• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040503234
  • خبرنگار : 50189

جلیلی در جمع هواداران کرمانیش چه گفت؟

جلیلی در جمع هواداران کرمانیش چه گفت؟

ایسنا/کرمان سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجم تیرماه در جمع هواداران کرمانیش به تشریح برنامه‌هایش پرداخت.

سعید جلیلی شامگاه پنجم تیرماه در جمع مردم کرمان اظهار کرد: غدیر یعنی نگاه به قله و اکتفا نکردن به حداقل است.

وی با تشریح فلسفه فرهنگ غدیر افزود: در آستانه یک انتخاب مهم هستیم.

جلیلی بیان کرد: این شور برای یک انتخابی است که سه سال پیش انجام دادید.

وی با یاداوری دوران دولت قبل از ایت‌الله رئیسی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور در هشت سال ریاست جمهوری آنها به صفر و در بهترین حالت هفت دهم درصد شده بود و این نگاه در آن دولت بود.

جلیلی افزود: کلیدی که نشان می داد نگاه به چند قدرت خارجی و رضایت آنان گرفتن بود تا شاید بتواند حرکتی را انجام دهد.

وی ادامه داد: آنها رفتند توافق هم کردند و ایران همه تعهدات را انجام دادند و امتیازات را دادن نتیجه آن شد، عمده ۱۹ هزار سانتریفیوژ را جمع کردند آیا این کافی بود؟جلیلی افزود: در آن دوران ۸۰۰ تحریم به ۱۵۰۰ تحریم تبدیل شد و خودشان هم تحریم شدند و حتی هواپیمایی که با آن برای مذاکرات می‌رفتند، نیز تحریم شد.

 وی ادامه داد: در ان دوران دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان تحویل دادند این حاصل رویکرد و نگاه به بیرون بود.

جلیلی با بیان این مطلب که مردم در سه سال پیش این ریل را تغییر دادند، اظهار کرد: در سال ۹۷ می‌گفتند که نمی‌توانیم نفت بفروشیم اما شهید رئیسی به توانمندی‌های جوانان باور داشت و خود امریکایی‌ها چند هفته اخیر اعتراف کرد که ایران می‌تواند تا ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد.

وی با یادآوری اتفاقات و سخنان مسئولین ارشد دولت قبل از دولت رئیسی تصریح کرد: آنها می‌گفتند ما زبان دنیا را بلدیم و با دنیا روابط برقرار می‌کنیم و همه روابط با چند کشور محدود کردند.

جلیلی با اشاره به وجود ۱۵ کشور همسایه و ۲۰۰ کشور در دنیا ادامه داد: آنها مدعی بودند که روابط خارجی بلدند، عملکرد روابط اقتصادی آنها با کشورهای همسایه به حداقل ممکن رسیده بود.

وی خطاب به حضار گفت: اکنون دوباره مدعی شدند که کار را به ما بسپارید سوال اینجاست آیا شما اقتصاد را درست کردید؟ تعامل با جهان را درست کردید؟ سیاست را درست کردید؟ و ... چه کردید؟ قبل از شما ما صادرات تراکتور داشتیم و در دوران شما متوقف شد.

وی با اشاره به نگاه شهید رئیسی، اظهار کرد: اکنون در بزنگاه تاریخی هستیم که فرصت‌های کم نظیری برای ما در حوزه اقتصادی، منطقه‌ای و جهانی وجود دارد و جوانان می‌توانند کشور را به یک جهش در شان ایران بدهند.
وی با تاکید برآنکه امروز در این نقطه تاریخی یک جهان فرصت وجود دارد، اظهار کرد: باید بستری فراهم کنیم که هر کسی که استعدادی در خودش دارد بداند که در این بستر می‌تواند حاضر شود و هر ایرانی ایفای نقش کند.
جلیلی بیان کرد: فرزند قنات ملک رابر(حاج قاسم سلیمانی) به جایی می‌رسد که یک جهان فرصت را نشان می‌دهد و وقتی دشمن می‌اید که اشغال کند به مدد فرزند شما (حاج قاسم سلیمانی ) با خفت از اینجا اخراج می‌شود.
وی با برشمردن ظرفیت‌های استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان یک جهان فرصت است و نه تنها استان کرمان را بلکه کشور را می‌تواند جهش دهد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در عرصه قدرت بین المللی کشور را جهش دهند.

جلیلی ادامه داد: تک تک روستاهای استان کرمان می‌توانند یک سلول جهش کشور باشد و کشاورز می‌تواند نقش خود را ایفا کند. سوال اینجاست که چرا کرمان نمی‌تواند صادر کننده محصولات کشاورزی باشد؟

جلیلی تاکید کرد: جهش را در سایه عدالت می‌خواهیم و نباید فرصت‌ها در انحصار عده خاص باشد و مبارزه با فساد و تبعیض و ویژه خواری یک بحث اساسی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور و استان کرمان تصریح کرد: با استفاده از استعدادهای موجود می‌توان اشتعال ایجاد کرد و ایران را جهش دهیم.

جلیلی تاکید کرد: به دولت نقش آفرین نیاز داریم و از فرصت‌ها و طرفیت‌ها استفاده حداکثری کند و ایران را به جایگاه برساند.

وی ادامه داد: جمعه انتخابات است باید نگاه‌ها و حرف‌ها را برای مردم تبیین و بگویم که کدام مسیر درست است و ضعف را با قدرت و با باور به توانمندی‌ها می‌توان برطرف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha