• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403040301521
  • خبرنگار : 71963

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران مطرح کرد

مدیریت بحران آب با نصب ۵۰۰۰ «کنتور هوشمند آب» یک محصول دانش‌بنیان

مدیریت بحران آب با نصب ۵۰۰۰ «کنتور هوشمند آب» یک محصول دانش‌بنیان

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران گفت: فن‌آوران یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، موفق به طراحی و ساخت محصول دانش‌بنیان کنتور هوشمند آب شدند که تاکنون توانسته‌اند با نصب موفق بیش از ۵۰۰۰ عدد از آن مصرف آب در کشاورزی و صنعت را مدیریت کنند.

آرش قیلاو، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مانیتورینگ و مدیریت مصرف آب در کشاورزی و صنعت می‌تواند تا حد زیادی بحران جدی آب در کشور را مدیریت کند.

وی با بیان این‌که برای رسیدن به این هدف کنتور هوشمند آب در دو طرح الکترومغناطیس و پدالی طراحی و تولید شد، ادامه داد: با نصب موفق بیش از ۵۰۰۰ عدد تاکنون توانسته به مدیریت مصرف آب در کشاورزی و صنعت کمک کند.

این مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با بیان اینکه «کنتور هوشمند آب» به‌منظور نظارت بر برداشت آب از منابع آب و متناسب با شرایط محیطی آن‌ها طراحی شده است، در ادامه توضیح داد: این کنتور علاوه‌بر اندازه‌گیری دقیق میزان جریان آب‌های سطحی و زیرزمینی قادر است، همه رخ‌دادها و اطلاعات مربوط به روند برداشت آب را طی دوره‌های زمانی مشخص، ثبت و ذخیره کند.

*ارتباط کنتور هوشمند آب با شبکه مخابراتی تلفن‌همراه برای قرائت از راه دور

قیلاو افزود: این کنتور قادر است از طریق ارتباط با کنتور هوشمند برق و یا به‌صورت مستقل از آن و با ارتباط مستقیم با شبکه مخابراتی تلفن همراه و با استفاده از بستر دیتا، اطلاعات خود را برای نرم‌افزار قرائت از راه دور کنتورها مخابره و از همین طریق تنظیمات لازم را از نرم‌افزار دریافت کند.

وی، مدیریت کامل مصرف آب، قرائت از راه دور (مستقیم و یا از طریق ارتباط با کنتور هوشمند برق)، نمایش ساعت و تاریخ شمسی، مقاوم بودن در برابر تغییرات شرایط جوی و قابلیت کار با باتری را از مزایای کنتور هوشمند آب ایران‌ساخت برشمرد و افزود: از دیگر مزایای آن می‌توان به داشتن پورت نوری، داشتن نرم‌افزار ویژه قرائت از راه دور، فاقد قطعات متحرک مکانیکی، اندازه‌گیری جهت جریان آب، تشخیص خالی بودن لوله و سیستم کارت‌خوان مایفر اشاره کرد.

*استفاده از آخرین فن‌آوری‌های پردازنده و ماژول‌های مخابراتی در طراحی «کنتور هوشمند آب»

این مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، شارژ میزان حجم آب مورد نیاز توسط مشترک، پورت خروجی جهت تابلو قطع‌کن پمپ/شیر برقی و دریافت فرامین و بروزرسانی نرم‌افزار از راه دور را از دیگر مزایا این محصول دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان کرد: کاربرد این کنتور در کشاورزی و صنایع است.

قیلاو با بیان اینکه تکنولوژی مورد استفاده در طراحی این کنتور به‌ روز بوده و از آخرین فن‌آوری‌های پردازنده و ماژول‌های مخابراتی استفاده شده است، یادآور شد: تا علاوه‌بر پائین بودن مصرف انرژی در حالت نبود برق، بیشترین پایداری و دقت اندازه‌گیری را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha