• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040503027
  • خبرنگار : 71938

پنجمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

قاضی‌زاده: اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق‌بگیران از تورم جا بماند/ دیوار سربازی اجباری را برمی‌دارم

قاضی‌زاده: اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق‌بگیران از تورم جا بماند/ دیوار سربازی اجباری را برمی‌دارم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عهد می‌بندم در صورت کسب آرای مردم، ۱۴ اقدام فوری انجام دهم از جمله اینکه اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق‌بگیران از تورم جا بماند.

به گزارش ایسنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه پنجم تیر ۱۴۰۳ در پنجمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع کارآمد سازی دولت در فرصت ۵ دقیقه‌ اول بخش اول با تبریک عید غدیر اظهار کرد: در مواجهه با هر بیماری ابتدا باید شرایط عمومی آن را تسکین دهیم و سپس به سوی حل ریشه ای مشکلات برویم. در حل مشکلات اقتصادی مردم نیز همین روش را باید انجام دهیم. افرایش رشد اقتصادی را به شکل جدی دنبال خواهیم کرد و اقدامات اجرایی فوری نیز برای تامین حداقل رفاه خانواده های ایرانی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: عهد می‌بندم در صورت کسب آرای مردم این ۱۴ اقدام فوری را اجرایی کنم؛ اول اجازه نخواهم داد دریافتی حقوق بگیران از تورم جا بماند. افزایش هرساله حقوق کارگران و کارمندان را در دستور کار قرار خواهم داد. دوم، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای تمام مستخدمین دولت اجرایی خواهد شد. سوم، ازدواج جوانان را با ایجاد اعتبار یک میلیارد تومانی برای ازدواج، مسکن و اشتغال تسهیل خواهیم کرد و با حل ریشه های اقتصادی راه را برای ۱۱ میلیون جوان مجرد ایرانی باز خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چهارم؛ سهم خانواده های ایرانی را به طور برابر از حامل های انرژی بدون در نظرگرفتن دهک و نیاز اقتصادی به خود آنان واگذار خواهیم کرد. اجازه نخواهیم داد ماجرای آبان ۹۸ دوباره اتفاق بیفتد. اعضای ستاد آقای پزشکیان همان افراد دولت آقای روحانی هستند که با خون بنزین را به ۳ هزار تومان رساندند. با رعایت الگوی مصرف تمام این انرژی ها را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. پنج، راه شهید رئیسی را در اتمام پروژه های دومیلیون و پانصد هزار واحد مسکونی ادامه خواهم داد. تا سال دوم دولتم کلید تمام این مسکن را تقدیم مردم خواهم کرد. اجازه نخواهم داد سرنوشت این پروژه ها مانند دولت آقای احمدی‌نژاد نا تمام باشد و مسکن نساختن افتخار برخی شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: برای محقق شدن آرزوی برخورداری از خودروی با کیفیت در مقابل مافیای خودرو خواهم ایستاد. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودروسازی خارج خواهد شد. واردات خودروهای نو و کارکرده را آزاد خواهیم کرد. واردات خودروهای برقی نیز آزاد خواهد شد. دیوار سخت سربازی را برای همیشه از مقابل جوان ایرانی بر خواهم داشت. ابتدا تکلیف سه و نیم میلیون سرباز فراری را روشن خواهیم کرد. با ایجاد طرح فروش خدمات سربازی و جایگزین کردن سربازی حرفه ای با سربازی فعلی و افرایش حقوق سربازان این موضوع را بهبود خواهم بخشید.

توسعه اینترنت باکیفیت و پرسرعت در برنامه ما قرار خواهد گرفت

قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۵ دقیقه‌ دوم بخش اول در ادامه بیان اولویت‌های دولت آینده خود گفت: هشتم، اجازه نخواهیم داد شرایط اقتصادی کشور تفریح و گردش را از سبد مردم حذف کند. کارت خانواده ایرانی یا همان «فرهنگ‌کارت» با اعتبار سالانه مشخص در اختیار تمام خانواده‌های ایرانی قرار خواهد گرفت تا از موضوعات فرهنگی و تفریحی استفاده کنند. نهم، تکمیل پروژه‌های نا تمام در دولت شهید رئیسی است. پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده در دولت سیزدهم جان دوباره گرفت. لایحه نظام جامع رسانه‌های عمومی را به مجلس ارسال خواهیم کرد. این لایحه در چند دولت معطل ماند و آن را تکمیل می‌کنیم. مداخلات بیرونی ناحساب در امور منتقدین جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: یازدهم، توسعه اینترنت با کیفیت، امن و  پر سرعت و با تغییر مبنای فیلترینگ در برنامه ما قرار خواهد گرفت. مردم ایران، امروز با بازار فیلترشکن فروشی چیزی به نام فیلترینگ دیگر وجود ندارد. ظاهرا مسئله بر سر هزاران میلیارد تومان درآمد مافیای فیلترشکن فروشان بود که آن هم حل شد. قائم مقام ستاد آقای پزشکیان فرمانده قرارگاه شات داون کل اینترنت جهانی و فیلتر کردن تلگرام در آبان ۹۸ بوده است. سلاخی اینترنت آزاد در دوران آقای روحانی اتفاق افتاد. تمام کسانی که در راس ستیز با آزادی‌های شهروندی بوده‌اند در ستاد آقای پزشکیان هستند. آقای پزشکیان را به همین دلیل روحانی سوم می‌دانیم. محدودیت‌های مردم آزار را حذف خواهیم کرد و مبنای فیلترینگ را به عرف جامعه می‌سپاریم. همچنین زیر ساخت‌های اینترنت را ارتقا می‌دهیم.

این نامزد انتخاباتی بیان کرد: دوازدهم، افزایش نقش آفرینی زنان در کشور را دنبال خواهیم کرد. روزی که بحث حجاب در مناظره مطرح شد می‌خواستم بگویم دختری که موی خود را پریشان کرده است همان کسی است که در عزای امام حسین علیه السلام رخت سیاه بر تن می‌کند. ریشه‌های اعتقادی مردم را در هشت سالی که موجودی مردم با خاک بیابان یکی گشت باید جست و جو کرد. زنان و دختران ما دردهای شنیدنی زیادی دارند چرا که رای آنان را با فریب گرفتند. آقای پزشکیان مرتب ما را نصیحت می‌کنید اما آیا در جایی که مهم ترین موضوع کشور مسائل اقتصادی است، دعوای با حجابی و بی حجابی یک فریب بزرگ برای پروژه دین ستیزانه نیست؟ پوشیدگی زن وسیله محافظت از اوست. بی حجابی اصلی کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند. سیزدهم، حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در ادامه اقدامات خوب دولت شهید رئیسی ادامه خواهم داد. چهاردهم، سر اژدهای هفت سر فساد را خواهم زد. در بنیاد شهید با فساد مبارزه کردم و در دولت مردم و امید نیز این کار را انجام خواهم داد.

سیاست درهای باز را برای ورود سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور جایگزین کنیم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۵ دقیقه اول بخش دوم صحبت‌های خود اظهار داشت: در برنامه‌های کارشناسی به زمان بندی برنامه‌ها اشاره کرده‌ام. برنامه‌هایی که ذکر می‌کنیم در چهار سال خواهد بود. مردم و رسانه‌ها نیز بر آن نظارت کنند و اگر نتوانستم به تعهداتم عمل کنم برای دور بعد نامزد نخواهم شد. دو کار اصلی را باید پیش ببریم؛ رشد اقتصادی برای افزایش سفره مردم با سیاست خارجی باز و مقتدر را پیش خواهیم برد. دیگری قدرتمند کردن تک تک خانوارهای ایرانی از طریق بازتولید ثروت و مهار تورم است. در حوزه رشد اقتصادی تعهد ما در برنامه هشت درصد است. این کار از طریق جذب سرمایه گذار خارجی و باز کردن بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد. یکی از روش‌هایی که برای صرفه‌جویی در منابع انرژی می‌توان استفاده کرد، قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

وی ادامه داد: محیط اقتصادی خود را باید پیش بینی کنیم و از شوک‌های ارزی دوری کنیم. رانت بزرگ ارز ترجیحی با نقش آفرینی آقای جهانگیری انجام شد و امروز نیز ارز ۲۸ تومانی یک رانت بزرگ درست کرده است. به تدریج کالاهایی که این ارز به آن اختصاص داده شده کاهش می‌یابد. تورم ۵۰ درصدی در آغاز دولت شهید رئیسی به دلیل چاپ پول بدون پشتوانه در دولت آقای روحانی بوده است. سیاست درهای باز را برای ورود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور جایگزین کنیم. ظرفیت بزرگی در پیمان‌های فراملی انجام داده‌ایم و در این زمینه با صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم به رکورد دست پیدا کردیم.

این نامزد انتخاباتی خاطرنشان کرد: در حوزه مهار تورم باید ساختار بودجه اصلاح شود و مبتنی بر عملکرد شود. باید هزینه‌های پایدار را به منابع پایدار وصل کنیم. جدیتی در دولت برای از بین بردن ناتزازی‌های بانکی و برخورد با آنان در دولت وجود داشت و این را در دولت آینده خود ادامه خواهم داد. اما تمامی این موارد مگر با انقلاب در سازوکارهای اداری کشور اتفاق نخواهد افتاد. شفافیت، از بین بردن دولت رانتی و استفاده از هوش مصنوعی از این موارد خواهد بود.

در گام دوم نمی‌خواهیم به عقب برگردیم

قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۵ دقیقه‌ دوم بخش دوم در ادامه بیان اولویت‌های دولت آینده خود گفت: برنامه بازگشت مردم به روستاها را نیز داریم. عمران و آبادانی روستا و ساخت مسکن برای آنان حائز اهمیت خواهد بود. آقای پزشکیان بر وفاق و وضعیت زنان و اقوام تاکید دارند اما قرار است در مناظره، رئیس جمهور مردم ایران باشیم. ما خادم جمهور هستیم. یکی از حامیان آقای پزشکیان گفت چون رئیس‌جمهور نهم و دهم سفره مردم را جمع کرد با او بدیم. اما چه کسی شهید رئیسی را مورد آزار قرار داد و رهبر انقلاب فرمودند دلم برای رئیسی سوخت؟ چه کسی مردم را برای کسب قدرت به خیابان‌ها فرا خواند؟ آقای پزشکیان نگران این هستند من کنار می‌کشم یا خیر. اما من نگرانم اگر آقای پزشکیان رای نیاورد همراهان ایشان مردم را مجدد به خیابان‌ها می‌کشانند یا خیر؟

وی ادامه داد: چه کسی جامعه را دو قطبی کرد؟ چرا دوستان که ادعای طرفداری از اهل سنت را دارند در ماجرای کشته شدن سنی‌ها سکوت کردند؟ چرا کسانی که ادعای حمایت از زنان را دارند وقتی سرپرست وزارت علوم دولت آقای روحانی زن خود را کشت از او حمایت کردند و برایش رضایت گرفتند؟ اجماع نماد شهید رئیسی عزیز بود. ایشان با مخالفین خود نیز دیالوگ می‌کرد تا کار نظام پیش رود. آقای پزشکیان زمانی که در بورس مال مردم را غارت کردند، نایب رئیس بودند. آیا کاری برای احقاق حقوق مردم انجام دادند؟ دولت وقت پول مردم را برداشتند و صدای هیچکس هم در نیامد. مردم دیگر برای احیای بورس به ما اعتماد نمی‌کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: در گام دوم نمی‌خواهیم به عقب برگردیم. آینده روشن است و شهید رئیسی نشان داد که می‌شود و می‌توانیم. مردم در جبهه‌ها انقلاب را پیش بردند با روی کار آوردن مردم می‌شود به قله‌های عزت رسید.

دولت خانواده به فکر سعادت خانواده‌های ایرانی است

قاضی‌زاده هاشمی در جمع‌بندی صحبت‌های خود اظهار داشت: آمده‌ام تا بگویم بن‌بست نیست و راهکار وجود دارد. با برنامه و اراده قوی می‌شود مشکلات را حل کرد. شهید رئیسی این را اثبات کرد. شهید امیرعبداللهیان به ژنرال‌ها نشان داد زبان دنیا را بلد است. کسانی که امروز باز هم آدرس غلط می‌دهند و چشمشان به دست کدخداست، این افراد خودشان بخشی از مشکلات امروز هستند. با همین شعارهای سطحی که حداقل در چهار دولت و ۳۲ سال فرصت داشتند که مسائل را حل کنند اما با بهانه گیری به هیچ کدام از وعده‌هایشان عمل نکردند و گفتند نگذاشتند. با افتخار، مسکن مهر را مزخرف دانستند، یارانه را گداپروری، شکاف طبقانی و مانور تجملاتی را لازمه مدیریت بر مردم دانستند و ژن خود را برتر از سایر افراد می‌دانستند.

وی ادامه داد: اینان منتقدانشان را بی شناسنامه خطاب کردند و ده‌ها شکایت از منتقدانشان کردند. با گدایی ترس سایه جنگ را بر کشور گستراندند و دلار را ۱۰ برابر افرایش قیمت دادند. همین جماعت به بهانه کرونا حکومت نظامی راه انداختند و کمر تولید کشور را شکستند. آیا این‌ها می‌خواهند مشکلات کشور را حل کنند؟ مردم به کار افتادن چرخ‌های اقتصاد را در دولت‌های نهم و دهم و سیزدهم دیدند. به شما قول می‌دهم همچون گذشته زندگی شخصی خود را دچار اشرافیت مردم ستیزانه نکنم. حق این نیست که چنین ملتی برای نان و آب و واکسن و ... به دریوزگی دشمنان بیفتد. چاره‌ای جز ساختن کشور به روش شهید رئیسی نداریم.

این نامزد انتخاباتی عنوان کرد: دولت روحانی اینترنت جهانی در ایران را ضربه فنی کرد. همان طور که قدرت نظامی اول منطقه هستیم باید در اقتصاد نیز به قدرت اول منطقه تبدیل شویم.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت:‌ دولت خانواده به فکر سعادت خانواده‌های ایرانی است. در ۱۰۰ مسئله ۱۰۰ راه حل ارائه کرده‌ایم. از آحاد مردم دعوت می‌کنم پای صندوق‌های رای بیایند و به بهترین کسی که می‌شناسند رای بدهند. مشارکت حداکثری به نفع ایران خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha