• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040503021
  • خبرنگار : 50649

افتتاح مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا /

بهاروند: دنبال تأسیس دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا هستیم

بهاروند: دنبال تأسیس دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا هستیم

ایسنا/فارس عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و رئیس مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا از اهتمام این مرکز برای احداث دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا در شیراز خبر داد.

حسین بهاروند امروز، ۵ تیرماه در مراسم افتتاحیه موسسه خیریه رویان ابوعلی سینا که با حضور مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در شیراز در حال برگزاری است، گفت: قرار است مجموعه ابوعلی سینا یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را بسازد زیرا دانشگاه یکی از ارکان پیشرفت هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دانشگاه آموزش و پژوهش باشد اما نکته مهم عمل در آن است، افزود: بناست که دانشگاه نسل سومی به نام دانشگاه ابوعلی سینا در شیراز تأسیس شود که در کنار آن قسمت عملیاتی و کارآفرینی و به عبارت دیگر دره فناوری‌های این دانشگاه بناست که مؤسسه رویان ابوعلی سینا باشد.

بهاروند یادآور شد: نطفه موسسه رویان ابوعلی سینا در قالب همکاری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و مرکز پیوند اعضا ابوعلی سینا به مهر ۱۴۰۱ باز می‌گردد که با حمایت استاندار فارس، ملک حسینی و خیران و خانواده رویان جهاددانشگاهی قوام یافت و رخت هویت پوشید.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان اظهار کرد: این مؤسسه در گام اول سعی کرد در جهت حل دو چالش در کشور یعنی مشکل باروری و تشخیص‌های پزشکی گام بردارد و بر همین اساس دو مجموعه را تشکیل داد که این کار با کمک خیران و همکاران ممکن نبود.

وی با بیان اینکه کار یک پزشک کار خیریه است چون می‌خواهد کار خوب انجام دهد، افزود: یک استاد هم کار خیریه انجام می‌هد به شرط آنکه هرچه یاد گرفته است به دیگران منتقل کند. انسان‌ها در کار خیر با هم رقابت می‌کنند.

بهاروند: دنبال تأسیس دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا هستیم

بهاروند: دنبال تأسیس دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا هستیم

بهاروند انجام امور خیر را یک توفیق الهی دانست که باید برای آن شاکر باشیم و سپس ادامه داد: با افتتاح این موسسه نباید فکر کنیم که کار تمام شده است، بلکه تازه ابتدای راه هستیم.

رئیس مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا به وضعیت بیماری پارکینسون اشاره کرد و افزود: لازم است جایی برای پیشگیری، درمان و تشخیص بیماری پارکینسون ایجاد شود و لازم است یک مرکز ملی برای این بیماری تأسیس کنیم و بهترین مکان می‌تواند مرکز خیریه ابوعلی سینا باشد.

وی از عموم مردم ایران خواست تا کمک کنند که در مرکز خیریه رویان ابوعلی سینا، مرکز ملی پارکینسون تأسیس شود و در ادامه گفت: در این مرکز از روش‌های علمی با استفاده از سلول‌های بنیادین اقدامات مختلف پیشگیری و درمان پارکینسون را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور، رئیس پژوهشگاه رویان، معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی کشور، رئیس جهاددانشگاهی فارس و سایر مسئولان استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha