• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040402831
  • خبرنگار : 71560

ارزیابی از چهارمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

قدیری ابیانه: راه پیشرفت ایران از واشنگتن و لندن نمی‌گذرد

قدیری ابیانه: راه پیشرفت ایران از واشنگتن و لندن نمی‌گذرد

یک کارشناس حوزه سباست خارجی، گفت: کاندیداها باید بدانند که راه پیشرفت ایران از واشنگتن و لندن نمی گذرد، بلکه راه موفقیت ما از توان داخلی خودمان می‌گذرد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگوی زنده با استودیو مثبت و منفی پلاس ایسنا، ضمن ارزیابی صحبت های کاندیداها در چهارمین دور از مناظرات انتخاباتی پیرامون مباحث سیاست خارجی، بیان کرد: بنده احساس می‌کنم برخی از آقایان مانند دکتر پزشکیان و آقای پورمحمدی در حال تلاش هستند که بگویند ما بلد هستیم مذاکره کنیم و تحریم‌ها باید برداشته شود و به نوعی مذاکره را توجیه می‌کنند. مذاکره با کی؟ می‌گویند آقای جلیلی با امریکایی‌ها مذاکره کرد اما مذاکره آنان به توافق منجر نشد. اما مذاکرات آقای ظریف به توافق و برجام منجر شد.

وی افزود: این‌ از نکات مثبت آقای جلیلی است که به دادن یک امتیاز یک جانبه تن نداند. ما همه تعهدات خود را در برجام عمل کردیم اما آنان به هیچکدام عمل نکردند. ما با غربی‌ها به توافق نمی‌رسیم که یکجانبه امتیاز دهیم و در مقابل امتیاز که نمی‌گیریم هیچ؛ تحریم هم بشویم.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: آقای ظریف گفتند اگر تحریم‌ها از ۸۰۰ تا رسیده به هزار و ۵۰۰ مورد، دو مورد آن علیه شخص بنده بوده‌! خب! شما هنر کردید رفتید تحریم را بردارید، خودتان نیز تحریم شدید. اینگونه نیست که ما برویم با آن‌ها مذاکره کنیم و آن‌ها نیز دست از دشمنی و تحریم بردارند. این ها بمب شیمیایی و عصبی و میکروبی به صدام می‌دادند تا علیه مردم ما از آن استفاده کند.

وی تاکید کرد: این‌ها همان‌هایی هستند که به رژیم صهیونیستی بمب می‌دهند. می‌گویند شما کاسبان تحریم هستید، چه کسانی به ترامپ نامه نوشتند و گفتند تحریم‌ها را تشدید کن؟ آیا خانم فائزه هاشمی نبود که گفت من دوست دارم تا ترامپ رییس‌جمهور شود تا فشار علیه کشور زیاد گردد؟ بعد شکست را می‌اندازند گردن ما.

وی افزود: راه پیشرفت ایران از واشنگتن و لندن نمی‌گذرد. راه موفقیت ما از توان داخلی خودمان می‌گذرد. ما باید خودمان را باور داشته باشیم. دشمن باید ببیند که با چه کسی مذاکره می‌کند. من که از اول گفتم که مذاکره به نتیجه نمی‌رسد. برخی ها دنبال این هستند تا بگویند ما بلدیم مذاکره کنیم اما مردم دیگر گول نمی‌خورند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha