• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403040603405
  • خبرنگار : 71516

واکنش معاون سید حسن نصرالله به ادعای روزنامه دیلی‌تلگراف

واکنش معاون سید حسن نصرالله به ادعای روزنامه دیلی‌تلگراف

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به ادعای گزارش روزنامه «دیلی‌تلگراف» درباره انبار کردن سلاح در فرودگاه بیروت واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اولا درباره غزه در جهان پیشنهاد ایجاد راه‌حلی را می‌دهند، اما این راه‌حل چیست؟ راه‌حل آتش‌بس است، اما مساله عجیب این است که اسرائیل و آمریکا معتقدند راه دومی برای توقف جنگ وجود دارد و آن این است که اسرائیل مرحله اول توافق را که ۶ هفته است، اجرا کند و بعد گروهی از اسرای خود را آزاد کرده و مرحله دوم را بررسی کند. اگر درباره مرحله دوم به توافق رسیدند، آن را اجرا می‌کنند و مرحله سوم نیز به همین صورت و بعد از آن اسرائیل مجددا قتل فلسطینی‌ها را از سر می‌گیرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، نعیم قاسم گفت: آمریکایی‌ها موافق این روش شنیع جنایتکارانه نیستند بلکه خواهان روشی ظریف‌تر هستند. از نظر آنها ادامه جنگ مانعی ندارد اما با کاهش قتل و کشتار. یعنی به جای پنج کشتار در روز یک کشتار کافی است. آنها هم به دنبال توقف جنگ نیستند چرا که کسی که خواهان توقف جنگ است ایده‌هایی را مطرح نمی‌کند که به معنای ادامه جنگ با روشی خفیف‌تر باشد یا اینکه بگوید بعد از اینکه به راه‌حل‌های سیاسی برای آینده رسیدیم یا بعد از اینکه اهداف جنگ را از طریق پایان دادن به حضور و قدرت حماس برای اداره نوار غزه محقق کردیم.

نعیم قاسم گفت: این‌ها منافق هستند. آنها خواهان توقف جنگ نیستند بلکه با ادامه آن موافق هستند. اما درباره تاکتیک‌های ادامه جنگ رویکردهای متفاوتی دارند. در این حالت اعضای مقاومت چه می‌کنند؟ گزینه‌ای جز ادامه جنگ ندارند. آنها قادر به ادامه جنگ هستند و ما اطمینان داریم که اگر اسرائیل به این روش ادامه بدهد در جنگ فرسایشی می‌افتد و نمی‌تواند اهداف خود را تحقق کند. تاکنون نیز نتوانسته هیچ کدام از اهداف خود را محقق کند.

معاون سید حسن نصرالله گفت: اسرائیلی‌ها می‌گویند که می‌خواهند حماس را نابود کنند اما هنوز نتوانسته‌اند و نخواهند توانست. اسرائیلی‌ها گفتند که خواهان آزادی اسرا هستند اما نتوانسته‌اند اسرای خود را آزاد کنند و از این به بعد هم نمی‌توانند. آنها گفتند که می‌خواهند میدان برای آنها در غزه خالی شود تا هر کاری که می‌خواهند بکنند اما نتوانستند به این هدف دست یابند و هرگز نیز نمی‌توانند.

نعیم قاسم گفت: این جنگ در غزه به ما فهماند که چیزی به اسم قانون بین‌المللی و احترام به حقوق بشر وجود ندارد. این ابرقدرت‌ها به نام قانون بین‌المللی دست به دورویی و ریاکاری می‌زنند و تنها از آن برای سیطره بر مستضعفان و سرقت امکانات جهان استفاده می‌کنند. زمانی که موضوع درباره منافع آنها یا رژیم اسرائیل است، می‌بینید که علیه این قانون بین‌المللی می‌ایستند. هیچگونه راه‌حلی برای برخورد با اشغالگران جز مقاومت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مساله دوم مقاومت در لبنان است. این مقاومت یک ایده یا یک طرح آزمایشی نیست. مقاومت در لبنان امتحان خود را پس داده است. مقاومت در سال ۲۰۰۰ و در سال ۲۰۰۶ دشمن صهیونیستی را شکست داد و در سال ۲۰۱۷ طرح تکفیری را ناکام گذاشت و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ دست به یک عملیات بازدارندگی علیه دشمن اسرائیلی زد و دشمن اسرائیلی نتوانست هیچ کاری بکند. این نشان می‌دهد که مقاومت قادر به آزادسازی لبنان و بازداشتن اسرائیل است. این راه‌حل استقلال ما و ممانعت از حکمرانی و گسترش غده سرطانی اسرائیل در فلسطین و منطقه است.

نعیم قاسم تاکید کرد: طرف‌هایی در لبنان هستند که به مقاومت و آزادی ایمان ندارند، اما ما به آنها می‌گوییم زمانی که جنگ ولو در این مرزهای موجود در جنوب لبنان وجود دارد آیا درست است که شعارهایی شبیه شعارهای اسرائیل بدهند؟ گویی که می‌خواهند مقاومت را خلع سلاح کنند. درست نیست که این‌ها از این مساله حرف بزنند که مقاومت دلیل این وضعیت است. این اظهارات چه از روی نادانی باشد و چه از سر آگاهی به نفع طرح اسرائیلی است. حداقل مثل برخی دیگر در لبنان منتظر بمانید. ما از آنها تشکر می‌کنیم چرا که گفتند با حزب‌الله اختلاف‌نظر داریم اما در جریان جنگ ما درباره اختلافاتمان حرف نمی‌زنیم. ما از موضع این‌ها تشکر می‌کنیم اما کسانی که شایعه‌ها را دنبال می‌کنند و آن را بزرگ می‌کنند، مسوولیت هر اتفاقی را که در لبنان بیفتد بر عهده دارند.

وی گفت: از دو روز پیش مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف منتشر شد که بدون اسناد و مدارک درباره انبار کردن سلاح در فرودگاه بیروت توسط حزب‌الله صحبت می‌کند. به خاطر این گزارش تمام دنیا به تکاپو افتاد. متاسفانه برخی رسانه‌های متخاصم برخی لبنانی‌ها را از لانه‌هایشان بیرون کشیدند و با آنها حرف‌هایی زدند و از آنها سوال کردند که نظرتان درباره گزارش تلگراف چیست و جواب کاملا عادی بود. آن‌ها گفتند حزب‌الله سلاح دارد و طبیعی است که از این انبارها در جنگی که اتفاق خواهد افتاد، استفاده می‌کند. آنها طوری صحبت کردند که گویی طرح‌های حزب‌الله را می‌دانند. از حرف یکی از تحلیلگران خوشم آمد و حرفش منصفانه به نظر می‌رسید. وقتی گفتند ما موشک‌های برکان را در فرودگاه ذخیره می‌کنیم گفت موشک برکان اینجا در لبنان ساخته می‌شود پس چگونه آن را از خارج وارد می‌کنیم و در فرودگاه قرار می‌دهیم؟! این‌ها گروهی هستند که نمی‌فهمند اگر شکست رخ بدهد اول گریبان آنها را می‌گیرد چرا که ما جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها را تحمل می‌کنیم و به پیروزی ایمان داریم اما آنها چیزی از فداکاری نمی‌دانند و قبل از اینکه با بمب‌های اسرائیل بمیرند در خشم و کینه خود می‌میرند و اگر به مسائل دیگر طمع دارند به ضرر آنها تمام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha