• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040503015
  • خبرنگار : 50649

ملک حسینی:

عموم مردم در پیشرفت علم و تکنولوژی مشارکت داشته باشند

عموم مردم در پیشرفت علم و تکنولوژی مشارکت داشته باشند

ایسنا/فارس پدر علم پیوند کبد ایران با بیان اینکه در کشورهای مختلف تجهیزات و پیشرفت‌های تکنولوژی و علم توسط مردم انجام می‌شود نه دولت‌ها، از مردم کشورمان خواست تا در این زمینه اهتمام ورزند.

سیدعلی ملک حسینی امروز، ۵ تیرماه در مراسم افتتاحیه موسسه خیریه رویان ابوعلی سینا که هم‌اکنون در شیراز با حضور مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در حال برگزاری است، گفت: اگر خوب قرآن بخوانیم و علم هم یاد بگیریم، متوجه خواهیم شد که قرآن چارچوب راه درست هدایت را ترسیم می‌کند و تمام اصرار آفرینش در آن است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، بر ضرورت تدبر در قرآن کریم تأکید کرد و افزود: برای تدبر در آیات قرآن باید دائماً آیات آن را تکرار کرد تا بتوانیم به تدبر در قرآن کریم دست یایبم.

ملک حسینی با بیان نکاتی درباره علم ژنتیک و علم پزشکی که در قرآن کریم هم درباره آن مطرح شده است و با توسعه علم، معجزات قرآن کریم نمایان شده است، گفت: همه موجودات زنده‌ای که در کائنات وجود دارد، فقط از ۴ عنصر ساخته شده است.

پدر علم پیوند کبد ایران با تصریح اینکه بهترین شرح نطفه در قرآن کریم آمده است، برخی از آیات قرآن کریم در این رابطه را یادآور شد و افزود: سلول نطفه‌ای که خداوند خلق کرده است، سلول بنیادین است.

وی به احداث مرکز رویان ابوعلی سینا اشاره کرد و افزود: این مرکز رویانی که اینجا احداث شده است باید مهندسی معکوس خود را ادامه داده و جلو رود. هنوز مباحث زیادی از علم وراثت مانده است که باید کشف کند و هنوز ۹۸ درصد DNA معلوم نیست که چیست و تنها ۲ درصد آن شناخته شده است.

ملک حسینی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تأکید کرده است که انسان را در بهترین زمان و مکان خلق کرده است، به تحلیل این آیه و همچنین آیات بعدی و ارتباط آن با علم ژنتیک و وراثت پرداخت و گفت: این کاری که در رویان شروع کردیم، یک کار تجاری نکردیم اما تجارت در آن می‌آید زیرا هرچیزی که نیاز مردم باشد، خود مردم به سمت آن می‌آیند و حتی نیاز به تبلیغات هم ندارد.

موسس بیمارستان خیریه ابوعلی سینا اظهار کرد: اینجا را احداث کردیم و چند گروه ما را یاری دادند. خیران اصلی خانواده‌هایی هستند که اجازه دادند در سخت‌ترین شرایط، اعضای عزیز آن‌ها اهدا شود و دوم خیرانی هستند که در احداث این مرکز اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه خیرانی داریم که هرچه دارند اهدا می‌کنند، افزود: امروزه ساختن این مرکز سرطان از نان شب هم واجب‌تر است زیرا یک بیمار سالم بدون نان شب می‌تواند بخوابد اما با درد سرطان نمی‌تواند بخوابد لذا باید تا می‌توانیم کمک کنیم. هرکه خداوند بیشتر به او عطا کرده است، وظیفه‌اش است که بیشتر کمک کند.

ملک حسینی بیان کرد: مراکزی که در بیمارستان ابوعلی سینا می‌سازیم کمتر از ۱۵ هزار میلیارد تومان خرج ندارد. اگر همه دست به دست هم دهند، قطعاً این مراکز ساخته می‌شوند. باید خیران در این زمینه مسابقه دهند.

وی با بیان اینکه ما به خصوص در علوم پایه بسیار عقب هستیم و اگر شب و روز کار نکنیم، نمی‌رسیم، تأکید کرد: باید کار عاشقانه و عارفانه انجام دهیم تا به قله‌های رفیع علم دست یابیم.

ملک حسینی، تمام موارد پیشرفته تکنولوژی در کشورها توسط مردم ساخته شده است نه مردم، افزود: در کشورمان هم باید اینگونه باشد و کاری نداشته باشیم چه کسی در دولت در رأس است. مردم خودشان در این زمینه اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاح مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور، رئیس پژوهشگاه رویان، معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی کشور، رئیس جهاددانشگاهی فارس و سایر مسئولان استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha