• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040503074
  • خبرنگار : 71661

طرح مشاوران ترامپ برای صلح اوکراین/کرملین: باید با واقعیت میدان منطبق باشد

طرح مشاوران ترامپ برای صلح اوکراین/کرملین: باید با واقعیت میدان منطبق باشد

مشاوران «دونالد ترامپ» طرحی برای پایان جنگ اوکراین ارائه کرده‌اند که بر اساس آن حمایت نظامی آمریکا از این کشور مشروط به مشارکت اوکراین در مذاکرات صلح خواهد بود؛ طرحی که کرملین اعلام کرده برای اظهارنظر درباره آن به جزئیات بیشتری نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در طرح پیشنهادی خود برای صلح اوکراین باید وضعیت جبهه‌های جنگ را در نظر بگیرند.

خبرگزاری رویترز پیش‌تر گزارش داد دو تن از مشاوران اصلی ترامپ طرحی را برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین به او ارائه کرده‌اند؛ طرحی که بر اساس آن تداوم حمایت‌های تسلیحاتی ایالات متحده از اوکراین مشروط به ورود کی‌یف به مذاکرات صلح با روسیه خواهد بود. درعین‌حال، بر اساس این طرح، آمریکا به روسیه هشدار خواهد داد که در صورت امتناع از ورود به مذاکره با اوکراین، حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین افزایش خواهد یافت.

پسکوف در واکنش به این طرح گفت: «ارزش هر طرحی در تفاوت‌هایی ظریف و درنظرگرفتن واقعیت صحنه نهفته است ما (هنوز) نمی‌دانیم این طرح چیست و چه مواردی در آن مطرح شده است.»

به گزارش گاردین، این طرح که بر اساس آن در طول مذاکرات یک «آتش‌بس» بر اساس مرزهای کنونی برقرار خواهد شد با واکنش مثبت ترامپ مواجه شده است.

در گزارش گاردین آمده است: «این جزئی‌ترین طرحی است که دستیاران ترامپ تاکنون ارائه داده‌اند. او گفته است در صورت شکست‌دادن «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آمریکا، به‌سرعت می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد. بااین‌حال، او جزئیاتی درباره طرح‌های خود منتشر نکرده است.»

به گزارش رسانه انگلیسی، طرح پیشنهادی مشاوران ترامپ نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ در مواضع ایالات متحده در قبال اوکراین بوده و با مخالفت برخی سیاستمداران اروپایی و حتی هم‌حزبی‌های ترامپ در حزب جمهوری‌خواه مواجه خواهد شد.

ترامپ این هفته در یک سخنرانی انتخاباتی خطاب به حامیانش گفت اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، پیش از مراسم تحلیف خود به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد.

او در سخنرانی برای حامیانش در شهر «فیلادفیا» گفت: «پیش از مراسم تحلیف، درست اندکی پس از پیروزی در انتخابات، به جنگ وحشتناک میان روسیه و اوکراین خاتمه خواهم داد و از جنگ‌جهانی سوم جلوگیری خواهم کرد.»

سخنگوی کرملین ضمن اعلام آمادگی مسکو برای ورود به مذاکرات، گفت روسیه ابتدا باید با جزئیات طرح پیشنهادی مشاوران ترامپ آشنا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha