• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403040503223
  • خبرنگار : 71460

شاهکار مردان رانگنیک در برلین/ اتریش صدرنشین گروه D شد

شاهکار مردان رانگنیک در برلین/ اتریش صدرنشین گروه D شد

اتریش با برتری برابر هلند به عنوان تیم اول گروه چهارم راهی دور یک هشتم‌نهایی یورو ۲۰۲۴ شد.

به گزارش ایسنا، پرونده گروه D یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دو دیدار بسته شد. در یکی از بازی‌های دور پایانی این گروه دو تیم اتریش و هلند در برلین برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری سه بر دوی اتریشی‌ها پایان یافت.

اتریشی‌ها شروع خوبی در این دیدار داشتند و دونیل مالن در دقیقه شش به اشتباه دروازه خودی را گشود تا یک گل به خودی دیگر را در این جام به ثبت برسد. در اواخر نیمه نخست  ژاوی سیمونز به زمین بازی آمد تا هلند هجومی‌تر از قبل شود. با شروع نیمه دوم کودی خاکپو گل تساوی را وارد دروازه اتریش کرد تا بازی یک بر یک به تساوی کشیده شود. در ادامه اتریش بار دیگر به گل رسید. ارسال به روی دروازه هلند را رومانو اشمید با ضربه سر وارد دروازه لاله‌های نارنجی کرد. ممفیس دیپای بار دیگر بازی را به تساوی کشاند ولی این پایان کار نبود و مارسل سابیتزر گل پیروزی‌بخش اتریش را در دقیقه ۸۱ وارد دروازه هلند کرد. این پایان کار بود تا مردان رالف رانگنیک به عنوان صدرنشین بالاتر از فرانسه و هلند راهی دور یک‌هشتم نهایی شوند.

در دیدار همزمان، فرانسه به دیدار لهستان از پیش حذف‌شده رفت و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. نکته مهم حضور کیلیان ام‌باپه در ترکیب خروس‌ها از ابتدای بازی بود. با این حال نیمه نخست این دیدار بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید.

در نیمه دوم ام‌باپه در دقیقه ۵۶ از روی نقطه پنالتی توانست فرانسه را پیش بیندازد. این اولین گل ستاره فرانسوی در یورو بود. در طرف مقابل  روبرت لواندوفسکی - شاید در آخرین بازی‌اش - در یورو توانست از روی نقطه پنالتی دروازه فرانسه را باز کند و بازی را به تساوی کشاند.

به این ترتیب اتریش به عنوان تیم نخست و فرانسه و هلند به عنوان تیم‌های دوم و سوم گروه چهارم راهی دور بعد یورو ۲۰۲۴ شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha