• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040503012
  • خبرنگار : 71972

حمایت جمعی از نخبگان، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن آمریکا و اروپا از جلیلی

حمایت جمعی از نخبگان، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن آمریکا و اروپا از جلیلی

جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصان، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه حمایت از سعید جلیلی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سعید جلیلی
با سلام،

نگارندگان این نامه حمایتی که دارای تحصیلات عالیه در رشته‌های مختلف بوده و از دوستداران ایران عزیزند، با توجه به سوابق موفق و امیدوارکنندۀ جنابعالی در انجام مسئولیت ها و ماموریت ها طی سالیان گذشته، مقبولیت گسترده مردمی، برنامه های مدون عملیاتی، دیدگاه راهبردی و توان اجرایی بالا در عرصه استراتژیک، حمایت قاطع خود از جنابعالی را در انتخابات پیش‌رو اعلام می دارند.

امید است انتخاب تاریخ ساز شما توسط مردم بابصیرت ایران اسلامی و استقرار دولتی شفاف، عقلانیت محور، انقلابی و تخصص‌گرا زمینه ساز تحقق پر شتاب برنامه های متعالی جنابعالی در راستای جهش کشور عزیزمان ایران و ایستادن بر قله های جهانی که به حق شایسته آن است، باشد.

آنچه باعث نگارش این نامه و حمایت از جنابعالی در انتخابات شده است، ادامه قدرتمند راه شهید جمهور آیت الله رئیسی و نخستین وزیر امور خارجه شهید در تاریخ انقلاب اسلامی، شهید دکتر امیرعبداللهیان است که متضمن پیشرفت متوازن و عادلانه کشور عزیزمان در تمام ابعاد، همراه با اعتلای جایگاه بین المللی ایران اسلامی در این بزنگاه تاریخی خواهد بود.

بدیهی است جنابعالی در صورت انتخاب بعنوان رئیس جمهور، مسیری که در دوره شهید جمهور شروع شده را تا برطرف شدن معضل بیکاری و رکود که از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی حاصل از هشت سال سیاه دهه نود در کشورمان بوده است را با قدرت خواهید پیمود و به شهادت کارنامه درخشانتان، زمینه های ایجاد فساد را ریشه کن خواهید نمود.

دوره کوتاه خدمت رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی، کشور را از پرتگاهی که شیفتگان تمدن آمریکایی نجات داد. افرادی که در هشت سال حاکمیتشان بر کشور در عین نگاه تحقیر آمیز به توانمدی های بی بدیل کشور و نیروی انسانی به شدت از دشمن در هراس بودند و امروز نیز کاسبان ترس هستند.

لذا نگارندگان این نامه معتقدند اشرافی‌گری، زیاده‌خواهی مدیران اجرایی و شکاف گسترده طبقاتی از یک سو و از سوی دیگر عدم واکنش متناسب نسبت به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل در مذاکرات هسته‌ای، بطور اخص، در شان نظام اسلامی و مردم ایران در داخل و خارج از کشور نبوده و نیست و باید با رای صحیح، مراقبت نمود تا بانیان این مفاسد نتوانند مجددا به قدرت حکمرانی بر کشور عزیزمان بازگردند.

فقدان شفافیت، به کار نگماردن متخصصان جوان و عدم استفاده از علوم روز، از مهم ترین دلایل عقب ماندگی و رشد صفر و بعضا منفی در دهه ی نود بوده است که با ادامه راه شهید جمهور و همراه با عزم راسخ و پشتوانه تخصص و تعهد جنابعالی، با تکیه بر عقلانیت و استفاده از علوم و فناوری‌های نوین در امر حکمرانی که در کارنامه و برنامه جنابعالی متبلور است، نه تنها قابل جبران است، بلکه زمینه جهش تاریخی کشور عزیزمان را نیز فراهم خواهد نمود.

همچنین ادامه رویکرد تحکیم روابط با تمام کشورهای جهان و نه صرفا توجه (و بعضا تبعیت) از چند کشور که در اوج تخاصم با ما قرار دارند در کنار ارتباط نزدیک با ملت های تحت ستم و حمایت از مظلومان -که از ارکان اساسی انقلاب اسلامی بشمار می رود- که میراث گرانبهای شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بوده و در برنامه و کارنامه ی شما نیز مشهود است، زمینه ساز تعالی کشور عزیزمان در عرصه بین الملل خواهد بود.

چرا که معتقدیم سیاست‌های مدیریتی دولت عقلانیت‌گرای اسلامی نبایست بر مبنای اعتماد و اطمینان به دشمنان قسم خورده ی ایران که در هر فرصتی مردم ایران را تحریم نموده‌اند بنا نهاده شود، بلکه می‌بایست با ایجاد موقعیت‌های پژوهشی و مدیریتی برای جوانان متخصص در عرصه‌های مختلف، گره از مشکلات کشور باز گردد، و این مهم در برنامه ی شما تحت عنوان ماموریت جهش کشور توسط دانشگاه و دانشگاهیان مشهود است.

مضافاً برنامه ی شما جهت شفاف نمودن تصمیمات دولتی و جلوگیری از پنهان کاری‌های مرسوم مدیریتی، راه را بر مفسدان و چپاول‌گران بیت‌المال بسته و فرصت‌هایی برابر در اختیار آحاد جامعه قرار خواهد داد.

تحریم‌های دولت آمریکا، خصوصاً تحریم‌های پس از قبول تعهدات سنگین و ظالمانه و بدون دریافت امتیازات متناسب، مغایر با عزت و مصلحت جامعه اسلامی بوده و البته نوع برخورد دولت وقت جمهوری اسلامی در دهه ی نود و نحوه نگارش برجام در رفتار تحقیرکننده دولتمردان‌ آمریکایی موثر بوده است که مستلزم عملیاتی شدن برنامه خنثی سازی تحریم در دولت شماست.

سوابق انقلابی قابل تحسین شما در پست های مختلف، ما را بر این داشت تا در انتخابات از جنابعالی حمایت کرده و توفیق تان را در استفاده از توانمندی‌های جوانان متخصص و متعهد میهن و قیام الله برای ستاندن حقوق مستضعفین، محرومین و پابرهنگان از درگاه ایزد منان مسألت نماییم، ان شاءالله .

به عنوان افرادی که تجربۀ‌ سال‌ها تحصیل، کار و زندگی در کشورهای غربی را داشته‌اند معتقدیم که رئیس جمهور شهید رویه ای مناسب جهت ادارۀ کشور را آغاز نمودند. نویسندگان این نامه پیشنهاد می‌دهند که علاوه بر ادامۀ همان راه، از ساز و کارهای موفق و مجرب کشورهای دیگر همچون شفافیت و حکومت باز، نخبه‌گرایی و تخصیص بهینه و علمی منابع که در راستای اصول اسلامی‌ اند بهره برده و راهکارهای جدیدی، مبتنی بر توان متخصصان داخلی، برای حل مشکلات کشور بکار گرفته شوند. ما بر این باوریم که تزریق علوم روز در مدیریت کشور، باعث ایجاد تحول در حل مشکلات و رضایتمندی مردم خواهد شد و این امید را داریم که شاهد چنین مواردی در برنامه‌های پیشنهادی‌تان بوده و عملی شدن آنان و تاثیر مثبت‌شان را در بهبود وضعیت اقتصادی، علمی و اجتماعی کشور نظاره کنیم.

همگان مستحضرند که معضلاتی چون دستور رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت و محدودیت صدور ویزا برای ایرانیان، انسداد برخی حساب‌های بانکی و آزار رساندن مادی و معنوی به هموطنان در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی و برخوردهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز با مسلمانان موجب بروز مشکلاتی برای ایرانیان ساکن آمریکای شمالی شده است. ان شاءالله دولت جنابعالی از چنین معضلات و تهدیدات را به فرصت  تبدیل کرده و از نیروهای  انسانی و مالی  ایرانیان خارج از کشور جهت اتحاد و همبستگی استفاده کنید. ان شاءالله ارتباط  با  ایرانیان خارج از کشور از حالت ویترینی و نمایشی خارج گردد و چرخه  ارتباطات  با ایرانیان عملیاتی گردد.

اولویت نخست‌ نویسندگان این نامه، پیشرفت و سعادت مردم و بهبود زندگی مادی و معنوی ایرانیان ساکن کشور است. برای موفقیت جنابعالی دعاء  می‌کنیم.

جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصان، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در آمریکا و کشورهای اروپایی
۳  تیر ۱۴۰۳ برابر با ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha