• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403040200741
  • خبرنگار : 30057

انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم تبادل دانش حوزه علوم شناختی با کشور چین

انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم تبادل دانش حوزه علوم شناختی با کشور چین

با هدف توسعه و گسترش هدفمند همکاری‌های علمی و فناورانه، انتقال و تبادل دانش و تجارت مبتنی بر محصولات فناورانه و پیشرفته در حوزه سلامت و علوم شناختی با کشور جمهوری چین، تفاهم‌نامه تشکیل کنسرسیوم سه‌جانبه همکاری‌های علمی و فناورانه سلامت محور و علوم شناختی در حوزه بین‌المللی میان دو نهاد حمایتی و یک مرکز دانشگاهی کشورمان به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه در راستای گسترش و توسعه هدفمند همکاری‌های علمی و فناورانه، انتقال و تبادل دانش و فناور و همچنین تجارت مبتنی بر محصولات فناورانه و پیشرفته در حوزه سلامت و علوم شناختی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بوده که در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی و سازمانی هریک از طرفین، کنسرسیوم سه جانبه‌ای تشکیل می‌شود.

دکتر شقایق حق‌جوی، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری در این مراسم علوم شناختی را ابزار تعیین کننده ابرقدرتی در جهان خواند و گفت: با وجود اینکه موج فناوری هوش مصنوعی جهان را تحت تاثیر قرار داده است، اما همچنان علوم شناختی قله دست نیافتنی در حوزه هوش مصنوعی است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات مؤثر و مثبت دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امر توسعه و ارتقاء و ترویج دانش علوم شناختی و حمایت از فعالیت‌های فناورانه و خلاقانه در حوزه شناختی، افزود: هوش مصنوعی درحال حاضر یک ابزار یادگیری ساده ماشینی با بهره‌گیری از ظرفیت کلان است، اما تولید مفاهیم جدید توسط هوش مصنوعی، غایت و چشم‌اندازی است که بشر در تلاش است به آن دست پیدا کند؛ البته این توانایی نیز همچنان از جزئی‌ترین توانایی‌های مغز انسان است.

دکتر سجاد احدزاده، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به تاثیرات چشمگیر همکاری‌ها با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نظیر پروژه امنیت غذایی، گفت: باعث افتخار است که مسئولیت برقراری ارتباط با طرف خارجی را در کنار مدیران کارآزموده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اختیار داریم.

وی ادامه داد: به واسطه روابط و سیاست‌های کلان کشور با کشور چین، در آینده‌ای نزدیک نمایندگان رسمی از ایران در حوزه فناوری در سه شهر چین مستقر خواهند شد.

احدزاده گفت: کشور چین یکی از قدرت‌های اصلی در حوزه علوم شناختی به‌حساب می‌آید و علی‌رغم همه نقاط مشترک ایران با این کشور، ادبیات فناورانه متفاوتی وجود دارد؛ تشکیل این کنسرسیوم با هدف ایجاد ادبیات مشترک علمی میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سایر مراکز علمی کشور با طرف خارجی است.

به نقل از ستاد علوم شناختی، این تفاهم‌نامه بین دکتر شقایق حق‌جوی جوانمرد؛ رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر سجاد احدزاده؛ رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دکتر علیرضا زالی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امضا و مبادله شد.

نتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha