• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403040503010
  • خبرنگار : 50016

کارشناس مذهبی:

روز جمعه، غدیر دیگری پیش رو داریم

روز جمعه، غدیر دیگری پیش رو داریم

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مذهبی با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در روز جمعه، گفت: همزمانی این روز با چهلم شهدای خدمت، غدیر دیگری را پیش روی ما در روز جمعه قرار داده است.

 حجت الاسلام الله وردی در جشن عید غدیر خم جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در جریان غدیر چند گروه از مردم حضور داشتند که گروه نخست، موافقان امر ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) مثل سلمان و ابوذر بودند که همگی با وی بیعت کرده و بهای محبت علی(ع) را پرداخت کردند.

وی افزود: گروه دوم در این جریان، مخالفان حاکمیت امیرالمومنین (ع) بوده و تعدادی نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند.

وی با بیان این‌که امامت علی(ع) به دستور خداوند متعال بود، گفت: انسان‌های بی تفاوت علی رغم نقش تعیین کننده اما معمولا دوگانه رفتار می‌کنند. روایت است که یکی از شیعیان علی(ع) در سفره معاویه نشسته بود و در مسجد با علی(ع) نماز می‌خواند. وقتی از او درباره این کارش پرسیدند، گفت نماز با علی(ع) بسیار عرفانی و سفره معاویه نیز پر چرب است.

وی خاطرنشان کرد: گروه دیگر در جریان غدیر، منافقان مثل خلیفه اول و دوم بودند و در حالی که به عنوان نخستین فرد در روز غدیر با همراهی علی(ع) از منبر پایین آمدند، پس از رحلت پیامبر(ص)، علی(ع) را به حساب نیاوردند.

وی با اشاره به شهادت شهدای خدمت و شهید رئیسی، گفت: شاید اگر شهید رئیسی بیش از این می‌ماند، هجمه‌ها و توهین‌های بسیاری می‌شنید در حالی که به قول رهبر معظم انقلاب، زمانی که زنده بود، کسی به کارهای خوب و خدماتی که می‌کرد، توجه نداشت.

 این کارشناس مذهبی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه، افزود: شبکه‌های بیگانه با آن مخالف، گروهی موافق و گروه دیگر نیز بی تفاوت هستند که حضور و تاثیرگذاری این گروه بی تفاوت اهمیت بسیاری دارد. 

وی خاطرنشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم تا گروه بی تفاوت را به پای صندوق رای بیاوریم و اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان بدهیم و به وعده خود با امام جمعه شهید تبریز عمل کنیم.

جشن عید غدیر خم جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی همراه با برنامه های متنوع سخنرانی، مولودی خوانی، کارگاه نقاشی کودکان، مسابقه و ... در محل حسینیه پارک شمیم پایداری در شهرک یاغچیان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha