• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403040301759
  • منبع : بازار

بازاریابی شخصی‌سازی شده چیست و چه مزایایی دارد

بازاریابی شخصی‌سازی شده چیست و چه مزایایی دارد

خاص به‌نظر رسیدن برای مخاطبان امروز جذاب است! آن‌ها به محض اینکه بدانند شما پیشنهادات خاص و با توجه به شخصیت و رفتار آن‌ها ارائه می‌دهید؛ جذب برند شما خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیجیتال مارکتینگ راژکس، سؤال بازاریابی شخصی سازی شده چیست، به شما ارائه‌ی این نوع پیشنهادات را یاد می‌دهد. می‌خواهید با این روش بازاریابی آشنا شوید؟ متن زیر را بخوانید و مزایای این روش فوق‌العاده را ببینید.

در بازاریابی شخصی‌سازی‌شده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

فرض کنید شما یک فیلم اکشن از نتفلیکس دیده‌اید. روز بعد که برای تماشای فیلم دیگری برمی‌گردید؛ نتفلیکس به شما مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن یا مشابه همین ژانر را پیشنهاد می‌دهد. اگر دوست‌تان هم‌زمان با شما وارد این برنامه شود؛ پیشنهادات دیگری دریافت خواهد کرد. به این دلیل که نتفلیکس پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده با توجه به سلیقه‌ی هر شخص طراحی می‌کند. به بیان دیگر این برنامه، بازاریابی شخصی‌سازی‌شده را در پیش گرفته است.

ایمیل مارکتینگ روشی است که احتمالاً در شرکت دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش‌تان می‌خورد. این روش را هم می‌توان با بازاریابی شخصی‌سازی‌شده به طرز خلاقانه و متفاوت‌تری انجام داد. برای مثال، اگر از برند Sephora یک رژ لب بخرید؛ لیستی از محصولات مرتبط با لب برای شما ایمیل می‌شود. در چنین شرایطی احتمال اینکه شما برای خرید وسوسه شوید؛ بسیار بیشتر است.

یک مثال بسیار ساده دیگر را بررسی کنید. اگر در سایت کاربوم، اطلاعات خود را برای یافتن کار وارد کرده باشد؛ لیستی از فرصت‌های شغلی را در ایمیل در مدت زمانی‌های مشخص دریافت می‌کنید. رزومه شما به‌عنوان یک حسابدار ثبت شده است. پس احتمال اینکه کاربوم فرصت‌های شغلی مربوط به معلم زبان را به شما نشان دهد، بسیار کم است. چون در این حالت هم پیشنهادات کاربوم شخصی‌سازی‌شده هستند. حالا که متوجه فرآیند بازاریابی شخصی‌سازی‌شده شدید؛ در قسمت‌های بعد با مزایای آن آشنا خواهید شد.

مزایای بازاریابی شخصی سازی شده چیست؟

در ادامه ۵ مزیت مهم این روش بازاریابی را می‌بینید.

افزایش فروش

فرض کنید یک گوشی موبایل از دیجی‌کالا خریده‌اید. همان لحظه دیجی‌کالا در سایت یا از طریق ایمیل به شما اکسسوری‌هایی مثل قاب یا گلس گوشی معرفی می‌کند. احتمالاً همان لحظه دست به خرید می‌زنید. زمانی‌که به مخاطب خود پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده می‌دهید؛ دقیقاً همین اتفاق هم برای او می‌افتد. پیشنهاد شما بر اساس نیاز اوست. پس او را به سمت خرید می‌کشاند. نتیجه‌ی این فرآیند، افزایش فروش محصولات شماست.

بازاریابی شخصی‌سازی شده چیست و چه مزایایی دارد

افزایش رضایت مشتری

شما با استفاده از بازاریابی شخصی‌سازی‌شده به مخاطب این پیام را می‌دهید که ارزش زیادی برای‌تان دارد. ارسال این پیام، نقطه ایجاد حس خوب و افزایش رضایت است. از طرفی، مخاطب‌تان وقتی سیلی از پیشنهادات مورد نیاز و مطابق با سلیقه‌اش را می‌بینید؛ نسبت به برند شما رضایت بیشتری را احساس می‌کند.

کاهش هزینه‌های مارکتینگ

در بازاریابی شخصی‌سازی‌شده، شما به صورت هدفمند به مشتریان پیشنهاد خرید یک محصول یا استفاده از خدمت را می‌دهید. این هدفمندی، احتمال فروش را افزایش می‌دهد. از طرفی در چنین شرایطی لزومی به ارسال پیام به عده‌ی زیادی از مخاطبان نیست. پس در هزینه‌های مارکتینگ شما هم صرفه‌جویی شده است.

افزایش نرخ تبدیل

فرض کنید شما خدمتی با عنوان مشاوره تولید محتوا به مخاطب ارائه می‌دهید. مخاطب شما در سایت‌تان مشغول خواندن مقاله‌های مرتبط با تولید محتواست. این مخاطب هنوز تبدیل به مشتری شما نشده است. همان لحظه او پیامی از شما برای مشاوره و مدیریت تولید محتوا دریافت می‌کند. شما این پیام را تنها برای کسی فرستاده‌اید که به مقاله‌های مربوط به تولید محتوا علاقه نشان داده است. به احتمال زیاد این شخص دغدغه‌ای از جنس یادگیری تولید محتوا برای سایت یا پیجش را دارد. پیشنهاد شما برای چنین شخصی جذاب است و احتمالاً به مشتری تبدیل خواهد شد.

کاهش نرخ رهاکردن سبد خرید

حدود ۹۷% از مشتریان فقط سبد خرید پر می‌کنند و به مرحله‌ی پرداخت نمی‌رسند! زمانی‌که شما پیشنهادات جذاب و شخصی‌سازی‌شده به این دسته از مخاطبان می‌دهید؛ احتمال رهاکردن سبد خرید را تا حد زیادی پایین می‌آورید.

بازاریابی شخصی‌سازی‌شده چه مراحلی دارد؟

برای پیاده‌سازی این نوع بازاریابی، ۴ مرحله زیر را انجام دهید:

طراحی و شناخت پرسونا

پرسونا تصویری از مخاطب ایده‌آل کسب‌وکارتان است. شما برای طراحی و رسیدن به این شخص باید تحقیقاتی درباره‌ی سن، جنسیت، اطلاعات روانشناختی و رفتاری مخاطب انجام دهید. این اطلاعات از طریق روش‌هایی مثل نظرسنجی یا مصاحبه به دست می‌آیند.

تعیین اهداف

اهداف شما از بازاریابی شخصی‌سازی‌شده ممکن است افزایش فروش یا هر هدف دیگری باشد. دقت کنید که هدف‌گذاری معقول انجام دهید. مثلاً در ۳ ماه فروش‌تان ۲۰% افزایش پیدا کنید.

انتخاب کانال‌های بازاریابی

از طریق کانال‌هایی مثل سایت یا ایمیل شما می‌توانید این نوع بازاریابی را انجام دهید. اگر کانال سایت را انتخاب می‌کنید؛ مدیریت سئو سایت را در اولویت بگذارید.

بازاریابی شخصی‌سازی شده چیست و چه مزایایی دارد

طراحی و اجرا

بعد از انتخاب کانال و روش، به سراغ اجرا این روش بازاریابی بروید. در زمان اجرا به طور مداوم، با توجه به هدف، میزان پاسخ‌دهی آن را امتحان کنید.

بازاریابی شخصی‌سازی‌شده، روش برای افزایش فروش

همان‌طور که در متن بالا هم دیدید؛ این روش برای افزایش فروش و نرخ تبدیل بسیار مؤثر است. همچنین می‌تواند رضایت مشتری را نسبت به برند شما افزایش دهد. مزایا و مثال‌های ابتدای بخش و پاسخ به سؤال بازاریابی شخصی سازی شده چیست، احتمالاً شما را تا حدودی برای اجرا این روش وسوسه کرده‌اند.

اگر به مشاوره برای اجرا نیاز دارید و می‌خواهید این روش را امتحان کنید؛ آژانس دیده‌بان و مشاوره راژکس به شما در این مسیر کمک می‌کند. در آژانس راژکس متخصصان حوزه‌ی بازاریابی با توجه به پرسونا و داده‌های کانال‌های بازاریابی مختلف شما، یک استراتژی درست برای اجرای بازاریابی شخصی‌سازی‌شده در اختیارتان قرار می‌دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha