• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040704242
  • خبرنگار : 50042

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان:

افزایش مشارکت در انتخابات، پشتوانه کشور در عرصه‌های مختلف است

افزایش مشارکت در انتخابات، پشتوانه کشور در عرصه‌های مختلف است

ایسنا/گیلان معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات، پشتوانه کشور در عرصه‌های مختلف است، گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور توسط مردم انتخاب می‌شود لذا مشارکت در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد.

محمد شادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور توسط مردم انتخاب می‌شود، لذا مشارکت در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌عبارتی پشتوانه محکمی در اجرای برنامه‌های ملی و تعاملات بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات، پشتوانه کشور در عرصه‌های مختلف است، افزود: معیشت و توسعه روابط بین‌الملل از جمله مهمترین مطالبات مردم از رئیس جمهور چهاردهم است، علاوه بر این اشتغال، تسهیل ازدواج جوانان هم مدنظر بوده که باید در اولویت دولت چهاردهم باشد.

شادپور در خصوص نقش جامعه دانشگاهی و دانشجویان در انتخابات گفت: دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی به عنوان پرچمداران تولید علم، تکنولوژی و فناوری کشور نقش پررنگی در انتخاب اصلح و شایسته دارند.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اهمیت نقش جوانان و دانشجویان در انتخابات بیان کرد: با اجرای برنامه‌های مختلف در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و دعوت از دانشجویان در این برنامه‌ها، تأکید شد که حضور پرشور در انتخابات، فرصتی است تا دانشجویان نقش فعالی در فرآیند تعیین سرنوشت کشور داشته باشند و از حقوق شهروندی خود استفاده کنند که این امر می‌تواند به تقویت دموکراسی و مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌های کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی جهاددانشگاهی گیلان در این ایام، حول محور نشست‌های سیاسی و فعالیت‌های خبری بوده که در نوع خود، تأثیر مطلوبی در جهت آگاهی‌بخشی جامعه برجا گذاشته است، گفت: ما سعی کردیم ویژه برنامه‌هایی را در خصوص چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهری برنامه ریزی و اجرا کنیم.

شادپور بیان کرد: اولین کار صورت گرفته در این سازمان تشکیل ستاد انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سازمان جهاددانشگاهی استان بوده و در ادامه جلساتی در جهت برنامه ریزی‌های بهتر با توجه به سیاستگذاری‌های ستاد انتخاباتی دانشگاهیان کشور و استان انجام و برنامه‌ها تدوین شد.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان تصریح کرد: نشست‌های تبیین‌گری با اساتید و کارکنان و دانشجویان در خصوص انتخابات، نشست عمومی در مساجد با همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان، برگزاری برنامه رادیویی میکروفون آزاد با حضور اساتید و دانشجویان و همکاران و کارشناسان با موضوع دستاوردهای شهید جمهور و انتظارات مردم از دولت آینده، ملاک‌های انتخاب و حضور حداکثری از جمله ویژه برنامه‌های انتخاباتی در معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست تبیینی ویژه اساتید و دانشجویان با موضوع حضور مقتدر، تهیه و انتشار گفتگوهای کوتاه صوتی و تصویری(کلیپ) اساتید و دانشجویان با موضوع دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، نشست دانشجویی با موضوع ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح، تولید محتوا و اینفو گرافی در خصوص حضور حداکثری در انتخابات، اکران فیلم آپاراتچی از دیگر ویژه‌برنامه های انتخاباتی جهاددانشگاهی گیلان است.

شادپور در پایان تأکید کرد: برای ادامه داشتن مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور که مرهون تلاش‌های شهید رئیسی بود راهی جز رقم زدن مشارکت بالا نداریم، بنابراین از خانواده بزرگ جهاددانشگاهی استان اعم از دانشجویان، مدرسان، کارکنان و تشکل‌ها برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کنیم. امید است با استعانت حداکثری از تفکرات و سلایق متفاوت در میان اقشار مردم، در پایان انتخابات، رئیس جمهوری مردمی و کارآمد اداره قوه مجریه کشور را به عهده بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha