• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403040503109
  • خبرنگار : 71567

جزئیات آزمون معرفی شدگان رشته‌های خاص ارشد اعلام شد

جزئیات آزمون معرفی شدگان رشته‌های خاص ارشد اعلام شد

جزئیات آزمون کد مجموعه‌های امتحانی دارای شرایط خاص و بورسیه و زمان و محل مصاحبه یا برگزاری آزمون عملی یا پروژه تشریحی در کد مجموعه‌های امتحانی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت رشته‌های دارای شرایط خاص یا بورسیه در آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ که اسامی آنها در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور اطلاع‌رسانی شده است باید در جریان باشند با توجه به نکات ذیل و برنامه‌زمانی مشخص، برای اطلاع از  مصاحبه، آزمون اختصاصی، آزمون تشریحی، آزمون پروژه و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه مورد نظر اعلام شده مراجعه نمایند.

عدم مراجعه برای شرکت در مراحل فوق، به منزله انصراف متقاضی از گزینش در کدرشته ­محل‌های انتخابی مربوط تلقی می شود و فرصت دیگری برای انجام مراحل مذکور وجود نخواهد داشت.

آن‌دسته از متقاضیانی که باتوجه به اولویت کدرشته ­محل‌های انتخابی شانس قبولی در رشته‌های انتخابی قبل از کدرشته ­های شرایط خاص و بورسیه (کدمجموعه­ های موضوع این اطلاعیه) را داشته‌ یا حداقل نمره علمی لازم برای معرفی مرحله مصاحبه این رشته ها را نداشته ­اند، در فهرست معرفی­شدگان چند برابر قرار نگرفته‌اند. این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی و رویت کارنامه در کدرشته­ محل‌های انتخابی، در صورت هرگونه سوال می‌توانند با این سازمان مکاتبه نمایند.

* برنامه زمانی شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های دارای شرایط خاص یا بورسیه:

۱- متقاضیانی که اسامی آنان در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به عنوان معرفی­شده چندبرابر ظرفیت رشته یا دانشگاه­ها و موسسات دارای شرایط خاص یا بورسیه از مجموعه­ های­امتحانی مربوط درج شده، لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشدناپیوسته سال ۱۴۰۳، مفاد شرایط و ضوابط اختصاصی کدرشته‌محل‌های دارای شرایط خاص(مندرج در صفحات ۵۶۹ تا ۵۹۳) و کدرشته­ محل‌های بورسیه (مندرج در صفحات ۵۹۵ تا ۵۹۸ دفترچه راهنمای شماره ۲) و این اطلاعیه، در موعد مقرر برای انجام مصاحبه، آزمون اختصاصی یا سایر مراحل گزینش به محل موردنظر مراجعه نمایند. در غیر این‌ صورت در مرحله نهایی در کدرشته ­محل انتخابی مربوط، گزینش نخواهند شد.

۲- متقاضیان لازم است شرایط و ضوابط اختصاصی موسسه دارای شرایط خاص یا دستگاه اجرایی بورس­ دهنده را نیز داشته باشند.

۳- گزینش نهایی از بین متقاضیانی خواهد بود که نتیجه مصاحبه، آزمون اختصاصی و سایر مراحل گزینش آنان توسط مراجع ذیربط تایید شده باشد.

۴- پس از انقضای مهلت مقرر برای شرکت در مصاحبه یا آزمون اختصاصی، هیچ تقاضایی قابل پذیرش نیست. لذا به متقاضیان تاکید می شود در مهلت تعیین شده به محل ذیربط مراجعه نمایند. 

۵-  همه معرفی­ شدگان کدرشته­ محل ­های بورسیه سازمان انرژی اتمی (مربوط به دانشگاه ­های اصفهان، تربیت مدرس، تهران، شیراز، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، علم و صنعت و کاشان)، بورسیه شرکت ارتباطات سیار ایران- همراه اول (مربوط به دانشگاه تهران)، بورسیه شرکت آهنگ وفا، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان- فناپ (مربوط به دانشگاه صنعتی شریف)، بورسیه شرکت بهیار صنعت سپاهان و شرکت پرتوسازان سلامت (مربوط به دانشگاه اصفهان)، بورسیه شرکت بیمه سامان (مربوط به دانشگاه خوارزمی تهران) و بورسیه شرکت نوید مرغ گیلان (مربوط به دانشگاه گیلان- رشت) برای اطلاع از زمان، محل و نحوه مراجعه برای مصاحبه از روز یکشنبه به تاریخ ۱۰/۰۴/۱۴۰۳ به سامانه یکپارچه بورس‌های دانشجویی به نشانی: https://sib.saorg.ir مراجعه نمایند.

۶- همه­ معرفی ­شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه تهران (بجز متقاضیان معرفی ­شده در کدرشته ­محل‌های بورسیه سازمان انرژی اتمی ایران) و تمامی داوطلبانی که اقدام به انتخاب کدرشته­ محل‌های مجموعه امتحانی مطالعات جهان (کد ۱۱۳۱) از همه کد ضرایب مربوط به دانشگاه تهران نموده ­اند، لازم اسـت در مصاحبه این رشته شرکت نمایند. برای اطلاع از زمان، محل و نحوه مراجعه برای مصاحبه باید به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه تهران به نشانیhttps://academics.ut.ac.ir/fa  مراجعه نمایند.

۷ - به اطلاع معرفی ­شدگان چندبرابر ظرفیت کدرشته ­محل‌های ۱۴۰۴۵ و ۱۴۰۴۸ از کدرشته ­امتحانی ۱۱۳۱ دانشگاه ایلام و دانشگاه پیام ­نور ایلام و کدرشته ­محل ۱۳۲۸۰ از کد مجموعه امتحانی ۱۱۲۱ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز می‌رساند، با توجه به عدم برگزاری مصاحبه در کدرشته­ محل‌های مذکور، همان نمرات اکتسابی متقاضیان در آزمون را ملاک قرار داده و نیازی به انجام مصاحبه ندارند. بنابراین در این مرحله اسامی چندبرابر اعلام نمی‌شود و پذیرش نهایی نیز به صورت متمرکز خواهد بود.

   ۸- برای رشته‌های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی اسامی چندبرابر ظرفیت در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد و زمان برگزاری مصاحبه و سایر موارد به طریق مقتضی توسط دانشگاه مذکور به اطلاع متقاضیان ذینفع خواهد رسید.

۹- اسامی معرفی ­شدگان کد مجموعه‌های ­امتحانی ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۷ و ۱۱۵۸ دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این مرحله اعلام نشده­است و متقاضیان باید موضوع را از طریق دانشگاه مذکور پیگیری نمایند.  

۱۰- اسامی معرف­ی شدگان کد مجموعه ­امتحانی ۱۱۴۹ دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مرحله درج نشده­است و متقاضیان باید موضوع را از طریق دانشکده مذکور پیگیری نمایند.

ب) آزمون پروژه عملی کد مجموعه‌های­ امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵:

پروژه عملی کد مجموعه‌های ­امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه به تاریخ ۳، ۴ و ۰۵/۰۵/۱۴۰۳ منحصراً در شهر تهران و برای مجازین به انتخاب دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) که حداقل یکی از کدرشته ­محل‌های رشته‌های تحصیلی پروژه‌دار را انتخاب نموده ‌(منحصراً دوره‌های روزانه و نوبت دوم) و هزینه برگزاری آزمون تشریحی یا عملی خود را هم‌زمان با تکمیل فرم انتخاب رشته پرداخت نموده‌اند، بر اساس جدول ذیل برگزار خواهد شد.

برای آن­ دسته از متقاضیانی که مجاز به شرکت در آزمون دو پروژه هستند، دو کارت ورود به جلسه به صورت جداگانه قابل دریافت است. ضمناً برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است. آدرس حوزه برگزاری آزمون بر روی پرینت کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

همچنین برگ راهنما و کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه به تاریخ ۰۱/۰۵/۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت است.

نظر به اینکه در کد مجموعه امتحانی «۱۳۵۲- معماری» سه پروژه عملی یا تشریحی برگزار می‌شود در صورت پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی هر یک از پروژه‌های ذی ربط، یک کارت ورود به جلسه آزمون جداگانه در نظر گرفته می‌شود و لازم است با توجه به کدرشته‌محل‌های انتخابی بابت هر یک از پروژه‌های مربوط نسبت به پرینت کارت پروژه مربوط اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha