• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040301265
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

خدمات شهیدجمهور به سیستان و بلوچستان در نگاه و اقبال عمومی به انتخابات تاثیرگذار است

خدمات شهیدجمهور به سیستان و بلوچستان در نگاه و اقبال عمومی به انتخابات تاثیرگذار است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات شهیدجمهور از شمال تا جنوب این استان در نگاه و اقبال عمومی به انتخابات بسیار تاثیرگذار است، گفت: طرح‌های عمرانی مهم و برای نخستین بار در استان برای حل مشکلات مزمن و ریشه‌ای این منطقه انجام شد و این طرح‌های عمرانی استان را به کارگاه سازندگی تبدیل کرد.

علی سرگزی شامگاه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی یکی از شوراهای مهم این استان است و این دوره با توجه به حساسیت زمان و انتخابات پیش رو با پیشنهاد معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با حضور فعالان عرصه فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان همیشه یکی از استان‌های پیشرو در عرصه انتخابات بوده، تاکید کرد: باید این دوره تمام هم و غم ما این باشد که بتوانیم رتبه برتر دوره‌های قبل را حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آماده سفر شهید جمهور برای افتتاح طرح‌های بزرگ استان بودیم، ادامه داد: تقدیر الهی طور دیگری رقم خورد، اما ادامه راه شهیدجمهور، انجام خدمت برای مردم استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با کمک فعالان عرصه فضای مجازی، مسوولان و مدیران اجرایی شاهد حضور پرشور مردم سیستان و بلوچستان مانند دوره‌های قبل در انتخابات پیش رو باشیم.

سرگزی با اشاره به بندهای دستورالعمل رسانه‌ای هیات نظارت بر مطبوعات درباره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات، تجمع اعتراض‌آمیز بدون مجوز، اعتصاب، تحصن، ادعای غیر واقع مبنی بر توقف انتخابات و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات ریاست جمهوری شود از مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات است.

وی ادامه داد: طبق این دستور العمل تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات بین اقشار جامعه بویژه از طریق طرح مسائل قانونی و نژادی، انتشار هرگونه نتایج نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، طبق بند هفت ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری از دیگر جرایم محتوای مجرمانه در انتخابات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: استفاده غیر مجاز از سایت‌ها و وبلاگ‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و موسسات و نهادهایی که تمام یا بخشی از دارایی و بودجه آنها از اموال عمومی است به منظور تبلیغ یا علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتشار محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی خارج از مدت زمان مقرر برای فعالیت انتخاباتی طبق قانون‌های انتخابات ریاست جمهوری جرم و با متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک، ترغیب، تطمیع و یا تهدید افراد به خرید و فروش آرا، رای دادن با شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگری، جعل اوراق تعرفه، رای دادن بیش از یک بار، تقلب در رای گیری و شمارش آرا، طبق ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۴۳ قانون مجازات اسلامی از دیگر تخلفات انتخاباتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha