• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040402454
  • خبرنگار : 50163

استاندار زنجان:

دولت آینده باید همچون شهید رئیسی به فکر رضایت مردم باشد

دولت آینده باید همچون شهید رئیسی به فکر رضایت مردم باشد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه رئیس‌جمهور شهید، گفت: هر دولت دیگری که مستقر شود باید مانند رئیس دولت سیزدهم به فکر مردم و در پی رضایت آنها باشد.

محسن افشارچی امروز (دوشنبه ۴ تیرماه) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه بیان خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در شرایط فعلی کشور، یکی از راه‌های شفاف‌سازی و آگاه‌سازی افکار عمومی است، اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال ایران قوی و متکی به خود بود.

وی به تلاش‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن، اشتغال، افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و دیگر امور اشاره کرد و آنها را تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های سه ساله دولت سیزدهم دانست.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های قدرت هر کشوری و تعیین‌کننده سرنوشت آن است، افزود: همه زمینه‌ها و زیرساخت‌ها برای تحقق این مشارکت باید فراهم شود.

استاندار زنجان با اشاره به مناظرات برگزار شده نامزدهای ریاست‌جمهوری در کشور، تصریح کرد: برخی سخنان مطرح شده در این مناظرات از سوی همه نامزدها خلاف واقع است و ما به عنوان مسئولان دولت مستقر باید در این خصوص شفاف‌سازی کنیم.

وی یادآور شد: زمانی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد، به رغم همه مشکلات از جمله ناترازی بانک‌ها و ناترازی انرژی، همه تلاش خود را برای گشایش‌ها در کشور به کار بست که متاسفانه از سوی نامزدها به آنها پرداخته نشد.

افشارچی با بیان اینکه دولت برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری تلاش و جایگزینی مناسبی از این جهت برای نفت ایجاد کرد، افزود:‌ برای بالا رفتن درآمدهای مالیاتی باید حجم سرمایه‌گذاری افزایش می‌یافت که در استان زنجان نیز سال ۱۴۰۱ میزان سرمایه گذاری ۶.۲ همت و در سال ۴۰۲ این میزان به بیش از ۱۹ همت رسید.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در امسال ۱۳۱ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار و این امر بی‌سابقه بود و هم اکنون نیز یک ایرانی مستقر در استرالیا برای سرمایه‌گذاری در شهرستان خدابنده اعلام آمادگی کرده است.

افشارچی تلاش در این جهت را به معنای خروج از تک‌محصولی خواند و گفت:‌ با اقدامات انجام شده در حوزه معیشت سال ۱۴۰۰ میزان تورم در استان زنجان ۴۵ درصد و این رقم طبق آخرین آمار با ۱۰ درصد کاهش به حدود ۳۶ درصد طی دو سال رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، ساخت بیش از ۱۷ هزار مسکن ملی و صرف بیش از ۴۵۰۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیرساخت‌های آن و احیای شرکت‌های بزرگ با حجم مالی بالا را از دیگر اقدمات دولت در استان زنجان طی سه سال اخیر ذکر کرد.

وی در ادامه افزود: در راستای انجام تعهدات دولت شهید رئیسی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای درخواست‌های کمک بلاعوض تخصیص یافت که تا پایان هفته پرداخت خواهد شد؛ البته همکاران در حال تکمیل اطلاعات این خانواده‌ها هستند، چرا که برخی شماره حساب ندارند.

افشارچی گفت: همچنین وام ۱۵ میلیونی برای ۲۵ هزار درخواست‌کننده در فاز اول در ۶ بانک کارسازی شد که متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: با همراهی و تدبیر مدیران استانی بانک مسکن، مشکل کاهش اقساط وام مسکن به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای همه متقاضیان این مساکن حل شد، با همه توان دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید را پیگیر هستیم.

استاندار زنجان، تصریح کرد: بیش از ۳۹ هزار تماس و نامه مردمی در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان در دی‌ماه ۱۴۰۲ ثبت ‌شده بود که بخشی از آنها برای دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره بود که شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای تسریع در رسیدگی به آنها دستور لازم را صادر کرده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری تلاش کنند.

ابوالفضل رفیعی تصریح کرد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت چهار مولفه اصلی انتخابات محسوب می‌شود که در این میان مشارکت حداکثری بالاترین مصلحت و موجب اقتدار کشور است.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها باید امور غیرضروری خود را به بعد از برگزاری انتخابات موکول کنند.

رفیعی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: انتخابات، عملیات اجرایی بزرگ در این مقطع است که زودهنگام برگزار می‌شود و اقداماتی که حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد به اجبار و به صورت فشرده در یک ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha