• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403040503016
  • خبرنگار : 30057

ماموریت سازمان نقشه برداری در رابطه با پیشگیری از مفاسد زمین خواری

ماموریت سازمان نقشه برداری در رابطه با پیشگیری از مفاسد زمین خواری

سازمان نقشه‌برداری کشور ‌مسؤول کارگروه ممیزی و استانداردسازی نقشه و اطلاعات مکانی شد و هدف این کارگروه با هدف پیشگیری از مفاسد زمین خواری و جلوگیری از تداخلات وظایف بین سازمانی در این حوزه اقدام به طراحی و تدوین مدل داده مکانی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از 23 پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک و با دو هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شده که از بروز مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها، تبانی توسط زمین خواران، تداخل وظایف بین دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون‌ها و شوراها جلوگیری می‌کند.

کارگروه ممیزی و استاندارد سازی نقشه واطلاعات مکانی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با مسئولیت سازمان نقشه‌برداری کشور، به ­منظور ارزیابی و اتخاذ تصمیمات لازم جهت اصلاح نقشه‌های الکترونیکی محدوده تولی‌گری دستگاه‌های اجرایی، استانداردسازی سرویس‌های مکانی و تقویت زیرساخت اطلاعات مکانی ملی (NSDI) و سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تشکیل شده است.

مدل داده مکانی سامانه پنجره ‌واحد مدیریت زمین که پس از تدوین، مورد نظرخواهی دستگاه‌های عضو کارگروه مذکور گردید نهایتا در شانزدهمین جلسه این کارگروه، مصوب شد. با رعایت این مدل داده، کلیه لایه‌های مکانی پنجره واحد مدیریت زمین با لایه‌های موجود در بستر SDIهای ملّی و استانی کشور یکپارچه شد.

بر اساس این مدل داده، تعداد 27 دستگاه اجرائی کشور متولی تولید داده‌های مکانی مورد نیاز سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هستند که می‌­بایست سرویس‌های مکانی مورد نیاز این سامانه را مطابق با مدل داده تصویب شده تأمین کرده و در بستر SDI به­ اشتراک بگذارند.

منشور ابلاغی پروژه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، سازمان نقشه برداری کشور مسئول کارگروه ممیزی و استاندارد سازی نقشه است. این کارگروه وظیفه ارزیابی و اتخاذ تصمیمات لازم برای اصلاح نقشه‌های الکترونیکی محدوده تولی‌گری دستگاه‌های اجرایی، استانداردسازی سرویس‌های مکانی و تقویت زیرساخت اطالعات مکانی ملی (NSDI) و سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha