• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403040603629
  • خبرنگار : 50022

فرماندار کرج:

ثبت ملی روستای گلستانک مقدمه‌ای برای ثبت جهانی است

ثبت ملی روستای گلستانک مقدمه‌ای برای ثبت جهانی است

ایسنا/البرز معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج ابراز امیدواری کرد که ثبت روستای گلستانک به عنوان روستای ملی سفال و سرامیک مقدمه‌ای برای ثبت جهانی آن باشد و گفت: برای این موضوع نیاز به تلاش هر چه بیشتر هنرمندان و صنعتگران این روستا و حمایت از فعالیت آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، یحیی رمضانی روز چهارشنبه ششم تیرماه در مراسم گرامیداشت ثبت روستای گلستانک به عنوان روستای ملی سفال و سرامیک ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: این موضوع اتفاقی خوش یمن برای استان البرز است که در دولت سیزدهم صورت گرفت.

 فرماندار ویژه کرج ادامه داد: روستای گلستانک دارای کارگاه‌ها و شاغلان زیادی در زمینه سفال و سرامیک است و از  یکسال گذشته ثبت ملی این روستا پیگیری می‌شد؛ در دو ماه گذشته به اتفاق مدیر کل میراث‌فرهنگی و معاون صنایع‌دستی البرز برای دفاع علمی در جلسه بررسی پرونده روستاهای ملی صنایع دستی در وزارت میراث‌فرهنگی حضور یافتیم و روستا از لحاظ استاندارهایی چون  رشد تولید، تعداد کارگاه‌ها و استادان فعال در رشته مورد نظر، همچنین امکانات توسعه، آموزش و ترویج صنایع دستی، اشتغالزایی در رشته سفال و سرامیک و... بررسی شد.

او با اشاره به اینکه اخیرا ثبت روستای گلستانک به عنوان روستای ملی سفال و سرامیک در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأیید و ابلاغ شد، ضمن قدردانی از معاون صنایع‌دستی کشور و تبریک به مردم و هنرمندان روستای گلستانک ابراز امیدواری کرد که این اتفاق خوش یمن، زمینه رشد حداکثری اشتغال رشته سفال و سرامیک و دیگر پیامدهای مثبت در این روستا باشد.

رمضانی افزود: باید بزرگترین آموزش فنی، حرفه ای در رشته سفال و سرامیک، بهترین فضای نمایشگاهی و فروش این محصولات و بیشترین فعالیت بازایایی و تبلیغاتی در رشته سفال و سرامیک در گلستانک وجود داشته باشد تا به توسعه هر چه بیشتر این هنر صنعت در روستا کمک شود.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه اکنون صادرات محصولات این روستا به برخی کشورها از جمله در حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد، تصریح کرد:  تلاش برای خواهر خواندگی بین روستای گلستانک با روستاهای مشابه در دیگر کشورها می تواند زمینه بالندگی بیشتر آن را فراهم کند.

رمضانی در پایان گفت: به زودی نشست‌های تخصصی با کارگاه‌داران و هنرمندان روستا و برای دانش بنیان کردن کار، بهره گیری از تسهیلات، صیانت از کارگاه ها و  بازاریابی و صادرات آن‌ها صورت می‌گیرد، تا  زیرساخت‌ها برای توسعه هر چه بیشتر روستای ملی سفال و سرامیک گلستانک فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha