• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403040301638
  • خبرنگار : 50975

تشریح مشکلات اعزام ورزشکاران ‌بیماری‌های خاص چهار محال و بختیاری به مسابقات

تشریح مشکلات اعزام ورزشکاران ‌بیماری‌های خاص چهار محال و بختیاری به مسابقات

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متاسفانه این هیات در سطح استان از حداقل تجهیزات ورزشی برخوردار نیست و امکان تهیه وسایل را حتی در سطح آماتور هم ندارد، گفت: اعتبارات هیات استان جوابگو هزینه‌های اعزام نیست و از طریق ورزشکار پرداخت می‌شود.

عباس کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هیات بیماران خاص و پیوند اعضا در سال گذشته توانست با اعزام ۲۰ ورزشکار ۲۴ مدال رنگارنگ را در رقابت‌های کشوری کسب کند، اظهار کرد: اعضای این هیات در چهار گروه تالاسمی، دیابت، پیوند اعضا و ام اس و در پنج رشته تیراندازی، دارت، تنیس روی میز، پتانگ و دو و میدانی توانستند بیش از ۲۰ مدال رنگارنگ کسب کنند.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۱۰ سال کاپ قهرمانی کشوری توسط بانوان گروه تالاسمی کسب شد، گفت: تیراندازی، دارت، شطرنج، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، اسکواش، پتانگ، دو و میدانی، بولینگ و دوچرخه سواری از جمله ورزش‌های فعال این هیات است.

وی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته در استان نزدیک به ۱۳۰ نفر هستند، توضیح داد: ۳۰ وزرشکار این رشته به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه متاسفانه این هیات در سطح استان از حداقل تجهیزات ورزشی برخوردار نیست و امکان تهیه وسایل را حتی در سطح آماتور هم ندارد، افزود: اعتبارات هیات استان جوابگو هزینه‌های اعزام نیست و از طریق ورزشکار پرداخت می‌شود.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان نگاه ویژه‌ای به شرایط خاص این هیات نسبت به توزیع اعتبارات داشته باشند، گفت: توزیع اعتبارات و بودجه‌ای که از طرف اداره‌کل ورزش و فدراسیون تخصیص داده می‌شود طبق دستورالعمل وزارت ورزش بر اساس آمار بیمه شده‌ها است که متاسفانه به دلیل شرایط خاصی که این هیات دارد جذب ورزشکار بسیار سخت است و آمار بیمه‌شده‌های این هیات پایین است.

مشکلات اعزام ورزشکاران پیوند اعضا به مسابقات

وی با اشاره به اینکه در بخش اعزام ورزشکاران به مسابقات مشکلات زیادی وجود دارد، اضافه کرد: در گروه‌های ام‌اس و تالاسمی مشکل اعزام بیشتر است، چراکه در گروه‌های ام‌اس به دلیل وجود ورزشکارانی که تعادل راه رفتن ندارند و باید با ویلچر یا واکر اعزام شوند و امکان انجام این امر به وسیله ماشین‌های عمومی بسیار سخت است، همچنین در گروه تالاسمی نیز به علت داروهای تزریقی که دارند امکان اعزام آن‌ها با وسایل نقلیه عمومی بسیار سخت است چراکه شرایط تزریق دارو در مکان عمومی دشوار و ناراحت کننده است و ورزشکار از این کار خودداری می‌کند و موجب سرخوردگی فرد می‌شود، به همین علت از مسئولین استانی انتظار می‌رود یک وسیله نقلیه اختصاصی برای این قشر از ورزشکاران در اختیار هیات قرار دهند.

نبودن فضای ورزشی اختصاصی برای ورزشکاران پیوند اعضا

کریمی در خصوص فضای ورزشی که در اختیار ورزشکاران پیوند اعضا است، بیان کرد: این هیات هیچ گونه فضای ورزشی در اختیار ندارد تا ورزشکاران بتوانند بدون دغدغه به فعالیت ورزشی خود بپردازند، به طور مثال در رشته پتانگ این هیات چندسالی است که به دنبال قطعه زمینی خاکی یا چمن به ابعاد ۸ در ۱۵ متر است، اما متاسفانه پیگیری‌های مستمر در این خصوص به سرانجام نرسید. 

وی با بیان اینکه این هیات یک سالن چند منظوره اختصاصی در اختیار ندارد که فعالیت‌های ورزشکاران در آن انجام شود، توضیح داد: در بسیاری از استان‌های دیگر ورزشکاران پیوند اعضا یک سالن چند منظوره اختصاصی در اختیار دارند که ورزشکاران در آن به تمرین پرداخته و برای هیات نیز منبع درآمدی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha