• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040402070
  • خبرنگار : 50471

امام جمعه نهاوند:

مشارکت حداکثری مایه استحکام نظام و وحدت ملی

مشارکت حداکثری مایه استحکام نظام و وحدت ملی

ایسنا/همدان امام جمعه نهاوند با تأکید براینکه مشارکت حداکثری مایه استحکام نظام و وحدت ملی است، اظهارکرد: برگزاری انتخابات در کشور بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که به تعداد سال‌های عمر این نظام یک انتخابات در کشور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی به ایسنا گفت: این نشان می‌دهد مردم‌سالاری دینی و رأی و نظر مردم در اداره کشور اهمیت دارد و این ویژگی، جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نظام‌های سیاسی جهان متمایز کرده است.

مغیثی با بیان اینکه هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، تصریح کرد: از همین رو انتخاب رئیس جمهور اصلح به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده از اصل ۱۳۱ قانون اساسی درخصوص فوت و یا شهادت رئیس‌جمهور نشان‌دهنده مترقی بودن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و این برای دومین بار است که در ایران از این اصل استفاده می‌شود.

مغیثی خاطرنشان کرد: تشییع پیکر شهیدان خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان باعث وحدت و انسجام خوبی بین مردم شده و به‌طور قطع ملت ایران این بار هم به وظایف خود در ارتباط با حضور در پای صندوق‌های رأی عمل خواهند کرد. 

وی ضمن اشاره به این که شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است به نقشه‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی در بین ملت ایران، اشاره کرد و گفت: باید هوشیار باشیم و نگذاریم دشمن‌ با سیاه‌نمایی، دروغ و تهمت ارزش‌ها و نقاط مثبت انقلاب را زیر سوال ببرد و این وظیفه ما است که بیان واقعیت را در دستور کار داشته باشیم.

به گفته وی، حضور در انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه ملی‌ است و مشارکت حداکثری مایه استحکام نظام و وحدت ملی است.

مغیثی بر مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح که ادامه دهنده راه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی تاکید کرد و گفت: چهار مؤلفه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات شامل امنیت، سلامت انتخابات، رقابت سالم و مشارکت به عنوان یک راهبرد و نقشه مورد استفاده تمامی احزاب و جریان‌ها قرار گیرد.

او یادآور شد: مسئولین ستادها و کسانی که تبلیغ می‌کنند و کسانی که رأی می‌دهند باید رضای خدا را مدنظر داشته باشند و باید بر اساس حق و حقیقت قضاوت کنیم و رأی بدهیم.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: تمامی احزاب، جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی که در دل در گرو پیشرفت، آبادانی و تعالی ایران اسلامی دارند باید برای دعوت مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی تلاش کنند.

مغیثی در خاتمه بیان کرد: که حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح می‌تواند ضامن تداوم اقتدار ملی در عرصه‌های داخلی و خارجی باشد.

‌انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha