• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403040503011
  • خبرنگار : 71516

آکسیوس: نتانیاهو به دنبال راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله لبنان است

آکسیوس: نتانیاهو به دنبال راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله لبنان است

مشاوران ارشد نتانیاهو به کاخ سفید گفتنه‌اند که نتانیاهو به دنبال جنگ با حزب‌الله لبنان نیست و راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دو روز پس از سفر آموس هوکشتاین، نماینده دولت آمریکا به لبنان و سرزمین‌های اشغالی، ران درمر، مشاور ارشد نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تزاخی هانگبی، مشاور امنیت ملی این رژیم در کاخ سفید به دستیاران ارشد بایدن گفتند که نتانیاهو علاقه‌ای به جنگ با حزب‌الله لبنان ندارد و راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

براساس گزارش آکسیوس، یک مقام آمریکایی گفت که مشاوران بایدن به درمر و هانگبی گفته‌اند که روی راه‌حل دیپلماتیک کار می‌کنند.

«تزاخی هانگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: ما در هفته‌های آینده برای حل نزاع با لبنان تلاش خواهیم کرد و ترجیح می‌دهیم حل نزاع از راه دیپلماتیک باشد. جامعه اسرائیل درباره تغییر واقعیت در مرزها با لبنان اتفاق نظر دارند. فرستاده آمریکا به لبنان خوش‌بین است و معتقد است که مرحله سوم جنگ در غزه حزب الله را به کاهش پشتیبانی وادار خواهد کرد. ما و دولت آمریکا به روند دیپلماتیک ایمان داریم اما اگر نتوانستیم موضوع را با روش دیپلماتیک حل و فصل کنیم به ابزارهای دیگری برای تغییر وضعیت متوسل می‌شویم.

طبق گزارش رویترز، هانگبی گفت: نابودی حماس مدت زیادی به طول می‌انجامد. نابودی حماس به عنوان یک ایده ممکن نیست برای همین نیاز به یک طرح جایگزین داریم. طرحی که با آمریکایی‌ها آن را بررسی کرده‌ایم این است که آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای میانه‌رو عربی مسئولیت اداره غزه را برعهده بگیرند.

وی تأکید کرد: آزادی اسرا از غزه بااهمیت‌تر از بقیه اهداف جنگ نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۶:۰۹

اینجاست که باید فهمید قدرت بادارندگی میاره. اگه حزب الله دستش خالی بود الان مورد تهاجم قرار گرفته بود.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۶:۱۵

باید با خاک یکسان بشوی این حرف ها برای خودت خوب هست اسقاطیل

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۶:۲۰

باید تلافی مردم غزه کہ قتل عام کرد چہ زن و چه کودک شهید شدند انجام بگیره بر سر اسقاطیل و به شما هیچ اعتمادی نیست فقط درغ تحویل میدهید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۶:۳۵

شمارش معکوس نابودی اسرائیل اغاز شده..... بترسید از ظلم به مظلومیکه فقط خدا را صدا می کند......

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۲۲:۵۸

حزب‌الله باید به حملات خودش رو به اسرائیل بخاطر تجاوز به فلسطین وحماس را ادامه بده وشدت ببخشه صهیونیسم ها باید بدانند فلسطین تنها نیست عرب و عجم همراه فلسطین است اگه این قده سرطان تمام بشه خاورمیانه از اروپا زیباتر و مهمتر میشود

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۰:۳۱

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله این قدرت را دارد که می تواند اسراییل را به عصر حجر برگرداند و اسراییل را به زباله دان تاریخ بفرستد موشک های اتمی حزب الله و حوثی های یمن آماده شلیک به سمت خاک آمریکا و اراضی اشغالی هستند. ...

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۱:۱۲

نتانیاهووو باید ترور شه یک دنیا راحت شه از شرش