• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403040502957
  • خبرنگار : 90047

بیانی: خیلی‌ها فلسفه مربیگری در استقلال را نمی‌دانند/ فصل پیش نتیجه خوبی نگرفتیم

بیانی: خیلی‌ها فلسفه مربیگری در استقلال را نمی‌دانند/ فصل پیش نتیجه خوبی نگرفتیم

کاپیتان پیشین استقلال گفت: هر مربی که هدایت تیم استقلال را برعهده می‌گیرد باید کارشناسی شود که آیا تفکرات آن هجومی و رو به جلو است یا عملکرد دفاعی دارد. نباید با سلیقه دیگران مربی انتخاب کرد.

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد استقلال در رقابت‌های لیگ برتر فصل گذشته، اظهار کرد: اگر بخواهیم از نظر بعد نتیجه گرایی عملکرد استقلال را مورد بررسی قرار دهیم باید بگویم که نتیجه خوبی در لیگ نگرفت و ما به راحتی دو جام حذفی و باشگاهی را از دست دادیم که علت آن هم به خاطر این بود که استقلال از ابتدای شروع لیگ با مشکلات و حواشی زیادی روبرو بود که متاسفانه درگیری بین کادر فنی و مدیریت به این حواشی بیشتر  دامن می زد.

وی افزود: مربیگری استقلال فلسفه‌ای دارد که خیلی‌ها این فلسفه را نمی‌دانند و سلیقه‌ای برخورد می‌کنند. باید مربی‌ای هدایت این تیم بزرگ را برعهده بگیرد که خودش به فلسفه استقلال اشراف کامل داشته باشد. استقلال یک تیم هجومی است و باید رو به جلو حرکت کند. امسال شاهد بازی زیبا و هجومی از استقلال نبودیم و دفاعی عمل می‌کرد، هر چند از بازیکنان خوبی برخوردار بود اما روند آن رو به جلو نبود.

کاپیتان پیشین استقلال خاطرنشان کرد: شرایط این تیم در فصل گذشته به گونه‌ای بود که حتی هواداران آن به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شدند. این تیم فصل گذشته بازیکنان باتجربه زیادی داشت اما مسائل حاشیه‌ای و نبود مدیریت سبب شد نتواند از بازیکنان خود به خوبی استفاده کند. با وجود اینکه بازیکنان گران قیمتی جذب کرده بود، مربی نمی‌دانست چگونه از بازیکنان خود بازی بگیرد و همین مساله سبب شد جام را از دست بدهیم.

بیانی تصریح کرد: باید قبول کنیم که فصل گذشته نتیجه خوبی نگرفتیم. دومی به درد استقلال نمی‌خورد. باید این تیم از مربی‌ای بهره بگیرد که بداند فلسفه آن چیست.

وی خاطرنشان کرد: تنها تیمی که شاهد فوتبال زیبا از آن در فصل گذشته بودیم شمس آذر بود که با کمترین امکانات و نداشتن بازیکنان خوب بازی‌های زیبایی را در طول فصل به نمایش گذاشت. الان باید هر مربی‌ای که هدایت استقلال را برعهده می‌گیرد کارشناسی شود که آیا تفکرات آن هجومی و رو به جلو است یا عملکرد دفاعی دارد. نباید با سلیقه دیگران مربی انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که به جز نکونام مربی دیگری نداریم در حالی که این همه مربی در کشور وجود دارند. مگر شمس‌آذر که هزینه هم نکرده بود بد بازی کرد؟ استقلال هم هزینه کرد و هم نتیجه نگرفت. متاسفانه در انتخاب مربی، کارشناسی صورت نمی‌گیرد و همین امر سبب می شود که تیمی مثل استقلال چون تفکر مربی‌اش دفاعی است بسته بازی کند و ترس از هجوم و حمله داشته باشد.

بیانی در واکنش به اینکه گفته می‌شود در مصاحبه‌ای عنوان کرده «ترسوها به جام نمی‌رسند،» خاطرنشان کرد: الان هم می گویم که ترسوها به جام نمی‌رسند. استقلال وقتی با یک گل بازی را به صورت دفاعی ادامه می‌دهد و ترس از گل خوردن دارد معلوم است که به جام نمی‌رسد. وقتی تیمی موقعیت‌های زیادی به وجود می آورد قطعا داوری نمی تواند به نفع رقیبش قضاوت کند چون از بین ۱۰ موقعیت حداقل ۲ تای آن تبدیل به گل می‌شود و دیگر نیاز نیست که بگوییم داوری علیه ما بود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش جواد نکونام در استقلال بماند بهتر است یا برود؟ گفت: هر مربی که برای چنین تیم بزرگی انتخاب می‌شود باید روی آن کار کارشناسی انجام شود که آیا به درد استقلال می‌خورد یا خیر. مربی‌ای که تمام تفکراتش این باشد که دفاعی بازی کند تا گل نخورد و حرکت رو به جلو نداشته باشد ایده‌آل نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که استقلال برای فصل بعد به چند بازیکن نیاز دارد؟ اظهار کرد: مربی‌ای که برای این تیم انتخاب می‌شود باید با تفکر خودش بازیکن جذب کند. مربی باید ببیند کجای تیمش ضعف دارد و بر اساس کمبودها بازیکن جذب کند. البته مربی‌ای موفق است که از بازیکن بازی بگیرد. در فوتبال ایران نباید دفاعی بازی کرد بلکه باید رو به جلو و هجومی حرکت کرد تا نتیجه حاصل شود.‌ پیشکسوتان استقلال می‌گویند به جز نکونام مربی دیگری نداریم ولی مربیان زیادی وجود دارد که در پیشرفت این تیم می‌توانند کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۵:۵۸

خوب پیشکسوتان درست می گویند الان آوردن یک مربی خارجی با رزومه از نان شب واجب‌تر است البته مگه الان کسی این زور و دارد که نکونام کادر جاشیه سازش که روی تیم چمبره زده اند بیرون کند جواب خیر!

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۰۵:۲۸

یکم از جذب بازیکنم حرف بزن..