• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040301933
  • خبرنگار : 50534

یک سیاستمدار اصلاح‌طلب:

پزشکیان به دنبال ایجاد امنیت فرهنگی و عدالت آموزشی برای معلمان است

پزشکیان به دنبال ایجاد امنیت فرهنگی و عدالت آموزشی برای معلمان است

ایسنا/زنجان سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت: قهر با صندوق رای به نفع کسانی است که تمامیت طلب هستند. 

علی‌اصغر فانی امروز (یکشنبه سوم تیرماه) در حمایت از مسعود پزشکیان و در جمع فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه معلم رکن اصلی در فرآیند آموزش و پرورش است، اظهار کرد: هر تحول و تغییری در آموزش و پرورش رخ دهد، کل جامعه متاثر می‌شود.

وی با اشاره به رسالت قشر فرهنگیان در عرصه‌های مختلف، افزود: کلید توسعه پاینده ایران در دستان معلمان است‌، چرا که توسعه‌یافتگی، زیرساخت منابع  و سرمایه انسانی در آموزش و پرورش امکان‌پذیر است.

فانی با بیان اینکه توسعه ایران در گرو رسیدگی به معلمان است‌، ادامه داد: معیشت و منزلت و هویت معلمان تابع تصمیم دولت آینده است‌.

وی با بیان اینکه هر معلمی باید یک ستاد باشد و به فرد اصلح رای دهد، اضافه کرد: فرهنگیان جزو جامعه مرجع هستند که مردم به آن‌ها اعتماد داشته و نسبت به سایر اقشار مسئولیت بیشتری دارند. 

فانی با اشاره به سخن امام راحل که اجازه ندهیم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، بیان کرد: نباید اجازه دهیم انقلاب به دست کسانی بیفتد که به فکر جیب و منافع خودشان هستند؛ لذا به دلایل واضحی پزشکیان را کاندیدای اصلح می‌دانم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگ‌ترین فصل مشترک ملت و حاکمیت آموزش و پرورش است، ابراز کرد: پزشکیان به دنبال امنیت فرهنگی، عدالت آموزشی و زندگی آبرومندانه برای معلمان  است.

وی با اشاره به ۱۰۷ هزار مدرسه و ۴۹ میلیون مخاطب مستقیم آموزش و پرورش (یعنی حدود ۲ میلیون معلم و بازنشستگان و ۱۶ میلیون دانش آموزش و خانواده‌های‌شان)، اذعان کرد: این ارکان بزرگ‌ترین و حساس‌ترین وزاتخانه است‌؛ لذا باید ابتدا هر معلم در دعوت به انتخابات به صحنه بیاید و در وهله دوم دیگران را به رای به کاندیدای اصلح یعنی پزشکیان دعوت کند چرا که این نامزد انتخاباتی درک درستی از مسائل آموزشی، پرورشی و نیاز معلمان دارد.

فانی با اشاره به وضعیت کنونی آموزش و پرورش، ضعف اجرایی به‌خصوص در امتحان نهایی و سهم آن از بودجه عمومی، تشریح کرد: تاکنون نهاد آموزش و پرورش در اولویت هیچ دولتی نبوده است و تا در اولویت قرار نگیرد مشکلات حل نخواهد شد. 

وی با تاکید بر حفظ کرامت معلم و رعایت اصل عدالت، ادامه داد: پزشکیان در رابطه با سهم بودجه عمومی و قوانین خاص استخدامی آموزش پرورش قول‌هایی داده و امیدواریم  سهم بودجه و جی دی پی به میانگین جهانی برسد.

فانی تصریح کرد: اگر از من بپرسید چرا به پزشکیان باید رای داد؟ می‌گویم چون او پاک‌دست است، نه مطبی دارد نه یک عمل جراحی خارج از بیمارستان دولتی انجام داده است؛ مردی از جنس مردم است؛ اما تخصص‌گرا و با صداقت است و سخنان و برنامه‌های کارشناسی شده دارد.  


وی با اشاره به اینکه هزینه زیادی برای تبلیغ پزشکیان نداریم و هر کسی او را کاندیدای اصلح می‌داند دیگران را دعوت به حضور در پای صندوق‌های رای کند، خاطرنشان کرد: پایندی به سخنان، دفاع از حقوق محرومان، ترجیح منافع عامه بر منافع خاصه از دیگر ویژگی‌های مسعود پزشکیان است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha