• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040704237
  • خبرنگار : 71402

اعضای اروپایی ناتو با بحران جذب نیرو در ارتش دست و پنجه نرم می‌کنند

اعضای اروپایی ناتو با بحران جذب نیرو در ارتش دست و پنجه نرم می‌کنند

رسانه انگلیسی گزارش داد، کشورهای ناتو در اروپا با کمبود پرسنل نظامی مواجه هستند و در صورت بروز درگیری با مشکل بسیج تعداد قابل توجهی از نیروها مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» چهارشنبه گزارش دادند، گفته می‌شود اعضای اروپای غربی بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده «روی کاغذ» ۱.۹ میلیون سرباز دارند. با این حال، در واقعیت آنها برای استقرار بیش از ۳۰۰ هزار نیرو با چالش‌هایی روبرو خواهند شد و حتی این مستلزم ماه‌ها آمادگی است.

کامیلا گراند، دستیار دبیرکل سابق ناتو توضیح داد که اعضای این بلوک هرگز مجبور نبودند استقرار انبوه نیروهای خود را در نظر بگیرند و برنامه‌ریزی دفاعی اروپا برای سال‌ها به مواردی مانند تامین «۳۰۰ نیروی ویژه برای افغانستان» محدود شده است.

این مقام ارشد ناتو گفت: «این امر شکاف‌هایی ایجاد کرده است و این بلوک سال به سال شاهد کاهش نیروها در سراسر این قاره بوده است.»

بن بری، کارشناس ارشد موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک هم به نشریه فایننشال‌تایمز گفت اعضای اروپایی ناتو بر افزایش بودجه نظامی تمرکز کرده‌اند، اما از سربازگیری بیشتر غفلت کرده‌اند.

به گفته این کارشناس، کشورهای اروپایی ناتو اکنون به «نقطه اوج بحران» رسیده‌اند و وارد «چرخه باطلی» شده‌اند که در آن کمبود پرسنل، توانایی‌های نظامی آنها را محدود می‌کند، آموزش نیروهای جدید را دشوار می‌سازد، نیروهای موجود را ناامید می‌کند و آنها را مجبور به ترک ارتش می‌کند.

این کارشناس به فایننشال‌تایمز گفت، به منظور رسیدگی به این مشکل، کشورهای اروپای غربی باید چندین موضوع مانند پرداخت حقوق رقابتی برای سربازان و ارائه مزایای جذاب را حل کنند و در عین حال از روش‌های مختلف برای جذب نیروهای بیشتر استفاده کنند.

کشورهای ناتو همچنین باید به موضوع شرایط زندگی پرسنل خود بپردازند. گزارش شده است که پادگان‌ها در کشورهایی مانند آلمان و بریتانیا در وضعیتی فرسوده هستند و با کپک، هجوم آفات و سایر مسائل مواجه هستند.

براساس این گزارش، یکی دیگر از عوامل مهم، موضوع میهن‌پرستی در میان نظامیان ناتو است. فایننشال‌تایمز خاطرنشان کرد، در حالی که در کشورهایی مانند لهستان و کشورهای بالتیک، «تهدید» روسیه باعث جذب نیرو شده است، این ترس‌ها در مکان‌هایی مانند آلمان و بریتانیا صدق نمی‌کند.

به گزارش راشا تودی، روسیه بارها تاکید کرده است که قصد حمله به هیچ یک از اعضای ناتو را ندارد. با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به غرب نسبت به تشدید تنش‌ها در اوکراین و تلاش برای تحمیل «شکست استراتژیک» به مسکو هشدار داده و تاکید کرده است که این می‌تواند تهدیدی برای کشور روسیه و آغازی برای دکترین هسته‌ای آن باشد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha