• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040402623
  • خبرنگار : 50037

قیمت نان کامل استان همدان هفته آینده اعلام می‌شود

قیمت نان کامل استان همدان هفته آینده اعلام می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: قیمت نان کامل در هفته آینده اعلام خواهد شد.

سید حسین خوانساری دوشنبه ۴ تیر در جلسه خرید تضمینی گندم شهرستان رزن، اظهارکرد: قیمت مناسب نان کامل را تعیین  و مشخص و به استانداری ارائه داده‌ایم که این قیمت به زودی در هفته آینده به نانوایی‌ها اعلام خواهد  شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۴۱۰  هزار تن گندم از کشاورزان اسکان همدان توسط مراکز خرید سطح استان خریداری شد، افزود: برآورد می‌شود در سال‌جاری گندمکاران استان  بیش  از ۷۰۰ هزار تن گندم تحویل  مراکز خرید تضمینی گندم استان بدهند که در این  رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

خوانساری با تاکید بر خرید گندم با کیفیت از گندمکاران توسط مراکز خرید گندم تضمینی سطح استان، خاطرنشان کرد: از مراکز خرید گندم تضمینی سطح استان درخواست شده برای انبار گندم خریداری شده، مکان مسقف انبارها و سیلوها در اولویت باشد  ضمن اینکه پس از تحویل گندم به مراکز مورد نظر برای جلوگیری از انباشته شدن گندم قرار است بلافاصله بحث حمل و نقل گندم انجام شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته گندمکاران و دهقانان شهرستان رزن بیش از ۷۵ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید این شهرستان دادند که امسال پیش‌بینی بر این است که بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید این شهرستان داده شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از پیش‌بینی ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در استان همدان از دهه اول تیر ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رزن هم از پیش‌بینی شش مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان رزن خبر داد و گفت: جامیشلو، قایش، چایان، خنجرآباد، بابانظر و خورونده از جمله مراکز پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در شهرستان رزن خواهد بود.

علی اصغر غفاری آثار ادامه داد: به منظور آغاز خرید تضمینی گندم بازدیدهای لازم از انبارها و سیلوهای این شهرستان انجام شده و ضد عفونی انبارها  و پاکسازی محوطه نیز توسط این مراکز انجام گرفته ضمن اینکه دوربین مداربسته نصب شده در این مراکز تحت کنترل اداره غله است.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس پیش‌بینی بیش از ۱۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در شهرستان رزن انجام خواهد شد، ادامه داد: از این میزان گندم بیش از ۸۵ هزار تن آن توسط کشاورزان  تحویل تعاون روستایی داده خواهد شد.

غفاری آثار خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هرگونه آسیب به گندم‌های خریداری شده به دلیل هر گونه بارش‌های احتمالی چادرهای قدیمی مناسب‌سازی شده ضمن اینکه در سال جاری ۱۵ هزار متر مربع چادر ضد آب نیز با اعتباری افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان برای فضاهای غیر مسقف انبارها و سیلوهای شهرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه خریداری جو نیز از چند روز پیش در شهرستان آغاز شده است، اظهار کرد: سه انبار با ظرفیت مناسب در سطح شهرستان خریداری جو تولید شده این شهرستان را برعهده دارند.

غفاری آثار با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان توسط شش مرکز خرید تضمینی خریداری شد، افزود: سال گذشته ۳۰ درصد کل گندم  تولید شده استان همدان به شهرستان رزن اختصاص داشت ضمن اینکه ۴۵ درصد خرید کل گندم استان توسط شبکه تعاون روستایی این شهرستان انجام شده و در این رابطه  شهرستان رزن نسبت به سایر شهرستانها در بحث خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی  رتبه اول را  در سال گذشته داراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha