• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403040402519
  • خبرنگار : 71610

رسانه صهیونیستی: حزب‌الله ارتشی واقعی در اختیار دارد

رسانه صهیونیستی: حزب‌الله ارتشی واقعی در اختیار دارد

یک رسانه عبری در گزارشی به بررسی قدرت نظامی و توانایی موشکی بالای حزب‌الله لبنان پرداخت و اذعان کرد که قدرت این جنبش بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» در گزارشی در این باره نوشت، گرچه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی هفته گذشته خود اعلام کرد این جنبش حدود ۱۰۰ هزار نیرو دارد، اما برآوردها نشان می‌دهد که تعداد واقعی آن بسیار بیشتر از آنچه گفته شده است.

این رسانه صهیونیست نوشت: «حزب‌الله یک ارتش واقعی در اختیار دارد.»

در همین راستا، مرکز مطالعات صهیونیستی موسوم به «آلما» تخمین زده است که حزب‌الله دارای زرادخانه‌ای از ده‌ها هزار راکت و موشک کوتاه‌برد است.

رسانه صهیونیستی: حزب‌الله ارتشی واقعی در اختیار دارد
رزمایش نیروهای حزب‌الله

این مرکز با اشاره به دقت بالای موشک‌های حزب‌الله لبنان و به‌ویژه موشک‌های «گراد» گزارش داد: «آنچه نگران‌کننده است، موضوع موشک‌های برد کوتاه است که شامل حدود ۶۵ هزار موشک و راکت است.»

زرادخانه تسلیحات نقطه‌زن

طبق این گزارش، درباره تسلیحات دقیق و نقطه‌زن هم در مجموع با افزودن راکت‌ها و موشک‌های دوربرد، حزب‌الله حدود ۲۵۰ هزار موشک در اختیار دارد.

مرکز آلما در ادامه گزارش خود آورده است: «موشک‌ "فاتح ۱۱۰" پس از توسعه دقیق آنها به برد ۳۳۰ کیلومتر و دایره هدف ۱۰ متری رسیده است.»

رسانه صهیونیستی: حزب‌الله ارتشی واقعی در اختیار دارد
موشک بالستیک فاتح ۱۱۰

طبق این گزارش، حزب‌الله در یگان ویژه «الرضوان» ۲۵۰۰ نیرو دارد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha