• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403040301408
  • خبرنگار : 50022

استاندار:

۱۵۶۰ تخت جدید به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه می‌شود

۱۵۶۰ تخت جدید به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه می‌شود

ایسنا/البرز استاندار البرز گفت: کل تخت‌های بیمارستانی البرز سه هزار و ۲۰۰ تخت بود که با پایان پروژه‌های در دست ساخت، هزار و ۵۶۰ تخت جدید به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در چهاردهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان با موضوع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز یکشنبه سوم تیر ماه ۱۴۰۳ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، از تلاش‌های فعالان حوزه رسانه استان در جهت اطلاع رسانی و امیدافزایی و آگاهی بخشی قدردانی کرد و دهه ولایت را تبریک گفته و یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان را گرامی داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه اربعین شهدای خدمت را داریم و به طور قطع مردم قدرشناس کشور برای این مراسم نیز حضور گرمی خواهند داشت.

عبداللهی گفت: در روزهای اخیر آقای دکتر آقامحمدی قائم مقام محترم وزیر در اجرای طرح ۲۰۲۰ محله‌های کم برخوردار و آقای دکتر وحیدی وزیر محترم کشور برای بازدید و بهره برداری از پروژه‌های مهم در کرج به ویژه خط ۴ حصار کرج هدف قرارگاه اجتماعی، حضور یافتند که شاهد خرسندی و امیدافزایی در این محله و شهر کرج بودیم.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: امید است که این روند تداوم داشته باشد و مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

استاندار البرز گفت: پنج هزار ۶۳۵ پروژه در سامانه منتاک ثبت شده و به لحاظ تعدد پروژه‌ها دارای رتبه اول و در سامانه ایران یار نیز ۱۲۰ پروژه ثبت شده است که نشان از مسیر شتابان استان در ارتقا زیرساخت‌ها و سرانه‌ها دارد.

وی افزود: در ۳۳ ماه عمر دولت سیزدهم، اقدامات، برنامه‌ها و پروژه‌های محقق شده در راستای رشد و توسعه سرانه‌ها و زیرساخت‌ها در مقایسه با ادوار گذشته بی نظیر بود.

عبداللهی به بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: احیای بیش از هزار و ۳۰۰ معدن کوچک مقیاس، احیای بیش از هشت هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد ۱۲۰ هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری‌های شانگهای، انعقاد ۳۷۰ تفاهم نامه در حوزه‌های اقتصادی، افزایش ۹.۷ درصدی ارزش صادرات، گذر از تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری، چهار هزار و ۱۹۳ میلیون دلاری سرمایه خارجی جذب شده، افزایش ۱۰۰ در صدی در حوزه ذخایر گندم، افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها، افزایش صادرات از درآمدهای نفتی، رکورد تجارت غیرنفتی با ارزش ۱۱۲ میلیارد دلار، کاهش نرخ رشد نقدینگی، کاهش نرخ بیکاری از ۱۰ به ۷.۹ و از ۱۰.۵ در البرز به ۷.۴ و رتبه بندی معلمان که بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت، تنها بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود.

این مسئول اضافه کرد: تزریق ۱۶۰ میلیون واکسن کرونا، بیمه رایگان برای ۱۲ میلیون نفر، افزایش بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور، تکمیل چهار هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی، پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری و... از دیگر اقدامات بود.

وی افزود: در دولت نهم و دهم مجموعا یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ساخته شد و از این تعداد حدود ۸۰۰ هزار واحد تحویل داده شد و از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور مانده بود که دولت سیزدهم خود را موظف به تحویل آن کرد و تنها در شهرجدید مهستان حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

استاندار البرز با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در استان البرز، گفت: کل تخت‌های بیمارستانی البرز سه هزار و ۲۰۰ تخت بود که با پایان پروژه‌های در دست ساخت، هزار و ۵۶۰ تخت جدید به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال بیمارستان کمالشهر که در سفر اول رئیس جمهور شهید مورد بازدید قرار گرفت، رها شده و مغفول بود و با عنایت ویژه دولت احیا و اکنون در شرف تکمیل است که به نام آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید مزین خواهد شد.

عبداللهی گفت: پروژه های بزرگ بیمارستانی در استان افتتاح و دنبال شد که بیمارستان‌های شهید سلیمانی و به‌آفرین در فردیس تکمیل شد و پروژه‌های بیمارستان سیدالشهدا، تأمین اجتماعی هشتگرد، طالقان، خورشید و... نیز با سرعت در حال تکمیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha