• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040502993
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی مطرح کرد

خواف و سرخس اولویت اصلی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی

خواف و سرخس اولویت اصلی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی

ایسنا/خراسان رضوی شهرستان‌های خواف و سرخس از اولویت‌هایی خراسان رضوی در مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی هستند.

محسن فنودی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در حاشیه سفر به شهرستان خواف در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو شهرستان خواف و سرخس جزو بحرانی‌ترین شهرستان‌های استان هستند که هدف‌گذاری برای انجام مطالعات فنی و علمی و اقدامات پیشگیرانه در امر بیابان‌زدایی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اعتبارات به بیابان‌زدایی در دو شهرستان خواف و سرخس اختصاص یافته است، افزود: منابع طبیعی شهرستان خواف تاکنون اقدامات و فعالیت‌های مؤثر بسیاری در جلب مشارکت معادن برای کاشت درخت و بهبود وضعیت عرصه‌های تخریب شده داشته است.

 فنودی از اعلام آمادگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برای بهره‌برداری اصولی و صحیح از منابع طبیعی مطابق قوانین و مقررات کشور خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه از آحاد مردم و معدن کاران در راستای اجرای فعالیت‌های مقابله به بیابان‌زایی و خشکسالی تقاضای مشارکت داریم، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و بهره‌برداران در اجرای فعالیت‌های متنوع منابع طبیعی مهم و اثربخش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی همچنین بر ضرورت استمرار مشارکت در اجرا و نگهداری از سازه‌های اجرا شده در عرصه‌ها تأکید نمود و ادامه داد: بر اساس آنچه اعلام شده پدیده بیابان‌زایی در کنار دو چالش تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین به عنوان سه چالش مهم جامعه جهانی در قرن ۲۱ محسوب شده است.

وی افزود: به این منظور سازمان ملل کمیته‌ای جهت تدوین کنوانسیون بین‌المللی راه‌اندازی نموده است و این کمیته پس از سه سال جلسات متعدد سرانجام در ۲۷ خرداد ۱۹۹۴ کنوانسیون بین‌المللی روز بیابان‌زدایی را تصویب نمود و این روز را به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشک‌سالی نام‌گذاری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha