• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403040402526
  • منبع : شهرداری تهران

آغاز فعالیت‌های تابستانه گردشگری شهرداری تهران، همزمان با جشن غدیر

آغاز فعالیت‌های تابستانه گردشگری شهرداری تهران، همزمان با جشن غدیر

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از آغاز فعالیت‌های تابستانه همزمان با ویژه برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر قاسمی در این باره اظهار کرد: دستور العمل فعالیت های تابستانه گردشگری شهر تهران به مناطق ۲۲ گانه اعلام شده و همزمان با جشن مهمانی روز عید غدیر اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در جشن عید غدیر که روز سه شنبه در حد فاصل بزرگراه امام علی (ع) تا میدان آزادی برگزار می شود، سیاه چادرهای اقوام ایرانی با هدف معرفی فرهنگ، سنن، خوراک و پوشاک اقوام ایرانی در پردیس های فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تحت عنوان دهکده اقوام ایران برپا خواهند شد.

قاسمی اجرای موسیقی اقوام، پخت نان و شیرینی های محلی، آشنایی با جاذبه های گردشگر ی تهران برای کودکان، معرفی جاذبه های گردشگری مناطق ، حضور اقوام با لباس های محلی و... را از برنامه های پیش بینی شده در این جشن اعلام کرد.

رئیس ستاد گردشگری در ادامه با اشاره به شروع فصل تابستان و آغاز اجرای ویژه برنامه های ستاد گردشگری گفت: بر اساس دستور العمل طراحی شده بالغ بر ۱۵ عنوان برنامه با اجرای  ۱۸۶۷  اجرا در ۳۵۲ محله شهر تهران به مناطق ۲۳ گانه اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به ایام محرم و صفر در فصل تابستان اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های تابستان با رعایت شئونات این ایام  پیش بینی شده است که اجرای مسابقه« قاب اشک» با هدف ثبت فرهنگ و آئین عاشورایی اقوام ایرانی، تورهای «زیارت قبول» در سطح تمامی محلات شهر تهران به مقاصد بقاع متبرکه و امام زادگان شهر تهران، «سوز محرم» اجرای مراسم آئینی و رسومات اقوام ایرانی در ارتباط با محرم و صفر ازجمله برنامه های اجرایی در این ایام می باشد.

قاسمی در ادامه اجرای تورهای تهرانگردی با عنوان «تهران دوست داشتتی» در راستای بازدید از جاذبه های شهر تهران، تورهای پیاده روی در مسیر های ۱۹ گانه، اردوهای خانوادگی با رویکرد طبیعت گردی با عنوان«طبیعت تهران»، اجرای تور ویژه نوجوانان با عنوان  «بچه های تهران» ، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگ و اقوام سنت ایرانی در سطح مناطق و محلات با عنوان «جشنواره ایران در تهران» و... را از دیگر اقدامات پیش بینی شده تا پایان تابستان دانست.

بنا براعلام روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، رئیس ستاد گردشگری در پایان اظهار کرد: محوریت برنامه‌های تابستان  بر مبنای تحکیم بنیان خانواده و استفاده  تمام اعضاء خانواده در کنار یکدیگر از این برنامه ها می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha