهری برای واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان تامین شده است.

عقد قرارداد پساب شهری ۳ شهر سمنان ،شاهرود و دامغان

وی از بهره گیری از پساب شهری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان برای اولین بار در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط عقد قرارداد پساب شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان انجام شده است.

این عضو کارگروه اشتغال استان گفت: در این دولت برای استفاده از ۳۰۰ لیتر برثانیه پساب شهری در استان برنامه‌ریزی شده است.

صنایع استان برای ۵ تا ۱۰ سال آینده مشکل آب ندارند

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها در هر کدام این شهرها متفاوت است ادامه داد: اجرای پروژه قرارداد پساب شهر دامغان آغاز شده و طرح پساب شهری در شاهرود نیز در مرحله استعلام قرار دارد.

باقری از تعیین پیمانکار پروژه پساب در دامغان و شاهرود خبر داد و افزود: طرح تامین منابع آبی از محل پساب شهری در سمنان نیز در مرحله مطالعه قرار دارد. این طرح نیز ظرف دو ماه آینده پیمانکار خود را خواهد شناخت.

وی افزایش دو برابری آب شهرک های صنعتی استان را ارمغان دولت سیزدهم خواند و اضافه کرد: با تامین این میزان آب برای واحدهای صنعتی و تولید مستقر در شهرک‌ها، تقریبا واحدهای فعال در مناطق ویژه و شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای پنج تا ۱۰ سال آینده مشکل آب ندارند.

وی به عملکرد خوب دولت طی ۳۰ ماهه گذشته در حوزه تامین برق واحدها پرداخت و اظهار کرد: در این دولت و طی سه سال اخیر ۱۳۰ مگاوات برق برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: در حال حاضر ۴۹۹ مگاوات انرژی برق در شهرک ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد.

باقری از ایجاد ۶ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در دولت شهید رئیسی در این استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی استان از ۲۱ به ۲۷ شهرک و ناحیه افزیش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha