• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403040503195
  • خبرنگار : 50673

اولین مقصد اتوبوس دندانپزشکی سفیرلبخند؛ در شهرستان ایسین بندرعباس

اولین مقصد اتوبوس دندانپزشکی سفیرلبخند؛ در شهرستان ایسین بندرعباس

ایسنا/هرمزگان محمدرضا مهری مشاور پزشکی استاندار هرمزگان، از حرکت اولین اتوبوس دندانپزشکی کشور با نام سفیرلبخند خبرداد که در قالب قرارگاه مردم به روستای بنوبند از منطقه پاسنگ ایسین شهرستان بندرعباس وارد شده و اردویی سه روزه دارد.

محمدرضا مهری مشاور پزشکی استاندار هرمزگان، امروز سه شنبه ۵ تیر، با اشاره به برگزاری پنجاهمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی در بندرعباس، گفت: به منظور گرامیداشت یاد و ادامه راه شهداء خدمت در ایام نزدیک به اربعین شهیدان، با پنجاهمین گردهمایی قرارگاه مردم از روز مبارک عیدغدیرخم به مدت سه روز میزبان مردم عزیز بنوبند از منطقه پاسنگ ایسین شهرستان بندرعباس هستیم.

وی با اشاره به تأکید استاندار هرمزگان درخصوص تمرکز قرارگاه بر ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار، افزود: اساس دستور استاندار هرمزگان برای تشکیل قرارگاه مردم فعالیت در حوزه درمان بویژه درمان‌های تخصصی، بخاطر هزینه‌های بالا این خدمات و عدم دسترسی مردم مناطق کم برخوردار بوده که در هر گردهمایی علاوه بر دعوت از پزشکان جهادی تراز اول کشور، بهترین تجهیزات و امکانات نیز با حمایت کامل استاندار و از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع تأمین می‌شود.

مهری درخصوص نیازسنجی، برنامه‌ریزی، بیماریابی و اجرای برنامه های قرارگاه توضیح داد: تمام خدمات پزشکی و دندانپزشکی قرارگاه از تشخیص تا درمان و دارو برای مردم رایگان است که همکاران دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام«ره»، سپاه، دهیاران و بخشداران، صنایع  و پالایشگاه‌ها در برنامه های پیش نیاز استقرار قرارگاه فعال می شوند مثلا در روستای بنوبند بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مشکلات دهان و دندان در بین گروه های مختلف سنی شایع است که بعنوان مقصد اردوی فعلی قرارگاه تعیین شده است. 

مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی، تصریح‌کرد: اقدام منحصربفرد قرارگاه که در سطح کشور نیز اتفاق بی نظیری است راه اندازی اتوبوس سفیرلبخند است که معادل سه مطب دندانپزشکی مجهز امکانات مدرنی دارد.

وی افزود: در اردوهای قبلی حمل و استقرار تجهیزات دندانپزشکی به مناطق محروم دوردست استان از چند روز قبل انجام می‌شد اما با ایده استاندار هرمزگان اتوبوس اهدایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا به این مهم اختصاص داده شد.

مشاورپزشکی استاندار هرمزگان درباره آماده سازی اتوبوس و تبدیل آن به سفیرلبخند، گفت: اتوبوس سفیرلبخند یک درمانگاه مجهز قابل حمل است که با مطالعه دقیق و طراحی تخصصی آماده‌سازی شده و سیستم های برق، آب، فاضلاب، کف‌سازی، نور و صدا در آن با بهترین متریال و متد جانمایی و جاسازی شده است.

دکتر مهری تجهیزات تخصصی اتوبوس سفیر لبخند را چنین برشمرد: سه یونیت مبله و متعلقات، سه دستگاه جرمگیری، دو دستگاه اتوکلاو ،دو دستگاه کولر گازی و یک دستگاه تصویربرداری دندان است که برای طراحی، بازسازی و تجهیز آن بالغ بر سه میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی توسط شرکت نفت آفتاب هزینه شده است.

بنابراین گزارش، از ابتدای دولت سیزدهم مردمی سازی به شکل ویژه‌ای در هرمزگان آغاز شده و قرارگاه مردم در حوزه درمان با امکانات بیمارستان مدیریت بحران استانداری کار خود را شروع کرده و در ۴۹ اردوی برگزارشده بیش از ۲۷۰هزار خدمت پزشکی و دندانپزشکی در سراسر استان با اولویت روستاهای دور، جزایر و محلات کم برخوردار به مردم تقدیم کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha