به گزارش ایسنا، شرکت توشیبا به همراه دو شرکت دیگر از نمونه اولیه اتوبوس برقی خود رونمایی کردهاند که با باتریهای نسل بعدی SCiB کار میکند. این دستگاه ذخیره انرژی جدید با طول عمر بسیار بالا تنها در ۱۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ میشود.
به نقل از آیای، این باتری که مناسب برای وسایل نقلیه کاملا الکتریکی، هیبریدی، سبک و سنگین است هزینههای سرمایه و هزینههای عملیاتی را کاهش میدهد. همچنین خطر آتش سوزی و انفجار را به حداقل میرساند و سرعت عملیات را بهبود میبخشد. باتری همچنین قدرت بیشتری برای شتابگیری سریعتر فراهم میکند.
پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۵ اولین مورد به بازار عرضه شود.
سلولهای باتری ساخته شده توسط توشیبا میتوانند در طیف وسیعی از دماها کار کنند. نسخه قدیمی باتری چگالی انرژی ضعیفی تا بیش از ۲۰۰ انرژی حجمی داشت. با این حال، نسل بعدی باتریها درصد چگالی انرژی ۳۵۰ دارند.
باتریهای توشیبا پیش از این در خودروهای برقی مختلف آزمایش شدهاند، اما این باتریهای جدید میتوانند برای اتوبوسهای برقی یا وسایل نقلیه سنگین مفید باشند، زیرا میتوانند به راحتی در دمای منفی ۲۲ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت تا(منفی ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد) کار کنند.
قابلیت شارژ فوق سریع
قابلیت شارژ فوق سریع این باتریها نیز مزیت اضافی آنهاست. به گفته توشیبا، باتری جدید میتواند تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.
در روز ۲۰ ژوئن، توشیبا، سوجیتز و CBMM از نمونه اولیه اتوبوس برقی با شارژ فوق سریع با باتریهای نسل بعدی لیتیوم یونی در کارخانه صنعتی CBMM در آراکسا، برزیل رونمایی کردند. این اولین عملیات در جهان از یک خودروی الکترونیکی اولیه بود که از باتری لیتیوم یونی با اکسید تیتانیوم نیوبیم(NTO) در آند تغذیه میکند و راه را برای تجاریسازی باتری هموار میکند.
این سه شرکت به همکاری با یکدیگر برای به حداکثر رساندن استفاده از فناوریها و دانش مربوطه خود ادامه خواهند داد تا نسل بعدی باتری لیتیوم یونی با آند را در بهار ۲۰۲۵ به بازار جهانی عرضه کنند.
توشیهیکو تاکائوکا(Toshihiko Takaoka)، معاون بخش باتری در شرکت توشیبا، میگوید: از دیدن یک اتوبوس الکترونیکی مجهز به باتری ما، بسیار خوشحالم.
انتهای پیام
نظرات