• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403040200797
  • خبرنگار : 50225

/گزارش/

شهروندان اهوازی از رئیس جمهور آینده چه می‌خواهند؟

شهروندان اهوازی از رئیس جمهور آینده چه می‌خواهند؟

ایسنا/خوزستان شش روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداها در حال تبلیغات و شعار دادن هستند و مردم هم لابه‌لای صحبت هر یک از آن‌ها به دنبال برنامه و راهی برای حل مشکلات می‌گردند.

هشتم تیرماه امسال انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و تنها شش روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و تبلیغات و فعالیت ستادهای انتخاباتی شش کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، کاندیداها سعی می‌کنند با دادن وعده‌ها و شعارها و اعلام برنامه‌ها نظر مردم برای رای دادن به خود را جذب کنند و مردم امیدوارند وقتی کاندیدای منتخبشان رئیس جمهور می‌شود این وعده وعیدها را فراموش نکند.  

حالا زمانی است که عموم مردم در لابه‌لای صحبت هر یک از آن‌ها به دنبال برنامه و راهی برای حل مشکلات می‌گردند. این روزها حال و هوای کشور انتخاباتی شده است هر چند مردم همچنان در غم از دست دادن رئیس جمهور مردمی هستند اما امید دارند که با انتخاب درست، رئیس جمهوری را انتخاب کنند که مشکلاتشان مخصوصا مشکلات معیشت حل شود.

برای اینکه بدانیم مردم خوزستان به ویژه اهواز از رئیس جمهور آینده چه انتظاراتی دارند سراغ شهروندان رفتیم و نظرشان را در مورد انتخابات پرسیدیم.

مریم زمانی یک شهروند اهل اهواز و کارمند یک سازمان دولتی است. او درمورد انتظارات مردم از رئیس جمهور می‌گوید: قطعاً مردم به دنبال شخصیتی هستند که مسائل اصلی و اولویت‌های کشور را می‌داند، اهداف انقلاب اسلامی را می‌شناسد و همه تلاش خود رو برای بهبود شرایط کشور به کار می‌گیرد.

وی ادامه می دهد: نکته مهم در این میان این است که رئیس جمهور باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند او و تمام کارگزارانش از هیات وزیران و مدیران کلان کشور تمام قد و با تمام توان در حال تلاش برای خدمت رسانی به مردم هستند.

این شهروند اهوازی بیان می‌کند: مناظره‌ها زمینه خوبی ایجاد کرده است تا مردم با میزان شناخت کاندیدها از مسائل کشور، دیدگاه‌ها و اولویت‌های برنامه‌های آن‌ها آشنا شوند. مشارکت در انتخابات مهم است، چون سرنوشت سال‌های آینده کشور و مردم را رقم می‌زند.

مریم می‌گوید: ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که در عین پرداختن به اولویت‌های کشور مثل مسائل اقتصادی، سیاسی و امنیتی از موضوعات مهم دیگر که حساسیت خاص خود را دارند مانند آموزش و پرورش، بانوان، مسائل کودکان و نوجوانان، محیط زیست و ... غافل نشود و این مستلزم آن است که افراد خبره، متخصص، عادل و دلسوز را در حوزه‌های مختلف به کار گیرد. افرادی که مسائل را به خوبی بشناسند، اهل مشورت باشند و در مقام عمل کوچکترین کوتاهی از آن‌ها سر نزند.

حنان شهبازی یک دختر جوان اهوازی رای اولی است. او با شور و ذوق از شرکت در انتخابات حرف می‌زند و می‌گوید: من برای اولین بار است که می خواهم در انتخابات شرکت کنم و خیلی خوشحالم که برای تعیین سرنوشت کشورم تصمیم می‌گیرم. البته انتظار دارم رئیس جمهور کسی باشد که به فکر ما جوانان باشد.

او ادامه می‌دهد: همیشه مسئولان می‌گویند آینده کشور در دست ما جوانان است اما عملا کمتر به این مساله توجه می‌شود. مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد زیاد شده است و فکر می‌کنم یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور آینده باید این مساله باشد.

حنان با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان گفت: با این وجود باز هم خوش‌بین خواهم بود و در انتخابات شرکت می‌کنم تا شاید کمی این مشکلات کاهش یابند.

امین رستگاری نیز کارمند است و در مورد انتخابات می‌گوید: طبق بیانات مقام معظم رهبری موظف هستیم رای دهیم و در سازندگی آینده کشور نقش‌مان را ایفا کنیم.

او ادامه می‌دهد: انتظار دارم رئیس جمهور آینده تعهدات خود را عملی کند و جزو آن دسته از افراد نباشد که قبل از انتخابات وعده می‌دهد و زمانی که به ریاست رسید نتواند به قول خود عمل کند.

این شهروند بیان می‌کند: در حال حاضر مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و در تمام حوزه‌ها مشکلات را می‌بینیم و امیدواریم اولویت رئیس جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی باشد.

محمود حبیبی هم یک کارگر و پدر سه فرزند است و در یکی از شعب اخذ رای هم فعالیت خواهد داشت. او در مورد انتظاراتش از رئیس جمهور آینده می‌گوید: از رئیس جمهور آینده می خواهیم به دادمان برسد، همین.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم و بالا بودن قیمت کالاهای اساسی گفت: باید در این زمینه فکری شود و حداقل، حقوق‌ها متناسب با تورم افزایش یابد.

این شهروند با اشاره به وعده‌های کاندیداها قبل از انتخابات بیان می‌کند: شنیدن کی بود مانند دیدن. ما هم حالا خیلی می‌شنویم اما باید ببینیم عملکرد چطور خواهد بود؟ امیدوارم به وعده‌ها عمل شود.

محمد دانش نیز کارگر یکی از ادارات دولتی است و یک فرزند دارد. او درمورد شرکت در انتخابات می‌گوید: خوزستان نیاز به توجه دارد. مشکلات اجتماعی و کاری و همه چیز در خوزستان داریم و به نظرم درست نمی‌شود، می‌گویند فرد عادل و دارای شاخص‌های مناسب را انتخاب کنید اما من بین این کاندیداها هنوز در مورد فردی به اجماع نرسیده ام.

مهدی پشم‌فروش نیز کارمند است و در مورد انتخابات و انتظارات از رئیس جمهور آینده می‌گوید: رئیس جمهور آینده باید تحلیل درست و اشراف کاملی از مسائل ایران داشته باشد و باید واقعیت‌نگر باشد. نباید بر اساس انتظارات حزبش تصمیم‌گیری کند.

او بیان می‌کند: باید نسبت به مسائل جوانان و مسائل سیاسی با تحلیل درست، برنامه داشته باشد در غیر این صورت امکان طراحی برنامه مبتنی بر واقعیت جامعه به ویژه در حوزه زنان، جوانان، فضای مجازی و مسائل سیاسی وجود ندارد و دچار مشکل خواهند شد.

مهدی عنوان می‌کند: اگر برنامه نداشته باشد. در صحبت برخی از دوستان به جز یکی دو نفر چیزی به عنوان برنامه نمی‌بینیم.

این شهروند بیان می کند: در این دوره مناظرات بهتر بود و کاندیداها تا حدی روال اخلاق مدارانه ای را رعایت کردند. از سوی دیگر سوالات کارشناسی تر و مصداقی تر طراحی شده است، به گونه ای که برنامه های ملموس یک کاندید قابلیت شناسایی بهتری دارد.

او ادامه می‌دهد: شرکت در انتخابات برای داشتن آینده بهتر، لازم است. ما در حال زندگی کردن در این مملکت هستیم و همه باید نسبت به این کشتی حساس باشند و با وجود همه مشکلات باید کسی باشد که سکان هدایت را به دست بگیرد، بنابراین شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح یک کار عاقلانه است.

وی می‌گوید:‌ شرکت در انتخابات به عنوان یک پشتوانه قوی برای کشور یک کار عقلی است و باید همه حضور داشته باشند.

ناصر مظفریان یکی دیگر از شهروندان اهوازی و کارمند بیان می‌کند: انتظار می‌رود رئیس جمهور آینده صادق باشد و اگر نمی‌تواند کاری انجام دهد، وعده ندهد اما اگر وعده‌ای داد حتما آن را عملی کند. همچنین تا حد توان جناحی فکر نکند و سعی کند تیمی کار کند و از توان افرادی که به درد جامعه می‌خورند و می‌توانند باری از دوش جامعه بردارند، استفاده کند حتی اگر از حزبش نباشد.

وی می‌گوید: رئیس جمهور آینده باید منافع مملکت را به حزب خود ارجح نداند. اگر کسی اهل علم، انقلاب، هنر و فرهنگ باشد بسیار خوب است که در مجموعه باشد.

وی با اشاره به وضعیت مناظره‌ها ادامه می‌دهد: فعلا در مناظره‌ها دیدیم که کاندیداها سعی کردند به یکدیگر احترام بگذارند. صحبت‌هایی که داشتند خوب است و اگر به حرف‌هایشان عمل کنند، مملکت گلستان می‌شود اما بعید می‌دانیم به این گفته‌ها دقیقا عمل شود.

این شهروند اهوازی بیان می‌کند: شرکت نکردن در انتخابات خوب نیست. حتی اگر نظر مخالفی داریم باید شرکت کنیم اما اگر رای ندهیم کسی که شایسته نیست انتخاب می‌شود و بعد ما اختیار را از شخص شایسته گرفته‌ایم و به فردی که شایستگی ندارد داده‌ایم. اگر شرکت نکنیم و کاندیدایی که اصلح نیست رای می‌آورد بعد باید  افسوس بخوریم که باید چند سال کسی را تحمل کنیم که مورد نظر ما نبوده است.

حامد ثباتی دیگر شهروند اهوازی نیز در مورد انتظارات از رئیس جمهور آینده می‌گوید: یکی از مشکلات موجود در خصوص ارتباطات برون مرزی به ویژه روابط خارجی با کشورهای دیگر است.‌

وی ادامه می دهد: رئیس جمهور آینده باید وزاریی توانمند انتخاب کند. در دوره‌های مختلف و دوره اخیر هم ایرادات زیادی نسبت به وزرا وجود داشت که باید فکری در این زمینه اندیشیده شود تا چنین مشکلاتی نداشته باشیم.

او ادامه می دهد: بحث تورم خیلی مهم است و رئیس جمهور آینده باید به فکر تورمی ‌که وجود دارد، باشد. 

وی می‌گوید: در مناظره‌ها دیدیم که چهار کاندیدا که در دوره قبل حضور داشتند و این دوره هم حضور داشتند برنامه خاصی برای ارائه نداشتند و وعده‌های نشدنی مانند ارائه سهمیه طلا یا افزایش یارانه به مردم دادند که شاید قابلیت اجرایی نداشته باشند یا در عمل نتوانند اجرا کنند. امیدواریم وعده‌هایی داده شود که عملی باشند. در روزهای آخر مناظره بیشتر مشخص می‌شود که شرایط چگونه است. 

این شهروند اهوازی بیان می‌کند: مردم باید حرف‌های کاندیداها را گوش دهند و بر این اساس انتخاب درستی داشته باشند زیرا رای ندادن یا رای سفید نتیجه را تغییر نخواهد کرد.

علی دلدار یک شهروند دیگر نیز درمورد انتظارات خود از رئیس جمهور آینده می‌گوید: نخستین انتظار از رئیس جمهور رفع گرانی است چون بیشتر جنس‌ها گران هستند. علاوه بر این باید برای جوانان اشتغال‌زایی ایجاد کند.

او با تاکیر بر مشکلات اقتصادی می‌گوید: امیدوارم افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم باشد. مثلاً حقوق من یک میلیون تومان بیشتر می‌شود اما جنس ها ۱۰ میلیون تومان گران‌تر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این روزها تنور انتخابات در خوزستان داغ است و هر جا می‌رویم صحبت از وعده‌های کاندیداها و امید به حل مسائل کشور است و مردم این نظر را دارند که انتخاب فرد اصلح می‌تواند آینده کشور را تضمین کند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha