• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040604033
  • خبرنگار : 50616

فرماندار آمل:

واحدهای صنعتی نباید برای دریافت مطالبات تولیداتشان درگیر سیاست بازی‌ها شوند

واحدهای صنعتی نباید برای دریافت مطالبات تولیداتشان درگیر سیاست بازی‌ها شوند

ایسنا/مازندران معاون استاندارمازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: نباید واحدهای تولیدی و صنعتی فعال که در زمینه اشتغال پایدار و ارزآوری برای شهرستان و استان جایگاه ممتازی دارند، برای دریافت مطالبات به حق شان درقبال فروش محصول به مشتریان کشوری درگیر سیاست بازی‌های بالادستی شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «ذات الله زارعی» در نشستی با حضورگلشنی رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت با معاون اداره کل صمت مازندران، رییس اداره صمت آمل و رییس هیات مدیره گروه کارخانجات فذا آمل درمحل شرکت فذا افزود: گروه کارخانجات فذا آمل از نظرکمی و کیفی محصولات تولید درحوزه قطعات خودرویی از واحدهای مطرح کشوری است که بخشی از نیازهای خودروسازهای داخلی را تامین می کند.

وی ادامه داد: در حالی که در شرایط کنونی و سخت اقتصادی کشور، بسیاری از واحدهای تولیدی وصنعتی به دنبال گرفتن تسهیلات و امکانات برای تولید هستند، اما شرکت فولادین ذوب آمل که با ۲۲۰۰ نفر نیرو تولیدات موفقی دارد، برای گرفتن حق طبیعی وطلب فروش محصولات خود به ایران خودرو، متاسفانه درگیر فرایند زمان وتاخیر در پرداخت شده است.

فرماندار ویژه آمل اضافه کرد: اینکه در جلسات متعدد شهرستانی و استانی و حتی ملی موضوع اخذ مطالبات شرکت فولادین ذوب آمل مطرح و پیگیری شود، اما همه این تلاش‌ها نتیجه مطلوبی برای مدیران این مجموعه تاکنون به همراه نداشته است.

واحدهای صنعتی نباید برای دریافت مطالبات تولیداتشان درگیر سیاست بازی‌ها شوند

زارعی با بیان اینکه این نوع نگاه‌ها و بی‌تفاوتی‌های برخی شرکت‌های بالادستی دولتی نسبت به خصولتی‌ها واقعا جای تعجب دارد، گفت، از وزارت صمت به عنوان متولی واحدهای تولیدی وصنعتی که رسیدگی به مشکلات به حق آنها از وظایف اولیه این وزارتخانه در کشور است، در نشستی با مدیران ایران خودرو هر چه سریعتر رسیدگی کنند.

معاون سازمان صمت مازندران هم در این نشست به جایگاه ممتاز شهرستان آمل درحوزه تولید وصنعت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۶ درصد صنعت مازندران درشهرستان آمل مستقر است و بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد کل صادرات سالانه مازندران نیز به تنهایی وتوسط تولیدکنندگان  شهرستان آمل صورت می‌گیرد.

جهانگیر بائی لاشکی افزود: شرکت فولادین ذوب آمل هم به عنوان یکی از مجموعه‌های مهم و قابل اتکا در صنعت مازندران محسوب می‌شود که در تولید قطعات خودرویی جایگاه مهم وممتازی دراین صنعت درسال‌های اخیر برجای گذاشته است.

واحدهای صنعتی نباید برای دریافت مطالبات تولیداتشان درگیر سیاست بازی‌ها شوند

وی اضافه کرد، مشکلات مربوط به دریافت مطالبات معوقه شرکت فولادین ذوب آمل درجلسات ستاد تسهیل استانی در چند نوبت مطرح و بررسی شده وحتی پیگیری‌های لازم درسطح کشوری با مدیران شرکت ایران خودرو نیز برای برطرف شدن این مشکل در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha