• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 1403040200795
  • خبرنگار : 71049

شرکت مدیرعامل پارس ایزوتوپ در مجمع بین‌المللی پزشکی هسته‌ای بریکس

شرکت مدیرعامل پارس ایزوتوپ در مجمع بین‌المللی پزشکی هسته‌ای بریکس

مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ در نشست تخصصی پزشکی هسته‌ای اعضای بریکس در سن پترزبورگ روسیه که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار شد، اظهار کرد: توجه به زنجیره تامین و ارزش رادیوداروها از نکات مهم و حائز اهمیت برای همه اعضا است.

به گزارش ایسنا، برای اولین بار مجمع بین‌المللی بریکس در سطح بالا در مورد پزشکی هسته‌ای در سن پترزبورگ در تاریخ ۲۰ و ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴  برگزار شد. وزارت بهداشت روسیه و شرکت دولتی روس اتم سازمان دهندگان این انجمن بودند. در این رویداد مدیران وزارت‌خانه‌های بهداشت بریکس و آژانس‌های مربوطه مسئول همکاری در پزشکی هسته‌ای، افراد برجسته از مراکز علمی در این زمینه و همچنین توسعه دهندگان و تولیدکنندگان رادیوداروها از شرکت‌های مهم دنیا حضور داشتند. در این نشست حدود ۲۰۰ نفر از جمله مراکز انکولوژی و درمانی بریکس، سازمان‌های تحقیقاتی و موسسات آموزش عالی نیز شرکت کردند.

محمدرضا داورپناه مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ در این مجمع درباره موضوعاتی از جمله زنجیره تامین و ارزش رادیوداروها، امکان به اشتراک گزاری فناوری‌ها و مباحث علمی سخنرانی کرد.

وی همچنین به ارائه گزارشی کامل از وضعیت رادیوداروها در دنیا، کشورهای بریکس و ایران و همینطور بررسی نقاط ضعف و قوت کشورهای عضو و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در تامین رادیوایزوتوپ‌ها و رادیوداروها پرداخت.

شرکت مدیرعامل پارس ایزوتوپ در مجمع بین‌المللی پزشکی هسته‌ای بریکس

شایان ذکر است، پزشکی هسته‌ای یکی از کانون‌های اصلی توسعه رویکرد شخصی‌سازی شده با فناوری پیشرفته برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌های سرطانی و غیر سرطانی است. لذا، برگزاری این مجمع می‌تواند به عنوان یک پلت فرم موثر برای ارائه تحولات در پزشکی هسته‌ای و نقطه شروعی در تثبیت تلاش‌های کشورهای بریکس برای ترویج بیشتر پزشکی هسته‌ای باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha