• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403040502930
  • منبع : خبرگزاری‌ها

باید «غدیر» را فریاد بزنیم!

باید «غدیر» را فریاد بزنیم!

«وظیفه داریم غدیر را آن قدر بلند فریاد بزنیم تا همه عالم بشنود و بداند در این روز چه اتفاق مهمی افتاده است.»

به گزارش ایسنا، به نقل از مهر: تنها چند ساعت به عید بزرگ ولایت شیعیان باقی مانده و خیابان‌ها آذین‌بندی شده است. اما آذین‌ها به خیابان‌ها محدود نمی‌شود. فضای مجازی هم پر از عکس‌های منزل دوستداران امیرالمومنین (ع) شده است؛ دوستدارانی که با پرچم و کتیبه‌های مناسبتی عید غدیر منتشر شده که نشان‌دهنده عشق و شور آنها، برای فرا رسیدن عید بزرگ غدیر، یعنی مهمونی کیلومتری است.

مهمونی کیلومتری امسال در مسیری به مسافت بیش از ده کیلومتر برگزار می‌شود. این ساعت که بسیاری در خانه مناظرات انتخاباتی را دنبال می‌کنند یا در کنار خانواده ساعات تفریح را می‌گذرانند، موکب‌داران در حال آماده‌سازی موکب‌هایشان هستند.

به بهانه زحمات و خدمات عاشقانه آنها، این بار پای حرف‌های چند موکب‌دار نشسته‌ایم که سال گذشته یعنی ۱۴۰۲ تجربه شیرین خدمت به عاشقان امام علی (ع) را تجربه کردند. کسانی که خیلی‌هایشان فردا هم در جمع خادمان خواهند بود...

تشنه خدمت

بچه‌های حوزه علمیه امام خمینی (ره) چندسالی است توفیق حضور در مراسم روز عید غدیر را دارند. آنها هدفشان انتقال شادی به مردم است. تعدادشان حدود بیست نفر است که هر کدام یک جای کار را دست گرفته‌اند.

«محمدمهدی» یکی از طلبه‌های حوزه علمیه امام خمینی (ره) می‌گوید: «ما سال گذشته سعی کردیم برای کودکان هم یک مراسمی داشته داشته باشیم و در مراسمی جایزه‌هایی به بچه‌ها هدیه کردیم. شادی موجب آنها را به چشم دیدیم؛ دیدیم که این جشن برایشان به یک خاطره شیرین و یک روز بزرگ تبدیل شد.»

این طلبه جوان از فعالیت‌های دیگر موکب‌شان که سال گذشته برپا شده یاد می‌کند؛ از پذیرایی و پخش شریت‌های خنک در گرمای هوا گرفته تا بازی و سرگرمی کودکان.

او یک نکته را در خدمت روز جشن غدیر مهم می‌داند: «فقط به فکر کار موکب خود نبودیم و به موکب‌های دیگر هم خدمات می‌رساندیم؛ مثل یخ، آب، شیر و حتی سیم برق برای روشنایی. هر خدماتی که از دست‌مان برمی‌آمد؛ هر خدمتی برای دل مولای متقیان.»

عکس با نجف از میانه تهران!

یکی از اعضای موکب پذیرایی و پردیس فرهنگی «شهید صادق عطار» می‌گوید که دو سال در جشن غدیر حضور داشته است. «یک کار جالبی که سال گذشته انجام داده‌ایم فراهم کردن امکان عکاسی مردم با حرم امیرالمؤمنین (ع) و چاپ آن به صورت رایگان بود. این اتفاق میان مردمی که دلتنگ حرم شاه نجف بودند بسیار محبوب واقع شد.»

او ادامه می‌دهد: «زائران اربعینی که راهی حرم مولا می‌شوند، در آن ازدحام و شلوغی شاید کمتر عکسی خانوادگی با حرم حضرت علی (ع) داشته باشند و اما در موکب شهید عطار یک عکس یادگاری خانوادگی گرفتند و این برایشان یک خاطره شیرین و یک یادگاری متبرک بود.»

این خادم امیرالمؤمنین مرور می‌کند: «سال قبل در موکب بحث گردشگری شهر تهران را به صورت جدی داشتیم و بلیت اماکن گردشگری شهر تهران را به صورت رایگان در اختیار مهمانان جشن کیلومتری قرار داده‌ایم. اماکن گردشگری تهران را به آنها معرفی می‌کردیم».

او یادآوری کرد که فقط کار فرهنگی انجام نمی‌دادند. «پذیرایی هم بود! پذیرایی با شربت، آب معدنی، پذیرایی با هندوانه، ساندویچ‌های پر طرفدار بندری، کوکو سبزی و این نوع غذاها».

خادمان این موکب با تمام توانشان برای زنده نگه داشتن و پررنگ کردن این عید مسلمانان می‌کوشند تا دل فرزند امیرالمؤمنین را شاد کنند. خودشان عمیقاً معتقدند که برکت این خدمت را در زندگی‌هایشان دیده‌اند.

باید غدیر را فریاد بزنیم

موکب منتظران حضرت مهدی (عج) از دیگر موکب‌هایی است که سال قبل، تجربه حضور در مهمونی ده کیلومتری را داشته است. این موکب به وسیله دو خانواده اداره شده و از موکب‌های تماماً مردمی جشن سال قبل بوده است.

یکی از اعضای این خانواده می‌گوید: «دو خانواده با هم جمع شدیم و به عشق امیرالمومنین با هر سختی و شیرینی که شده، یک سری اقلام را تأمین کردیم و در خدمت مردم شهر تهران برای پذیرایی بودیم».

او غدیر را زیباترین عید شیعیان می‌داند و می‌گوید: «ما حس خاصی نسبت به غدیر داریم. هنگامی که پیامبر خدا دست امیرالمومنین را در روز غدیر بالا گرفت و شیعه را در آنجا به همه معرفی کرد؛ ما از آن روز هویت پیدا کرده‌ایم و برای ما مهم‌ترین روز و بهترین عید، عید غدیر است».

این خادم غدیر در بیان احساسش می‌گوید: «خیلی خوشحال هستم که در این ایام کم‌کم این جشن‌ها گسترش پیدا می‌کند. ما وظیفه داریم آن قدر غدیر را بلند فریاد بزنیم تا همه عالم بشنود و بداند که در این روز چه اتفاق مهمی افتاده است. این شروعی برای آن است که در روز غدیر جشن‌های بین‌المللی و بزرگ‌تری در تمام جوامع داشته باشیم.»

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha