• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403040200796
  • خبرنگار : 50124

شاخصه‌های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری

شاخصه‌های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت اتکا به مبانی قرآن و اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه ولایت‌پذیری به‌عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ولایت‌مداری شهید رئیسی یقیناً مبنای قرآنی دارد و بارزترین ویژگی ایشان، اعتقاد به جایگاه ولایت در رأس جامعه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبیین مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و با اشاره به اینکه ما نباید از امام جامعه جلوتر برویم و شاخص‌های مطرح شده توسط مقام معظم رهبری بهترین نصاب است، اظهار کرد: اصلح به معنای صالح‌ترین فرد است و فرد منتخب با نظر به عملکرد دولت جاری، باید در حوزه‌ داخلی شخصیتی پرکار بوده و به دور از نگاه‌های جریانی و سیاسی به‌دنبال جذب همکارانی شایسته باشد. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب باید قادر باشد خلأهای باقیمانده در سیاست خارجی کشور را با جذب حداکثری و در قالب روابط دوستانه جبران کند که البته این مهم فقط براساس مصلحت و عزت نظام و حکمت‌های‌ انقلاب ممکن خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه در بیان ویژگی‌های بارز رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به آگاهی وی نسبت به شرایط داخلی و خارجی کشور اشاره کرد و گفت: از شاخصه‌های این شهید عزیز، تلاش و پرکاری و در رأس آن، دلسوزی نسبت به مستضعفین و قشر متوسط و سطح پایین جامعه بود.

رئیسی با یادآوری اهمیت سوابق و عملکرد گذشته‌ نامزدها که می‌تواند ملاکی برای دستیابی به گزینه اصلح باشد، گفت: شهید رئیسی یک حوزوی اهل علم و درس و بحث بود که چون برخی وی را در مقام اجتهاد می‌دانستند، او را به‌عنوان عضو مجلس خبرگان هم انتخاب کرده بودند. او در زندگی شخصی با مشقت بزرگ شد و در زمان فعالیت در قوه‌ قضائیه با مشکلات، درد و چالش‌های مردم جامعه آشنا بود. وی در امر قضا که برخی در آن دچار انحرافاتی می‌شوند، بدون هیچ لغزشی تقوای خود را حفظ کرده و موفق بوده است.

وی ادامه‌ راه امام(ره) و احیای اهداف بلند ایشان را ضروری دانست و گفت: هدف امام راحل با تأسی از سیره سیاسی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و موفقیت ایشان در امر حکومت، در وهله اول برپایی و استقرار نظام اسلامی و سپس رسیدگی به مستضعفین کشور و جهان اسلام از جمله ملت مظلوم و محروم فلسطین بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان گفت: چنانچه رئیس‌جمهوری بیاید که مسائل حزبی و گروهی و سیاسی خود را دنبال کرده و ثروت و منابع کشور را ضایع کند یا کابینه‌ای را انتخاب کند که مشکلات مردم برایشان موضوعیت نداشته باشد، کشور دچار عقب‌ماندگی خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم امتداد راه شهید رئیسی گفت: این شهید عزیز شخصیتی عالِم، مجرب و کارآزموده بود و نسبت به قشر مستضعف و محروم دغدغه داشت و در مناطقی که تا به حال هیچ‌یک از مقامات پا نگذاشته‌ بودند، حضور می‌یافت. رئیس‌جمهور منتخب نباید فعالیت‌های درخشان و نقاط مثبت دولت شهید رئیسی را از بین ببرد، بلکه باید ادامه‌دهنده مسیر او بوده و جبران‌کننده نواقص نیز باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه شهید سیدابراهیم رئیسی در مدت سه ساله دولت خود کشور را احیا کرد، گفت: مردم چون اقدامات زیربنایی را نمی‌بینند بیشتر از هر چیز، افزایش و عدم ثبات قیمت‌ها در نظرشان است اما شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش باعث شد مردم زحمات و تأثیر اقدامات انجام شده‌ را واقع‌بینانه‌تر رصد کرده و به این زحمات ارج بنهند. ضمن اینکه اگر دوره‌ خدمت وی ادامه‌دار می‌شد، در نهایت، وضعیت ثبات قیمت‌ها سامان می‌یافت.

وی در ادامه گفت: سرمایه‌دارهایی هستند که نه‌تنها به فکر معیشت مردم و در قید اهداف بلند نظام نیستند، بلکه روبروی اقتصاد مقاومتی ایستاده‌ و تلاش می‌کنند که بر ضد نظام و دولت عمل کنند. بنابراین باید آگاه و هوشیار بود که دشمنان داخلی و خارجی در این میان بیکار نمی‌نشیند.

رئیسی با اشاره به ضرورت اتکا به مبانی قرآن و اهل‌بیت(ع) به‌ویژه ولایت‌پذیری به‌عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ولایت‌مداری شهید رئیسی یقیناً مبنای قرآنی دارد و بارزترین صفات ایشان، اعتقاد به جایگاه ولایت در رأس جامعه بوده است. او رهنمودهای فنی و علمی ولی‌ فقیه را قلباً پذیرفته و به هیچ وجه در قبال فرمایش ایشان موضع یا نقدی نداشت بلکه همواره سخنان ایشان را نصب‌العین کارهایش قرار می‌داد.

وی افزود: شهید رئیسی هرگز نظر منفک و مجزایی نداشت، بنابراین همین تعامل و همدلی او با ولایت فقیه در موقعیت‌های سیاسی کشور، موجب آرامش رهبری دولت و ملت ایران بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سوابق درخشان شهید رئیسی، گفت: باید آگاهانه و با چشم باز فردی را انتخاب کرد که در سوابق سیاسی و فرهنگی قبلی و کنونی‌اش موفق بوده باشد. ما از این دسته افراد کم نداریم، بنابراین رفع مشکلات و نقایص کشور با افراد صادق‌القول، متخصص، متعهد و دلسوز نسبت به طبقات ضعیف جامعه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اذعان به احیاشدن اهداف امام راحل در دولت شهید رئیسی، بیان کرد: راه امام(ره) راه اسلام ، آرمان و هدف انبیاء و ائمه‌ معصوم(ع) بوده است. هدف ایشان ساختن رفاه دنیای مردم با توزیع عادلانه‌ ثروت، احیای دین، اخلاق و فرهنگ مردم بوده است. بنابراین رئیس‌جمهور منتخب باید در مسیر رفع محرومیت اقتصادی و فرهنگی توأمان، حداکثر توان فکری و عملی خود را به‌کار ببندد. 

رئیسی در پایان گفت: اگر مانند برخی کشورها فقط در بعد اقتصادی پیشرفت کرده و به اهداف بلند انسانی نپردازیم، دیگر تفاوتی میان دولت و ملت اسلامی با دیگر دولت‌ها و ملت‌های جهان نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha