• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040603798
  • خبرنگار : 71443

پالتیکو: راست افراطی در حال تصرف سرزمین‌های جدید در فرانسه است

پالتیکو: راست افراطی در حال تصرف سرزمین‌های جدید در فرانسه است
مارین لوپن از حزب راست افراطی اجتماع ملی

نشریه پالتیکو در تحلیلی درباره افزایش نفوذ احزاب راست افراطی در شهرهای کوچک و مناطقی در فرانسه که در گذشته میانه‌روها و لیبرال‌های ماکرون در آن قدرت داشتند، خاطرنشان کرد: راست افراطی در حال تصرف سرزمین‌های جدید در فرانسه است.

به گزارش ایسنا، پالتیکو در گزارش خود با اشاره به حضور «سیلوی کازناو پره» در رقابت‌های انتخاباتی پارلمان فرانسه نوشت، تلاش‌های این سیاستمدار ۶۵ ساله برای کسب یک کرسی در پارلمان در کنار لیبرال‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، او را به‌طور مستقیم در مقابل ماری کارولین لوپن، خواهر مارین لوپن، از حزب راست افراطی قرار می‌دهد که حزب او موسوم به اجتماع ملی در حال صعود است.

این نشریه در ادامه به حضور او در شهر کوچک «سابله- سور-سارت» در ۲۵۰ کیلومتری غرب پاریس، پایتخت فرانسه برای تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و آن را بخشی از تلاش‌های ناگزیر حزب میانه‌روی ماکرون برای عقب راندن راست افراطی در منطقه سارت در انتخابات زودهنگام دو مرحله‌ای در ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه دانست.

به نوشته پالتیکو، برای سال‌های متمادی، سارت به‌عنوان سنگر ثابت راست میانه محافظه‌کار تلقی می‌شد. این سرزمین پر از تپه‌ها و کلیساهای باشکوه قرون وسطایی است و سنگر فرانسوا فیون، نخست‌وزیر فرانسه بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بود که آرزوهای ریاست‌جمهوری‌اش به دلیل محکومیت فساد بر باد رفت.

اما اکنون فضای سیاسی در حال تغییر است و حزب اجتماع ملی تا حدودی به دلیل نارضایتی‌های فزاینده بر سر شکاف روستایی-شهری در حال کسب موفقیت است. بسیاری از روستاها که در گذشته روزهای بهتری را دیده‌اند، این روزها مغازه‌هایشان بسته شده‌ و از سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار دور شده‌اند.

سارت یکی از حوزه‌های انتخابیه روستایی است که ممکن است برای اولین بار نمایندگان راست افراطی را به پارلمان ملی بفرستد.

نظرسنجی‌های اخیر در سراسر فرانسه نشان می‌دهد که اجتماع ملی و متحدان محافظه‌کار آن می‌توانند ۳۵.۵ درصد آرا را به دست آورند، در حالی که ۲۹.۵ درصد برای ائتلاف چپ و ۱۹.۵ درصد برای ائتلاف ماکرون است.

در واقع، موفقیت اجتماع ملی یک تغییر در سنت‌های سیاسی این منطقه به شمار می‌آید. در طول سالها، ظهور راست افراطی از دورترین مناطق از مراکز شهرها آغاز شد، چراکه خدمات عمومی مانند دفاتر پست و دفاتر مالیاتی تعطیل شده بودند.

این نشریه در ادامه نوشت: اجتماع ملی حتی برای کسب پیروزی به مناطق دورتر نگاه می‌کند؛ به سمت غرب که از نظر تاریخی راست افراطی در آن ضعیف بوده است.

بنابراین وقتی رئیس جمهور ماکرون انتخابات زودهنگام را اعلام کرد، تقریبا همه غافلگیر شدند بجز حزب اجتماع ملی که از قبل به شدت برای کسب مرزهای سیاسی جدید بسیج شده بود. در حقیقتف هیچ حزبی به استثنای اجتماع ملی برای این انتخابات آماده نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha